Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Fullkorns-hvetemel i boller?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-07, 12:29   #1
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fullkorns-hvetemel i boller?

Jeg oppdaget plutselig at Møllerens har kommet med et hvetemel av fullkorn, ekstra finmalt. Jeg tok sjansen og byttet ut halvparten av hvetemelet i pizza-deigen med det, og det fungerte veldig bra.
Er det noen som har prøvd dette melet i boller?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 12:37   #2
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fullkorns-hvetemel i boller?

Jeg har ikke bakt det selv men fått det servert. Veldig smakfulle og saftige. Tror ikke det skulle være noe problem med å bytte ut halvparten.
Har selv veldig gode erfaringer ved å bytte ut endel av hvetemel med litt grovere i både pizzadeig, muffins, vafler, pannekaker. Det samt å bytte ut endel av vanlig melk med cultura eller andre typer surmelk har blitt gjort med stort hell.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 12:42   #3
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fullkorns-hvetemel i boller?

Det har jeg aldri prøvd, men siden det er ekstra finmalt skulle jo ikke det være noe problem. Det må jo bare gjøre de bedre etter min mening.
Jeg hadde bursdagsfeiring fr eldsteman i går og lagde pizzasnurrer til gutta.
(han hadde guttene fra klassen sin her)
Da byttet jeg ut halvparten av melet med fin sammalthvet og fin sammalt rug. Det synes i allefall jeg blir godt.
Pleier å kjøpe den som inneholder begge deler i et, men hadde gått tom for det.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 12:55   #4
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fullkorns-hvetemel i boller?

Og der fant jeg jammen oppskrift på Møllerens sider.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 13:14   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullkorns-hvetemel i boller?

Med ekstra finmalt mel går det sikkert bra, også i boller. Sammalt hvete har jeg brukt i pizzabunn i alle år. Jeg må imidlertid innrømme at jeg er usikker på om man bør ha grovt mel i hva som helst. De grove vaflene jeg prøvde meg på for en stund siden, var sant å si ikke særlig gode.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 22-04-07 kl 13:19.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 13:18   #6
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fullkorns-hvetemel i boller?

Prøvde, likte og fortsatte....

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 15:15   #7
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fullkorns-hvetemel i boller?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg må imidlertid innrømme at jeg er usikker på om man bør ha grovt mel i hva som helst. De grove vaflene jeg prøvde meg på for en stund siden, var sant å si ikke særlig gode.

Det er jeg enig med deg i. Jeg har også prøvd meg på grove vafler (riktignok bare slumping, fulgte ingen oppskrift). De var gode i sånn ca 2 minutter etter at de kom ut av jernet.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 15:15   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fullkorns-hvetemel i boller?

Jeg har prøvd det og likte det ikke. Vi sverger til sammalt spelt grov, rug og sammalt hvete. Mye bedre.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 15:45   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullkorns-hvetemel i boller?

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Det er jeg enig med deg i. Jeg har også prøvd meg på grove vafler (riktignok bare slumping, fulgte ingen oppskrift). De var gode i sånn ca 2 minutter etter at de kom ut av jernet.

Jeg prøvde en oppskrift jeg fant her inne. Det hadde kanskje vært OK hvis jeg var innstilt på mat, men jeg var mer i kakemodus, og det ble veldig kompakt og rart.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 22:53   #10
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fullkorns-hvetemel i boller?

Jeg blander stort sett alt 50/50 av vanlig hvetemel og fibra nå, synes det fungerer kjempebra jeg Har ikke prøvd i kaker og tror ikke det blir så bra, men i gjærbakst går det veldig bra.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no