Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-11, 14:02   #21
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Bakgrunnsbelyst brett er ikke tingen for lesing. Så ønsker du deg et brett til å lese bøker på, så gå for den med touchskjerm, Kreps-77.

Takk.
Jeg skal ha det til å lese bøker, ja.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 14:04   #22
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Kindle Fire kommer uansett ikke i salg før 15.november, så det får du uansett ikke kjøpt, Krepsen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 14:18   #23
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Men Sony har vel andre begrensninger igjen, og Kindle har et vidt utvalg av titler tilgjengelig på språk jeg uansett foretrekker?

Er det noen som har satt seg inn i situasjonen, og kan gi meg litt pro-contra her?


Hvilke begrensninger tenker du på?

Jeg har ikke sammenlignet utvalget av titler bok for bok, men epub er jo det mest utbredte formatet i alle fall. Nå vil jeg vel ikke kjøpe bøker i digitalt format dersom jeg ønsker å gi dem videre til barnebarna, men jeg er tryggere på at det finnes eboklesere som leser epub-formatet enn kindle-formatet om 20 år. Det er jo ikke noen stor sak å konvertere, selv om det er ulovlig å bryte DRM. Men jeg liker heller ikke tanken på at dersom en bokhandel går konkurs (det ville jo ikke være den første store amerikanske bokhandelen som gjorde det), så får jeg ikke kjøpt bøker til ebokleseren min mer.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 16:10   #24
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Leser man hovedsaklig bøker på engelsk og skal kjøpe bøkene fra Norge, så kan jeg ikke skjønne annet enn at Kindle lønner seg framfor andre lesebrett. Det er ikke kjempemange bøker man behøver å kjøpe før man har spart inn prisen på en Kindle, tror jeg. Jeg har sett at f.eks Waterstones kan matche Kindle på bokpris, men det hjelper lite når man ikke får lov til å handle ebøker der.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no