Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Lapskaus

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-07, 10:41   #1
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Lapskaus

Mellomstemann har valgt lapskaus til middag i dag.
Hva bruker dere å ha oppi lapskausen ?
Her er det stort sett gulerot,potet,pølse og karbonadedeig, men lyst å "fornye" oss litt. Blir litt kjedelig å alltid ha det samme oppi.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 11:03   #2
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lapskaus

Sellerirot og kålrot synes jeg bør være med i laskaus.

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 11:14   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lapskaus

Sellerirot og kålrot gjøre seg, ja. Jeg bruker av og til purre eller løk, litt hodekål og litt frisk persille. Dessuten blir det mye bedre med noe langkokt storfekjøtt enn med pølser og karbonadedeig - men det er tar jo mye lenger tid da. Litt bacon er forresten også godt oppi.
:sulten:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 11:15   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lapskaus

Kokt kjøtt (svin, storfe eller fårekjøtt), poteter, gulrot, kålrot, purreløk og sellerirot. I tillegg bruker jeg kjøttkraft og en kjøttbujong terning.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 11:58   #5
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Lapskaus

Jeg lagde lapskaus igår og den ble knalllgod!

Dette hadde jeg oppi: 8 store poteter
3 store gulrøtter
1 purre
1 stor løk
4 fed hvitløk
1/2 sellerirot
1 italiensk krydder buljong
8 svinekotletter ( kuttet bort alt fett og ben, delte de i små biter og bruna det i pannen, krydret godt med hvitløkspepper og litt timian)

Nam nam den ble god syns jeg!!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 12:07   #6
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lapskaus

Jeg bruker salte svineknoker eller lignende. Koker disse til de er møre, og bruker kraften videre som basis. Da tilsetter jeg: poteter - gulrot - kålerabi - løk - purre - sellerirot (små terninger)
Mot slutten av koketiden tilsetter jeg kjøttet som da er skjært i små biter.
Krydrer etter behov til slutt!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 18:22   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lapskaus

Vi bruker:
- poteter
- purre
- løk
- kjøttpølser (god og mager)
- kjøttbuljongterninger
- hodekål
- gulrot
- masse pepper og litt salt

Ved siden av serverer vi grovt knekkebrød. Det er denne lapskausen jeg har vokst opp med. Jeg ser at moren min nå også har begynt å ha litt makaroni oppi lapskausen, det har vi ikke prøvd enda.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 19:23   #8
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.406
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lapskaus

Her blir det enklest mulig.
1 stk pose lapskausblanding
1 pk grillpølser

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 19:34   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lapskaus

Jeg syns brun lapskaus er godt. Jeg lager det gjerne av restene hvis vi har hatt f.eks. svinestek og god brun saus. Kutter kjøttet i småbiter og har det i sausen sammen med biter av poteter, gulrøtter, kålrabi, sellerirot og evt. andre grønnsaker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no