Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Gode kjøkkenkniver til ok pris

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-23, 10:42   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Gode kjøkkenkniver til ok pris

Jeg skal kjøpe julegave til en ung mann som ønsker seg kjøkkenkniver som er "bedre enn Ikea sine". Har dere noen tips? Gjerne et sett med flere, men det kan også være en god allroundkniv. Det er ikke aktuelt med kniver til 1500 kr ++.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 10:46   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode kjøkkenkniver til ok pris

Jeg er veldig glad i min Victorinox kokkekniv og det er den jeg bruker 90% av tiden. Ser at Kitchn har salg på flere Victorinox kokkekniver så der finner du garantert noe til en god pris.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 10:49   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode kjøkkenkniver til ok pris

Det er bedre å ha få, men gode kniver, og det er nå engang sånn at man får det man betaler for. Victorinox er bra!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 10:57   #4
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Gode kjøkkenkniver til ok pris

Victorinox er et godt valg!

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 12:06   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode kjøkkenkniver til ok pris

Jeg liker Fiskars sine. Finnes i ulike varianter, kjøpes bla på Jernia.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 12:30   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode kjøkkenkniver til ok pris

Vi kjøper også kniver fra Victorinox når vi skal gi bort kniv i presang.

Og vi kjøper ofte kniver i presang, for vi kjenner altfor mange som ikke helt har skjønt hvor viktig det er å ha gode kniver. De blir ofte ganske månebedotne når de har fått skikkelig kniv av oss og oppdager hvor stor forskjell det gjør.

Ofte får de knivsliper påfølgende jul/bursdag, for det er jo et poeng å holde kniven vedlike.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 15:58   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode kjøkkenkniver til ok pris

Tips: Jernia har flere kniver fra Victorinox (og andre merker) til halv pris akkurat nå. https://www.jernia.no/kampanjer/jule...r-og-tilbehor/

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 16:17   #8
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Gode kjøkkenkniver til ok pris

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Tips: Jernia har flere kniver fra Victorinox (og andre merker) til halv pris akkurat nå. https://www.jernia.no/kampanjer/jule...r-og-tilbehor/

Ah! Der bestilte jeg santoku-kniven med rosentreskaft på klikk og hent, gitt.

Jeg liker santoku bedre enn kokkeknivformen.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 17:13   #9
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode kjøkkenkniver til ok pris

Victorinox eller Global. Victorinox har vært favoritt i over 20 år, men som litt mer erfaren på kjøkkenet syns jeg den er for myk i stålet. Global liker jeg godt. Og mine japanske kokkekniver Victorinox er antagelig best på pris/verdi, da. Jeg hadde helt klart valgt den i gave.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 17:39   #10
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gode kjøkkenkniver til ok pris

Veldig glad i mine fra Victorinox.
Hadde lenge bare brødkniv, kokkekniv i 22 cm og en liten grønnsakskniv. 10 år minst. Fikk en 12 cm kokkekniv og santoku på 17 cm for et par år siden.
Det er de eneste jeg har.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 17:42   #11
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode kjøkkenkniver til ok pris

Takk for svar alle sammen! Da ble det klikk og hent til halv pris!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no