Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan vil du ha tilbakemeldinger på nett?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan vil du ha tilbakemelding på nett?
Per prikk 6 12,77%
I tråden 15 31,91%
Who cares? 26 55,32%
Deltakere: 47. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-07, 22:10   #21
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan vil du ha tilbakemeldinger på nett?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg sier som de her over. Det kommer jo helt an på hvatilbakemeldingen går på.
Personlige saker kan godt tas på bakrommet, mens mer diskusjonsrelatert tilbakemeldinger kan tas i tråd.

Enig med du.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 01:07   #22
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan vil du ha tilbakemeldinger på nett?

Ja takk, begge deler.

SYnes det er greit at ting som angår tråden blir skrevet der, selv om det selvsagt er koseligmed en prikk også.
Får man røde prikker som man kanske synes er basert på et feil grunnlag så hadde det vært bedre om det ble skrevet i tråden slik at man kan forklare.
Det vil jo virke litt teit i mine øyne i allefall å prøve å forklare litt bedre med en grønn prikk, og en rød tilbake blir vel sett på som hevnprikking.

Dessuten mener jeg at tør man komme med negative ting i en prikk, bør man ha "mot" nok til å komme med det samme i tråden.
På lik linje som man er enig med en som kanskje har røkla mot seg, da er det greit å vise sin støtte "offentlig" også.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 09:48   #23
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan vil du ha tilbakemeldinger på nett?

Diskusjoner i tråden. Teit med rød prikk fordi man er uenig i sak, da kan man diskutere seg ferdig i åpenhet - en prikk kan jo ikke svares på.

Mer personlige tilbakemeldinger eller "applaus/buing" passer i en prikk.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 18:45   #24
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan vil du ha tilbakemeldinger på nett?

"Who cares", svarte jeg.

Begge deler er selvsagt hyggelig, men så lite aktiv som jeg er kjenner jeg ikke det store engasjementet/ forventningene.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 00:48   #25
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan vil du ha tilbakemeldinger på nett?

Jeg går utfra at "prikk" er det som gis via treet under brukernavnet? Jeg har aldri vært borti det systemet før, men slik jeg ser det blir brukt hittil, syns jeg det er en hyggelig og artig ordning. Men jeg syns jo at de bør brukes til "sidekommentarer" og lignende - ikke til å gi debattinnlegg som tilhører trådene.

  Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 00:52   #26
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan vil du ha tilbakemeldinger på nett?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes det kommer an på hva tråden dreier seg om og hva slags kommentar det er. En litt personlig kommentar til noe jeg ha skrevet passer best pr. prikk eller PM, men mer diskusjonspregede tilbakemeldinger passer best i tråden.

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Ja takk begge deler.

Jeg kan godt skrive i tråden og prikke det ene ekskluderer vel ikke det andre?

Jeg gjør det enkelt og signerer disse.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 01:04   #27
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vil du ha tilbakemeldinger på nett?

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Jeg går utfra at "prikk" er det som gis via treet under brukernavnet?

Det stemmer. Ryktepoeng er vel det det "egentlig" heter, og bildet skal egentlig forestille en vekt med vektskåler, men det er ganske vanskelig å se det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 01:06   #28
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vil du ha tilbakemeldinger på nett?

Jeg stemte "per prikk" hvis det dreier seg om tilbakemeldinger som ikke har noe i tråden å gjøre. Det mest intetsigende jeg ser er tilbakemeldinger i tråden hvor en bruker quoter et helt innlegg bare for å applaudere hele innlegget i sin helhet.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 01:15   #29
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan vil du ha tilbakemeldinger på nett?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det stemmer. Ryktepoeng er vel det det "egentlig" heter, og bildet skal egentlig forestille en vekt med vektskåler, men det er ganske vanskelig å se det.

Tjihihi...syns det var et litt rart tre, ja
Betyr det at det er tilbakemeldingene som gir de poengene man har i kontrollpanelet? For hvis det er det så må jo enten poengene gis på annet vis, evt poengsystemet fjernes - dersom prikk-systemet skulle bli fjernet...

  Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 02:31   #30
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vil du ha tilbakemeldinger på nett?

