Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-07, 22:50   #21
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

Kan ikke selvstendig næringsdrivende menn som selvstendig næringsdrivende kvinner tegne forsikring for slike ting som sykdom og foreldrepermisjon?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 22:53   #22
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

Hvor tar du det fra olfiga? At man snakker om dårlige fedre?

For øvrig har jeg en mann som driver A/S alene. Han tok permisjon, det gikk strålende. Det å skaffe seg barn er ingen fritidssyssel. Man må ofre noe. Jeg mener at det er en fryktelig trist tankegang dette at det skal være så mye vanskeligere for fedre å ta permisjon enn mødre. Har menn viktigere jobber enn kvinner?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 22:54   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

Jeg er offisielt forvirret. Har noen kalt noen dårlig far uten at jeg har fått det med meg? Har jeg akutt blindhet på begge øynene?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 23:01   #24
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg er offisielt forvirret. Har noen kalt noen dårlig far uten at jeg har fått det med meg? Har jeg akutt blindhet på begge øynene?

Du er ikke alene om å ha fått det i såfall.........

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 23:11   #25
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.415
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

KJempebra forslag!

Jeg tror "tvang" er den rette måten for å sikre at far også får en del av permisjonen. Jeg var "snill og ga" mannen 4 uker av min permisjon sist, slik at han fikk 8 uker Hvis dette går igjennom så slipper jeg det neste gang, for han vil jo få 3,5 mnd :egoist:

Olfiga: Jeg har ikke sett noen her kalle noen for dårlige fedre

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 23:13   #26
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.818
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hva mener du her? Far har hatt individuell opptjeningsrett siden 2003 - i hvert fall for foreldrepermisjonsdelen.

Siden jeg har vært student helt til nå har ikke mannen min rett på en eneste permisjonsdag. Heldigvis har han en snill arbeidsgiver.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 23:24   #27
olfiga
Aktiv
 
olfiga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
Innlegg: 116
olfiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

Nei det er ikke noen her som har sagt det rett ut at de er dårlig fedre, men det ligger litt i kortene. Og mener også at det må kunne gå ant at noen mener noe annet enn dere.. uten å bli halshugd... A\s eller ikke ... noen ganger så må man faktisk holde ett firma vedlike hele tiden og ikke si til kundene som ringer " nei, beklager men nå er jeg hjemme, du får ringe noen andre" og da tape masse penger, og da kansje få ett dårlig rykte på seg... Da blir det ikke nkelt å komme tilbake til jobb igjen for det er konkuranse ute der i verden...ja han får kansje litt penger av trygdekontoret men det er ikke så mye som han kan tjene, og får å ha barn må man ha penger å kjøpe mat for.Tror at forslagt er godt ment, men det nytter ikke å ta alle over en kam for så å drite i alt annet..for noen funker det for noen ikke...

olfiga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 23:27   #28
olfiga
Aktiv
 
olfiga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
Innlegg: 116
olfiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

og da mener jeg i kortene fra regjeringen sin side....

olfiga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 23:29   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

Jeg er for lengre pappaperm, selvsagt. Men jeg er ikke for TVUNGEN perm! Jeg synes dette får være opp til hver enkelt familie å vurdere, jeg synes ikke noe om å tvinge noen, verken mor eller far, til å være hjemmeværende mot sin vilje. Samtidig er jeg klar over at dersom det ikke blir tvunget så ender det vel opp med at det blir mor som tar denne delen av permisjonen også, slik at nytteverdien av den på en måte blir bortkastet.

Vanskelig.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 23:47   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

Ingen halshugger deg, olfiga, jeg bare skjønner ikke hva du snakker om alltid.

Jeg synes bruk av ordet tvang i denne sammenhengen er litt pussig, for det er da snakk om permisjon i tillegg til den som allerede er her? Jeg synes det er helt på sin plass å si at vi som samfunn gir 10 uker til, og de er forbeholdt far. Man kan alltid velge ikke å bruke permisjonen, eller?

Dette er en utmerket måte å vanliggjøre at far tar stadig større del av permisjonen uten at arbeidsgiver har mulighet til å legge press på én av forelderne. Jeg gleder meg til den dagen kvinner i parforhold i fruktbar alder ikke mister jobbmuligheter på bekostning av menn i samme situasjon.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 23:55   #31
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

Syns det er et kjempebra forslag!

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 09:13   #32
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er for lengre pappaperm, selvsagt. Men jeg er ikke for TVUNGEN perm! Jeg synes dette får være opp til hver enkelt familie å vurdere, jeg synes ikke noe om å tvinge noen, verken mor eller far, til å være hjemmeværende mot sin vilje. Samtidig er jeg klar over at dersom det ikke blir tvunget så ender det vel opp med at det blir mor som tar denne delen av permisjonen også, slik at nytteverdien av den på en måte blir bortkastet.

Vanskelig.

Jeg synes det skal være sånn at OM denne ekstra permisjonen på 2 mnd skal tas ut, så skal far gjøre det. Iallefall de første årene, til dette kanskje blir enda mer akseptert/vanlig. Så får hver enkelt vurdere om de vil det eller ikke.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 10:04   #33
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

Jeg synes dette er et helt fabelaktig forslag. Det aller beste med det er jo at far får betydelig større kvote enn før, uten at det går ut over den delen av permisjonen som er til felles disposisjon. Hvis noen menn absolutt ikke vil ta permisjonen, så får de la være, da. Da sitter mor fortsatt igjen med en like lang permisjon som hun ville hatt i dag.

