Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Deilig, deilig fruktdessert

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-07, 21:32   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Deilig, deilig fruktdessert

Dette hadde vi til dessert idag, og det var veldig godt.

TROPISK DRØM UNDER KOKOSSLØR

1/4 ananas
1 mango
1 kiwi
Innmat av 2 pasjonsfrukt
1 rosa grapefrukt
1 banan
3-4 ss rørsukker


Kokosmarengs:
125 g sukker
1/2 dl vann
2 eggehviter
2 ss kokoskrem/pure

Kok opp sukker og vann. Det skal koke til 120 grader. Hvis du ikke har et termometer, kan du utføre kuleprøven. Dypp en ren teskje i sirupen, og rett over i iskaldt vann. Hvis du kan lage en myk kule av sirupen er den klar.

Visp eggehvitene rolig i kjøkkenmaskin. Tilsett sirupen i en tynn stråle. Unngå å treffe vispen. Visp kraftig til marengsen får romtemperatur. Rør kokoskremen forsiktig inn til slutt.

All frukten skrelles og deles i biter. Ha alt i en bolle, dryss over sukkeret og saften fra pasjonsfrukten. La det marineres et kvarters tid. Fordel i ildfaste porsjonsformer eller en stor form. Sprøyt marengs på toppen, og sett i ovnen på sterk varme et par minutter under varm grill så marengsen blir gyllen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 22:03   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Deilig, deilig fruktdessert

Nam nam! Den så spennende ut. Noteres på "må prøves" listen .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 22:16   #3
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Deilig, deilig fruktdessert

Hørtes godt ut

Hvor får man tak i kokos krem?
Bare sett kokos melk...Ikke at jeg har sett etter kokos krem da hehe, viste ikke at det fantes.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 22:18   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deilig, deilig fruktdessert

Jeg brukte kokosmelk, ikke lett-typen. Den har et lag med tykk "krem" øverst og tynnere melk nedover i boksen. Jeg brukte et par skjeer av det tykke.
Det fins også noen bokser med bare "kremen", men den fant jeg ikke i den butikken jeg var i igår.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 15:52   #5
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Deilig, deilig fruktdessert

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg brukte kokosmelk, ikke lett-typen. Den har et lag med tykk "krem" øverst og tynnere melk nedover i boksen. Jeg brukte et par skjeer av det tykke.
Det fins også noen bokser med bare "kremen", men den fant jeg ikke i den butikken jeg var i igår.

Ok.

Må testet ut da

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no