Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bryr du deg om politikk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-06, 00:08   #1
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bryr du deg om politikk?

Har vært ti timer på kommunestyremøte i dag. Jeg er bare 2. vara så det var første gang jeg skulle møte.
Er samfunnsengasjert og liker debatter, men jeg ble allikevel overrasket over hvor godt jeg likte meg. Hvor lite sliten og trett jeg tross alt ble etter så lang tid.
Hva med dere da, er dere engasjerte?

En ting merket jeg da, jeg hadde en sperre på å gå opp å ta ordet. Jeg er egentlig ikke redd for dette, men jeg kjente helt tydelig at det lå en sperre der som jeg må komme over om jeg skal gjøre dette flere ganger.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 00:14   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er lite engasjert. Finner politikk kjedelig. Men jeg stemmer hvertfall.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 00:19   #3
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil vel si at jeg er samfunnsengasjert, og dermed politisk interessert. Jeg hører ofte om folk som bryr seg katta om politikk, men som har fryktelig sterke meninger om samfunnsmessige spørsmål. Da er man vel politisk interessert, er man ikke?

Har tenkt litt på om jeg skulle ha meldt meg inn i et parti igjen, og engasjere meg mer politisk.

Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 00:22   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener ikke at politikk og samfunn er det samme, dermed kan jeg gjerne engasjere meg i et samfunnsspørsmål. Innebærer det samfunnsspørmålet direkte kontakt med politikk, så setter jeg meg gjerne inn i akkurat den saken. Som f.eks. ved forrige valg og debatten om å heve grensen for selvbestemt abort til 16 uker.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 10:50   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryr du deg om politikk

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg mener ikke at politikk og samfunn er det samme, dermed kan jeg gjerne engasjere meg i et samfunnsspørsmål. Innebærer det samfunnsspørmålet direkte kontakt med politikk, så setter jeg meg gjerne inn i akkurat den saken. Som f.eks. ved forrige valg og debatten om å heve grensen for selvbestemt abort til 16 uker.

Politikk og samfunn er naturligvis ikke det samme, men politikk dreier seg jo om hvordan samfunnet og samfunnsutviklingen skal styres. Det finnes da ikke samfunnsspørsmål som ikke er politiske. Eller mener du egentlig "partipolitikk" når du sier "politikk"?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 10:52   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bryr du deg om politikk

Jo, jeg bryr meg om politikk generelt. Men å delta i politisk arbeid blir for kjedelig for meg.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 11:12   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryr du deg om politikk

Jeg har dessverre ikke ork til å engasjere meg med politiske verv,
men jeg vil vel si jeg til en viss grad er interessert i politikk,
da jeg vet hva jeg stemmer ved valg, og hvorfor jeg gjør det.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 11:16   #8
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bryr du deg om politikk

Jeg har i hvertfall vært engasjert tidligere, har vært vara i kommunestyret for RV og i sentralstyret til SOS Rasisme. Ble litt lei av maktkamp og intriger og sluttet å delta etterhvert.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 12:11   #9
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryr du deg om politikk

Jeg er samfunnsengasjert og dermed politisk engasjert. Men jeg har ingen verv, roller eller medlemsskap, fordi jeg er ikke så veldig opptatt av partipolitikk. Jeg har derimot interesse for de store politiske linjene, ideologier, gjerne i et historisk perspektiv, i tillegg til at jeg er opptatt av samfunnet og hvordan samfunnsmekaniskmene fungerer.

Dette ble noen få ord om altfor mye. Jeg burde nok skrevet mye mer.

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 12:13   #10
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bryr du deg om politikk

Ja men er ikke aktiv lengre. Var svært aktivt med som ungdom i et politisk parti og senere i studentpolitisk arbeid.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 12:28   #11
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bryr du deg om politikk

Ja

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 12:41   #12
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bryr du deg om politikk

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Politikk og samfunn er naturligvis ikke det samme, men politikk dreier seg jo om hvordan samfunnet og samfunnsutviklingen skal styres. Det finnes da ikke samfunnsspørsmål som ikke er politiske. Eller mener du egentlig "partipolitikk" når du sier "politikk"?

