Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva gjør jeg med frosne plommer? Dessert?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-07, 22:23   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hva gjør jeg med frosne plommer? Dessert?

Jeg vet jeg leste en oppskrift på en plommedessert her inne en gang. Det står på månedsmenyen vår at den skal lages på søndag, og nå finner jeg den ikke igjen

Er det noen som har en oppskrift?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 22:24   #2
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør jeg med frosne plommer? Dessert?

Du tiner dem og lager plommeterte. Soleklart.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 22:26   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør jeg med frosne plommer? Dessert?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Du tiner dem og lager plommeterte. Soleklart.

Hvordan?

Mener jeg har lest noe enklere.. Skal lage sjokoladepai i helga også, og to paier er kanskje litt ...mye?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 22:31   #4
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gjør jeg med frosne plommer? Dessert?

Plomme-kompott ...

Høres kanskje godt ut eller... ??

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 22:33   #5
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør jeg med frosne plommer? Dessert?

Man lager vanlig paideig, kjevler ut, strør knust Mariekjeks på bunnen (viktig, pga. at plommer blir veldig saftete), legger på plommene (i båter), ha på rørsukker, og til slutt heller du over en mikstur av 1egg, 1dl fløte og 1dl melk.

Det blir skikkelig deilig.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 22:34   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør jeg med frosne plommer? Dessert?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Man lager vanlig paideig, kjevler ut, strør knust Mariekjeks på bunnen (viktig, pga. at plommer blir veldig saftete), legger på plommene (i båter), ha på rørsukker, og til slutt heller du over en mikstur av 1egg, 1dl fløte og 1dl melk.

Det blir skikkelig deilig.

Hvor mye plommer? Hvor mye kjeks? Steikes regner jeg med? Hvor lenge på hva?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 22:38   #7
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør jeg med frosne plommer? Dessert?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hvor mye plommer? Hvor mye kjeks? Steikes regner jeg med? Hvor lenge på hva?

:Olympia oppskrift TM:

Så mange plommer at du fyller en vanlig paideigform. Så mye deig at det fyller paideigformen. Så mye kjeks (bruk kjevle til å finmose kjeksen) at det er litt kjeks over hele bunnen. Steikes. På 200 grader. Til den er brun på skorpa. Lag for guds skyld paideigen selv, det tar 30 minutter, men denne her smaker ikke godt med butikkjøpt paideig (eller enda verre: Butterdeig)

Gurimallan, ikke spør så vanskelig da.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 22:39   #8
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør jeg med frosne plommer? Dessert?

Det ser gjerne omtrent sånn ut når det er ferdig:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no