Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva boikotter du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-12, 23:32   #41
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Svenske ESC-bidrag og julegudstjeneste i skoletida
Jeg vil ikke si at jeg aktivt boikotter verken pelsnæringa, scampi eller uetisk matproduksjon, det er bare så inngrodd i min oppdragelse og levemåte at slike produkter velges bort automatisk.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 06:46   #42
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Pels. Og så langt det går, israelske og tyrkiske produkter.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 06:51   #43
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.348
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

*Halloween

Men var det ikke du som sendte barna dine på godte-runde? Det blir jo som om en pelsmotstander skulle sende barne til skolen i polvotter fôret med blårev.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 06:54   #44
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.348
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Jeg prøver å få oversikt over hvilke produsenter som baserer virksomheten sin på rovdrift, grusomhet og urettferdighet mot mennesker, dyr og natur. Slike vil jeg gjerne boikotte, men jeg er klar over at jeg slett ikke har en god nok oversikt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 07:14   #45
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Boikotter gjør jeg vel ikke, men jeg unngår bevisst enkelte produsenter av forskjellige grunner, akkurat som jeg har grunner til å velge enkelte andre.

Avsløringene rundt arbeidsforholdene hos HM produsenter appelerer ikke til kjøp, men så vet jeg jo at andre bruker tilsvarende leverandører.

Når det gjelder kylling er jeg mindre skeptisk til Prior enn til Norsk Kylling. Det har jeg mine grunner til.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 07:38   #46
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.819
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Tobakksindustrien.

Akkurat.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 07:58   #47
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

hæ? spøker du nå?

Noen som kanskje ikke fikk med seg at de som mente det kunne gi autisme m.m. trafikk tilbake hele forskningsrapporten og sa man bare skulle se bort fra den?

*vil helst boikotte folk som boikotter barnevaksinene*

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 08:01   #48
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Radio Norge. Jeg er ikke enig i måten de fikk konsesjonen sin på.

He he, stemmer det. Den kanalen har jeg aktivt boykotta så lenge at jeg hadde glemt at den eksisterer.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 08:05   #49
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Sirkus

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 08:15   #50
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva boikotter du?

I prinsippet en hel masse ting, i praksis ingenting.

Neida. Det er mange ting jeg helt bevisst styrer unna, feks. priorkylling, pels, Frielekaffe, regnskogmaterialer og reklamefinansiert radio, men helt kategorisk er det umulig for meg å være så jeg kan ikke si at jeg konsekvent boikotter alle disse tingene. Jeg prøver å være konsekvent på å velge andre ting, men det hender det glipper.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 08:18   #51
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Apple-produkter.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 08:19   #52
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Jeg er forresten også ganske kategorisk på å boikotte EMV produkte (Egne Merke Varer, som Landlord og First Price)

Jeg ser det er mange som boikotter pels, jeg lurer litt på hvorfor?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 08:21   #53
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Ingenting, trur eg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 08:21   #54
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.348
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg ser det er mange som boikotter pels, jeg lurer litt på hvorfor?

Jeg boikotter pelsoppdrett der man beviselig har utsatt dyrene for overgrep.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 08:24   #55
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg boikotter pelsoppdrett der man beviselig har utsatt dyrene for overgrep.



Men hvordan vet du hvilken oppdretter pelsen kommer fra?
Eller mener du at hele pelsnæringa systematisk begår overgrep?
Og i så fall hva tenker du på da?

Jeg er ikke noen innbitt pelsforkjemper, så jeg er ikke ute etter å krangle altså, jeg lurer helt oppriktig på hvilke tanker som ligger bak.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 08:24   #56
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Jeg boikotter ikke sauskinn, bare oppdrettspels. Fordi industrien er så vanvittig stygg og dyreuvennlig. Det er av samme grunn jeg styrer unna priorkylling, men det er enklere for den smaker jo dritt og gummi.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 08:26   #57
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg boikotter ikke sauskinn, bare oppdrettspels. Fordi industrien er så vanvittig stygg og dyreuvennlig. Det er av samme grunn jeg styrer unna priorkylling, men det er enklere for den smaker jo dritt og gummi.

Men tallene viser jo at pelsnæringa har langt bedre dyrehelse og statistisk sett kommer de bedre ut av det enn annen husdyr produksjon i fht brudd på forskriftene?
Er det mer dyreuvennlig å holde rev i bur, enn okse på binge?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 08:28   #58
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Hva er det for noe rart akkurat med Priorkyllingen? Er den tilsatt vann?

Det er noen ting jeg unngår å kjøpe, uten at jeg kan si at jeg aktivt boikotter noe. Pels og Ryanair kan vel nevnes.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 08:28   #59
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Hva er det med scampi?

Vet ikke om jeg boikotter så veldig mye. Men kommer nok ikke til å kjøpe meg pels noen gang, men vet mamma har noe arvegods som jeg tror er ekte. Tobakksindustrien boikotter jeg vel siden jeg ikke røyker.
Glemte helt av Ryan Air.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 08:40   #60
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.348
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.



Men hvordan vet du hvilken oppdretter pelsen kommer fra?
Eller mener du at hele pelsnæringa systematisk begår overgrep?
Og i så fall hva tenker du på da?

Jeg tenker at det har jeg ingen mulighet til å få oversikt over, så da dropper jeg like greit all pels inntil videre.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no