Jeg mente spørsmålet generelt

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 12:42   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryr du deg om politikk

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Jeg mente spørsmålet generelt

Jeg rettet spørsmålet mitt til Sitron, som sa at hun er engasjert i samfunnsspørsmål, men ikke i politikk.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 12:56   #14
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bryr du deg om politikk

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg rettet spørsmålet mitt til Sitron, som sa at hun er engasjert i samfunnsspørsmål, men ikke i politikk.

OK, Sitron få høre da?

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 15:05   #15
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryr du deg om politikk

Definerer først:

politik'k -en (fra fr, av gr politikos 'som vedkommer byen, staten') 1 (det å arbeide med) spørsmål og tiltak som gjelder styringsprosessene i et samfunn, statsmannskunst kommunep-, riksp-, utenriksp- / det er gått p- i saken den er blitt et politisk (strids)spørsmål 2 prinsipiell el. praktisk framgangsmåte i en særskilt sak; handlingsprogram, retningslinje, taktikk edruskapsp-, språkp- / det er klok p- å vente


Politikk er for meg, som nr en tilsier, prosessene bak alt som skjer. Prosessene bryr meg ofte lite, men resultatene kan være interessante. Noen vil si at der man har den ene har man den andre, og det er jo sant, men jeg bryr meg rett og slett ikke nok om partier til å vite hvem som vil gjøre nøyaktig hva. Jeg vet at jeg aldri noensinne kommer til å stemme Krf eller Frp og holder meg generelt til de rødgrønne.


Sist redigert av Sitron : 29-09-06 kl 15:11.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 16:51   #16
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bryr du deg om politikk

Ja.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 17:29   #17
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bryr du deg om politikk

Ja, det gjør jeg.
Noe mindre nå enn før, men jeg har stått på liste til kommune og fylkestingsvalget for 2 år siden. Begge listene til og med. Det sier vel mer om hvilket parti, og hvilken kommune jeg kommer fra, enn mitt heftige engasjement. Har også i flere år vært medlem i partiets ungdomsorgansisasjon, var på et par møter og arrangementer.
Nå har jeg nok med studier, barn og jobb, men sympatiserer fremdeles med dette partiet

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 00:12   #18
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryr du deg om politikk

Jeg bryr meg veldig og skjønner ikke at noen ikke finner politikk interessant. Det er jo en del av hele hverdagen vår og griper inn i alt vi gjør. Partipolitikk kan være kjedelig, særlig når hovedpoenget blir å fortelle hva alle andre gjør feil i stedet for å fortelle om egne mål, visjoner og løsninger.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 23:48   #19
rakka
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 144
rakka er litt kul
Standard

Sv: Bryr du deg om politikk

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Har vært ti timer på kommunestyremøte i dag. Jeg er bare 2. vara så det var første gang jeg skulle møte.
Er samfunnsengasjert og liker debatter, men jeg ble allikevel overrasket over hvor godt jeg likte meg. Hvor lite sliten og trett jeg tross alt ble etter så lang tid.
Hva med dere da, er dere engasjerte?

En ting merket jeg da, jeg hadde en sperre på å gå opp å ta ordet. Jeg er egentlig ikke redd for dette, men jeg kjente helt tydelig at det lå en sperre der som jeg må komme over om jeg skal gjøre dette flere ganger.


Jeg er opptatt av politikk, men er veldig en veldig løsningsorientert og pragmatisk person, så partipolitikk hadde ikke vært tingen for meg. Jeg har alltid stemt på samme parti, det gjør jeg på ideologisk grunnlag. Men er veldig glad for at andre tar ansvar og engasjerer seg i saker i tillegg!

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 00:15   #20
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bryr du deg om politikk

Jeg bryr meg om plitikk, men er ikke glødende engasjert. Men følger da til en viss grad med på hva som skjer rundt meg og har mine meninger om både det ene og det andre.
Men politisk aktiv er jeg ikke.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no