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Betyr det at det er tilbakemeldingene som gir de poengene man har i kontrollpanelet? For hvis det er det så må jo enten poengene gis på annet vis, evt poengsystemet fjernes - dersom prikk-systemet skulle bli fjernet...

Det stemmer at det er slik man får poengene, og det er ikke noen planer om å fjerne prikkesystemet. De fleste ser ut til å være fornøyd med det slik det fungerer, men det vil jo alltid være litt diskusjoner om hvordan folk synes det bør brukes.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 02:34   #31
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan vil du ha tilbakemeldinger på nett?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg stemte "per prikk" hvis det dreier seg om tilbakemeldinger som ikke har noe i tråden å gjøre. Det mest intetsigende jeg ser er tilbakemeldinger i tråden hvor en bruker quoter et helt innlegg bare for å applaudere hele innlegget i sin helhet.

Veldig enig.

Ben "aim to please" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 08:53   #32
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vil du ha tilbakemeldinger på nett?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg stemte "per prikk" hvis det dreier seg om tilbakemeldinger som ikke har noe i tråden å gjøre. Det mest intetsigende jeg ser er tilbakemeldinger i tråden hvor en bruker quoter et helt innlegg bare for å applaudere hele innlegget i sin helhet.

Jeg liker at folk ser at det finnes andre som også synes jeg skriver bra, og er enig i mitt syn. Så om noen er innom en tråd og ikke har ork til å skrive noe særlig selv og synes jeg skrev det de synes også, så er det jo litt greit å vise de 20 andre i tråden som har motsatt syn enn meg at jeg ikke er alene om å synse det jeg syns.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 09:11   #33
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vil du ha tilbakemeldinger på nett?

Ja takk, begge deler

:OleBrum:

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 11:42   #34
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vil du ha tilbakemeldinger på nett?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg liker at folk ser at det finnes andre som også synes jeg skriver bra, og er enig i mitt syn. Så om noen er innom en tråd og ikke har ork til å skrive noe særlig selv og synes jeg skrev det de synes også, så er det jo litt greit å vise de 20 andre i tråden som har motsatt syn enn meg at jeg ikke er alene om å synse det jeg syns.

Jo, det er greit, men er det nødvendig å qoute et helt innlegg på 15 avsnitt før man svarer med en smiley?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 12:42   #35
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vil du ha tilbakemeldinger på nett?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jo, det er greit, men er det nødvendig å qoute et helt innlegg på 15 avsnitt før man svarer med en smiley?

Nei, lange quoter er unødvendig. Man kan jo heller gjøre slik:

Desembermamma: Helt enig!

(Det viktigste er at man er enig med meg. )

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 12:44   #36
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vil du ha tilbakemeldinger på nett?

Ja takk, begge deler.

Jeg sier som flere før meg at jeg syns prikkesystemet helt klart har en god funksjon i forhold til å gi en enkelt bruker tilbakemelding om at man likte/ikke likte innlegget, samt til å gi mer personlige tilbakemeldinger (og siden prikkene også har en egen funksjon her inne, så er det jo ekstra hyggelig med grønne prikker).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 16:12   #37
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan vil du ha tilbakemeldinger på nett?

Jeg syns begge deler er koselig. En kommentar kan jo alle se, så det er vel det som skårer høyest hos meg.
Blir også VELDIG glad for en prikk, særlig hvis det står noe der også. Sparte lenge for å komme inn i Medlemssalong 2, men orker ikke lenger å strebe etter det. Kommer inn til slutt..

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 19:05   #38
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vil du ha tilbakemeldinger på nett?

Jeg foretrekker tilbakemeldinger i tråden. Av og til vet jeg ikke helt hva jeg skal svare, fordi jeg har fått svar pr prikk og ikke i tråden, selv om det er relevant.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 19:12   #39
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vil du ha tilbakemeldinger på nett?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Dessuten mener jeg at tør man komme med negative ting i en prikk, bør man ha "mot" nok til å komme med det samme i tråden.
.

Men noen ganger kan man jo rødprikke avhensyn til vedkommende også.
Man holder det privat og forteller ikke alle om sitt syn på en måte.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no