Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville du hatt i en gavekurv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-12, 07:16   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.029
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Hva ville du hatt i en gavekurv?

Jeg har bestemt meg å gi svigermor og svigerfar en kurv med spiselige saker til jul.
De har alt, og utenom de obligatoriske barnebarnsbildene så har jeg ikke lyst til å gi svadating.
Svigerfar er rett over 80 og svigermor er i slutten av 70-årene. Hva ville dere hatt oppi?

Jeg tenker diverse sild (sursild, tomatsild, kryddersild), litt sjokolade (søtmonser begge to) og muligens noe pålegg? Men hva? Og evnt hva mer?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 07:28   #2
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du hatt i en gavekurv?

Vi pleier å gi det samme til mine foreldre og svigerforeldre. Typisk innhold:
- Vin
- Julete
- Kaffe fra Kaffehuset
- Cielo-konfekt
- Brente mandler
- En stor og en liten spekepølse
- Rømmebrød
- Skjenning
- ... og et Enjoy-kort

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 07:31   #3
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.029
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du hatt i en gavekurv?

Og der var det gode tips! Men hva er rømmebrød og skjenning?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 07:35   #4
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du hatt i en gavekurv?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Og der var det gode tips! Men hva er rømmebrød og skjenning?

Rømmebrød er små brød/kaker som jeg har kjøper i en bod som selger spekemat (gårdsmat). Skjenning er litt eksklusive flatbrød som selges i vanlige butikker. Veldig gode! Men koster vel en 120 kroner for en pakke, så det er sånt de ikke unner seg selv, liksom.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 07:38   #5
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du hatt i en gavekurv?

En flaske Balder
et stort stykke parmesan
en kilo lavazza espressobønner
70 % sjokolade med pecan & havsalt
god x-virgin olivenolje
parmaskinke
Sugar Cookie Sleigh Ride te fra Søstrene Grene
et glass brente mandler
en pakke skivet røykelaks
en vellagret edamer
en basilikumplante
hjemmelaga aioli
og det hele toppes med en gedigen eske Mon Cheri.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 07:39   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du hatt i en gavekurv?

Har du noen hjemmelagede spesialiteter du kan putte oppi? Mine svigerforeldre setter stor pris på min hjemmelagede sild og et par småkaker jeg er "ekspert" på, og det er ekstra stas når det er svigerdatteren som har laget dem. Påstår de, i hvert fall.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 15:44   #7
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.029
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du hatt i en gavekurv?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Har du noen hjemmelagede spesialiteter du kan putte oppi? Mine svigerforeldre setter stor pris på min hjemmelagede sild og et par småkaker jeg er "ekspert" på, og det er ekstra stas når det er svigerdatteren som har laget dem. Påstår de, i hvert fall.

Hmmmm svigermor er bakermester nr en, så det er vanskelig å toppe henne... Men muligens noen sirupsnipper og risboller kunne vært en idé.

Retz: gode idéer, men mye der blir litt for avansert for mine svigerforeldre på rundt 80 år.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 15:49   #8
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du hatt i en gavekurv?

Svisker, dadler og kamferdrops.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 15:51   #9
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.029
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du hatt i en gavekurv?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Svisker, dadler og kamferdrops.

ja da blir de glade tenker jeg.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 17:55   #10
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ville du hatt i en gavekurv?

Jeg har nettopp laget en slik kurv til mine sjefer.

Rødvin
Olivenolje
Balsamicoglaze
Pasta
Ostechutney
Lakris
Løvte
Pesto

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 18:18   #11
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du hatt i en gavekurv?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Svisker, dadler og kamferdrops.

Og inkontinensbind, brodder og underbukser som forebygger lårhalsbrudd.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 19:52   #12
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.029
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du hatt i en gavekurv?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Og inkontinensbind, brodder og underbukser som forebygger lårhalsbrudd.


Jeg bor bare 5 min unna dem, og er redd jeg hadde fått lide for den kurven i lange tider...

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 21:33   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ville du hatt i en gavekurv?

Sjokolade fra www.pralin.no i Sandnes
Julete/julekaffe
Spekeskinke
God ost
God olivenolje
Nøtter/brente mandler/dadler
Flattbrød
Fine servietter
Fint lys

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 21:35   #14
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.029
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du hatt i en gavekurv?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Sjokolade fra www.pralin.no i Sandnes
Julete/julekaffe
Spekeskinke
God ost
God olivenolje
Nøtter/brente mandler/dadler
Flattbrød
Fine servietter
Fint lys

DET var forslag jeg kan bruke. Supert!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 21:52   #15
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva ville du hatt i en gavekurv?

Vellagret edamer
Et par spekepølser
Et glass hjemmelaget glassmester-sild
Fjellsmør
Flatbrød
Juleakevitt
Hjemmelaget konfekt
Julekaffe

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 22:17   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ville du hatt i en gavekurv?

Jeg kjøpte moccabønner på Pralin i dag, smakte nydelig. Barna fikk hver sin sjokoladeslikkepinne og så kjøpte vi god sjokolade til oldemor. Vi skal garantert tilbake. De hadde også sukkerfri sjokolade.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 22:27   #17
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.029
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du hatt i en gavekurv?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg kjøpte moccabønner på Pralin i dag, smakte nydelig. Barna fikk hver sin sjokoladeslikkepinne og så kjøpte vi god sjokolade til oldemor. Vi skal garantert tilbake. De hadde også sukkerfri sjokolade.

Jeg må dit over helgen tror jeg.

Opprinnelig lagt inn av Arona

Vellagret edamer mine svigerforeldre er ikke så glad i ost
Et par spekepølser ja det vil jeg ha med!
Et glass hjemmelaget glassmester-sild Hjemmelaget? Meg?
Fjellsmør hmmmm interessant
Flatbrød
Juleakevitt Til to som ikke drikker er det bortkastet (dvs svigermor tar et glass vin innimellom da)
Hjemmelaget konfekt Igjen: Hjemmelaget?! Vi går for bortelaget vi.
Julekaffe

Nevnte jeg at svigers ikke er særlig lette?!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no