Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-12, 16:42   #41
Cinnenn
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 26
Cinnenn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Nei, det er ikke uvanlig. Og det skal heller ikke den stakkars lille jenta få følelsen av. Kanskje de gamle tantene tenker så gammeldags at hun slutter nok med bleie bare den er våt og ubehagelig nok.
Men hvorfor satt hun i regntøy i snøen? Hadde hun vinterdress hengende? Var det foret regntøy? I våt snø kan en foret regndress med ull under være ok, dersom man ikke har en vanntett vinterdress. Men regndress i mange minus i snøen, og en søkkvåt bleie er det ikke rart hun får stadig UVI...

Med alle de nevnte situasjonene og holdningene du har opplevd fra denne barnehagen; i tillegg at du ser at datteren din er blitt mer stille og innesluttet, og gråter mye ved levering (vil hun aldri i bhg?), ville jeg latt dagmammen passe på henne. Som Taien skriver - inntil dere finner en bhg med godt rykte. Forhør deg litt med andre. Kanskje finnes det noe åpen barnehage i området som dagmammaen kan ta med barna i, slik at jenta di kan treffe andre barn?

Ellers støtter jeg fremgangsmåten til Inagh + dette om nyutdannede pedagoger som gjerne vil, men møter massiv motstand av de som har vært der i ørtibørti år med inngrodd tankegang og rutiner. "Vi har gjort det sånn i alle år!" er argumentet jeg selv har møtt på som nyansatt i barnehage med forsøk på nytenkning. Det er frustrerende og uprofesjonelt.

Klem fra sykepleier i førskolelærerstilling.

Ho har nettopp fått ny vinterdress, foret og vind/vann-tett.. Så ikke vet jeg..
Somregel kommer stillheten seg utover kvelden de dagene ho har vært i bhg, på fridagen hennes er ho i topp humør!!
Idag plukket jeg med meg alt av regntøy og gummistøvler, så skal ikke være mulig å ta feil, har skrevet ut en "plan"' hvor jeg presiserte hvordan ho skal være kledd ute, og hvor oftet ho skal smøres, byttes på og lignende, uttryktet meg klinkende klart at disse rutinene SKAL følges..

Men jeg tror nok ikke dette er den løsningen som vil fungere, regner meg at det er tilbake i gamle spor relativt raskt...

__________________
Mor til to og ett bonusbarn :-)
Cinnenn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 20:49   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Ikke gi opp, ring andre bhg ofte og sjekk. Plutselig blir det en ledig plass.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 15:01   #43
Cinnenn
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 26
Cinnenn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Ferdig på jobb nå i skrivendes øyeblikk, så skal hente ho nå
Blir interessant å se...

__________________
Mor til to og ett bonusbarn :-)
Cinnenn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 22:50   #44
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Hvordan gikk det i dag?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 23:02   #45
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Blir helt oppgitt på dine og frøknas vegne... Går da virkelig ikke an.

NAV definerer forresten barn som bruker bleie helt opp til og med 5 år. SÅ frøkna har ikke noe å bekymre seg for. Frøkna her blir 4 i romjula og hun sluttet i våres, så hun var over 3 år. Vet om 4 åringer i vår barnehage som fortsatt bruker bleie.

Håper jenta de hadde ordentlig med klær på seg ute i dag

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no