Iset, ordningen med fedrekvote er mild tvang, men som sagt, det går an å si nei uten at man ender opp med en dramatisk kort permisjonsperiode til mor. Jeg synes det er veldig verdt å bruke denne milde tvangen, fordi alt viser at det virker som bare juling. Tallene er jo glassklare; antallet fedre som tar ut permisjon har gått fra nesten ingen til over 90 %.

Jeg håper inderlig at dette er et forslag som det blir noe av.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 10:07   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Iset, ordningen med fedrekvote er mild tvang, men som sagt, det går an å si nei uten at man ender opp med en dramatisk kort permisjonsperiode til mor. Jeg synes det er veldig verdt å bruke denne milde tvangen, fordi alt viser at det virker som bare juling. Tallene er jo glassklare; antallet fedre som tar ut permisjon har gått fra nesten ingen til over 90 %.

Jeg håper inderlig at dette er et forslag som det blir noe av.

Ja, jeg tenkte jo helt feil, egentlig. Jeg er helt enig i forslaget og synes det høres knallbra ut! Håper bare jeg klarer å få meg en jobb før neste svangerskap slik at pappaen får rett på permisjon, for nå har jo ikke fedre individuell opptjeningsrett. Latterlig.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 10:15   #35
astrid_d
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 637
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

Det høres helt fantastisk ut dette forslaget. Vet at min samboer hadde blitt helt henrykt om han hadde fått to måneder ekstra permisjon! Han elsket å være hjemme alene med storebror mens jeg jobbet fedrekvoten.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 15:17   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

Olfiga: Det er jo helt frivillig om man vil bruke dette velferdsgodet?? For noen selvstendige næringsdrivende så vil det nok ikke gå, nei. Det gjelder vel også for kvinner. Jeg kjenner kvinner som utsetter barnefødsler, fordi det ikke går mens de bygger opp firmaet sitt. Og andre som velger minimumspermisjon, av samme grunn. Ikke tar de studiepermisjoner, laaange ferier, ferie utenom fellesferien, etc., heller. Sånn ER det å være sin egen sjef.

En annen fordel med en totalt lenger permisjon, samtidig som man jo har gjort det lettere med tidskonto, er at flere kan velge å ta ut for eksempel en dag fri i uka eller 80% stilling i en periode etter barnehagestart, for å gjøre oppstarten enklere for familien.

Her er et annet forslag, hvis man ønsker å få opp fødselstallene:
- Innfør en "bonus" for barn nummer tre! Skal fødselstallene opp så er det viktig at flere velger tre eller flere barn i stedet for to. For mange er det da den virkelige hverdagsbøygen kommer, og livet virkelig blir travelt. Og det er nok en av grunnen til at mange nøyer seg med to barn. Hva med et halvt års ekstra permisjon for barn nummer tre? Så kan man velge om man vil ta det i ett, eller om for eksempel både mor og far jobber 75% i ett år.

JEG tror det ville monnet skikkelig i skattebetalerproduksjon!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 15:21   #37
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

Og Olfiga: Hvis kvinner velger å ta husarbeidet når det er mannen som er hjemme og de jobber, så er det de som er tette i pappen, og strengt tatt ikke fortjener bedre.

Det finnes ikke normalt oppegående menn som ikke KLARER å gjennomføre det mest basale av husarbeid hvis de først MÅ. Det ER ikke vanskelig å støvsuge, ta noen klesvasker eller ta oppvasken. Enhver med iq på over 60 klarer det.

At det kan kreve litt tilrettelegging og opplæring i en overgangsperiode er noe annet. For eksempel velger jeg å selv sortere klesvasken, fordi jeg liker å ha kontroll på hva som vaskes hvordan. Men mannen min klarer fint å ta klær fra kurven merket "Hvitt 60. Settes på program xxx, 60 grader. Blenda hvitt. Kan tørketromles etterpå". Og det tror jeg alle som kan lese kan klare.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 15:30   #38
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

Det forslaget støtter jeg! Men jeg ønsker samtidig at far kan tjene opp rett til fedrekvote-tid uavhengig av om mor jobber eller ikke.

Likte dessuten Polyannas Bonus for barn nr. 3. (jeg ville sagt bonus for nr. 4 også jeg, men det er fordi jeg ønsker meg 4 barn.. hehe)

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 15:34   #39
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

Ja, jeg syns også det skal gjelde barn fire. Det gjelder tross alt ikke så mange at det blir noen stor utgift, vil jeg tro?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 15:39   #40
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm

Dette er et fantastisk forslag. Her i huset har vi delt permisjonen i 9 og 3 mnd. Mannen tjener mer enn meg og over 6G, så vi tapte godt over 30 000 på de tre mnd mannen var hjemme, men det var så absolutt verdt det. Vi forberedte oss godt økonomisk (fikk utsatt studielån en termin og betalte bare renter i 2 mnd på huslånet). Blir pappapermen utvidet, vil det si at vi kan få muligheten til å dele 50/50 uten at det går ut over amming og det er kjempebra.

Mandino

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no