Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Dere som har både iPad og PC/Mac

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-11, 20:49   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Dere som har både iPad og PC/Mac

Hva bruker dere mest?
Har kun jobb PC som jeg bruker på privaten også, så jeg bør skaffe meg noe å ha hjemme. Jeg bruker PCn til nettsurfing(forum, aviser, nettbank, aviser ++), litt blogging, e-post. En sjelden gang Excell og Word (men da har jeg jo jobb PCn).

What to buy?
Jeg heller egentlig mot iPad

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 20:55   #2
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har både iPad og PC/Mac

Vi har tre mac, en pc og en iPad. Siden iPaden kom i hus har min mann knapt tatt i sin mac. Han bruker bare paden. Stort sett samme formål som ditt, foruten forum. Såvidt jeg vet.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 21:01   #3
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Dere som har både iPad og PC/Mac

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Vi har tre mac, en pc og en iPad. Siden iPaden kom i hus har min mann knapt tatt i sin mac. Han bruker bare paden. Stort sett samme formål som ditt, foruten forum. Såvidt jeg vet.

Ja dere bør vel ha dekt behovet på den fronten i heimen da

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 21:04   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dere som har både iPad og PC/Mac

Bankid og flash funker ikke på ipad, jeg hadde blitt gal om jeg bare hadde den.

  Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 21:05   #5
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har både iPad og PC/Mac

Vi har en mac, en pc og en ipad som jeg kjøpte til meg selv for et par uker sia. Jeg bruker ipaden til alt fra å lese bøker til forum, foruten nettbank da det ikke virker på ipaden. Snur jeg ryggen til, så er det noen annen i familien som bruker den. Hele familien er forelsket.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 21:07   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har både iPad og PC/Mac

Vi har iMac og iPad. Hvert til sitt bruk, vil jeg si. Jeg bruker begge deler daglig. På iMacen lagrer/redigerer jeg bilder og blogger, mens iPaden brukes til sofasurfing og spill og tas med på ferie.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 21:08   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.775
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har både iPad og PC/Mac

Som smilefjes sier. Hadde ikke basert meg på ipad, nei.

Dårlig funksjonalitet på skriving. Tekstbehandlingsapp'ene har en sikkerhetsrisiko ( vi får ikke lov å bruke dem til jobb, fordi dokumenter kan lekke via iTunes o.l. )

IPad er det mye moro med, og kan være veldig kjekk, men jeg ser på det som en nr2 maskin.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 21:10   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har både iPad og PC/Mac

Jeg bruker iPaden til å surfe med, synes det går fortere. Men jeg ville ikke bare hatt den.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 21:21   #9
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har både iPad og PC/Mac

Bare så det er nevnt: Det finnes andre brett enn iPad, noen av dem støtter tilogmed flash og java!

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 22:05   #10
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har både iPad og PC/Mac

Jeg har begge deler, og bruker de nok like mye begge to. Hver til sitt bruk.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 22:35   #11
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har både iPad og PC/Mac

Bruker mest PC. Ipad til kun surfing og innimellom spill (når jeg må slappe av og kjeder meg, for eksempel).

Men når jeg skal skrive endel, så er det PC`n som blir brukt. Jeg får helt noia av å skrive på Pad`n.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 22:45   #12
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har både iPad og PC/Mac

Bruker både iMac og iPad - sistnevnte hadde jeg ikke klart meg uten, men iMac-en er vel så viktig, ulike bruksområder!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 23:01   #13
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som har både iPad og PC/Mac

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Som smilefjes sier. Hadde ikke basert meg på ipad, nei.

Dårlig funksjonalitet på skriving. Tekstbehandlingsapp'ene har en sikkerhetsrisiko ( vi får ikke lov å bruke dem til jobb, fordi dokumenter kan lekke via iTunes o.l. )

IPad er det mye moro med, og kan være veldig kjekk, men jeg ser på det som en nr2 maskin.

Enig med smilefjes og Charlie.

Men Charlie: har du noe mer info, linker el.l, ang sikkerhetsrisikoen?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 00:23   #14
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har både iPad og PC/Mac

Bruker definitivt mest min lille MacBook Air. iPaden er kun et supplement, og brukes mest til spilling.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 00:34   #15
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har både iPad og PC/Mac

Her i huset brukes Ipad omtrent bare til spill. Ypperlig til wordfeud blant annet.

Jeg kan ta et titt på avisene på den, men irriterer meg at den ikke støtter flash og java. Er utrolig mye som stopper seg da.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 01:53   #16
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har både iPad og PC/Mac

Jeg er student, engasert ved at jeg har flere verv. Kjøpte iPad istedenfor ny laptop. Nettbanken funker på gamle pc'er, noen dokumenter må jeg ferdigstille på pc. Ellers er iPad fantastisk! Bruker den til Sakspapirer, surfing, oppgaver, kalender og egentlig alt jeg tremger. Har dog trådløst tastatur, og da er ting enklere. Elsker ipad2!

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 02:26   #17
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har både iPad og PC/Mac

Jeg har en liten Mac og iPhone, ungene har iPad. Jeg savner ikke iPad og føler ikke behov for en. Surfer like greit fra iphonen og den er mer hendig. Macbooken fyller de andre kravene mine, og jeg bruker kindle som lesebrett

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 09:06   #18
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har både iPad og PC/Mac

Jeg har iMac og iPad (og så har vi en bærbar PC og en stasjonær PC). Ipaden brukes til sofasurfing, lesing, se TV når jeg har lagt meg, ungene spiller på den. Macen brukes hvis jeg skal lage dokumenter, redigere bilder, nettbank, osv. Jeg bruker nok iPaden mest, men kunne ikke klart meg uten Macen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 09:08   #19
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har både iPad og PC/Mac

Jeg bruker Macen mest og mannen Ipaden mest, mulig fordi Macen ikke er ledig.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 10:32   #20
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Dere som har både iPad og PC/Mac

Ser ut til at det heller mot en iPad ja Den er vel mye hendigere og kjappere å lete frem når jeg bare skal surfe litt, og det er jo stort sett det jeg gjør hjemme.
Har jo PC gjennom jobben i tillegg + at junior har en pc jeg kan låne, så da bør behovene være dekket.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no