Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-12, 11:41   #21
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Er det virkelig mulig altså?! Jeg hadde senddt klage til styrer og ringt barnehagekontoret tror jeg.
Og du, minsten min på 5 (6 om en måned) tar glatt på seg buksa bak-frem han altså. Fordi det som regel er merke på baklomma og det vil jo han se.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 11:57   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Mine barn har klær på vrangen og bak frem, i tillegg bytter de to små klær seg i mellom. Aldri ett pip om sånn.

For vår del er det alfa og omega å ha barnehagen på lag i fht bleieslutt. Vi har hatt noen utfordringer med begge de eldste på dette feltet og det å kunne samarbeide, diskutere, prøve ut forskjellige ting i samråd er helt avgjørende.

Jeg ville ikke nølt med å ta kontakt med styrer og fortalt hva jeg mente på en rolig og saklig måte. Ha gjerne med lapp, så du husker punktene og holder deg saklig.

Barn i barnehage skal selvsagt ikke være våte og kalde.
Barn i barnehage skal selvsagt skiftes bleie på med en gang det er behov for det.
Barn i barnehage skal oppleve trivsel og hygge i forbindelse med måltider
Barn i barnehage skal ivaretas og "ses". De skal føle seg trygge og møte omsorg og respekt.

Foreldre skal også møtes med respekt og vilje til dialog. Man kan ikke bare slenge ut av seg kommentarer om barnevern på den måten du forteller om. det er helt usaklig. Å kle på bak frem en gang eller to er faktisk ikke avgjørende for omsorgevne, dsjizes, jeg ville vært fratatt ungene for lengst.

Hvis dialogen med styrer ikke fører frem, skal du ta kontakt med barnehagekontoret i kommunen. Og fører ikke det heller frem, bør du kontakte de politikerne i kommunen som sitter i oppvekstkomité eller tilsvarende. Forhør deg om hva bemanningsgraden er, om det er pedagog i avdelingen, om det har vært utført tilsyn i det siste og hva tilsynsrapporten sier. Dette skal være tilgjengelig informasjon, stemmer ikke det,d ere som er barnehagefolk?

Kanskje du skulle tatt en prat med fastlegen også?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 12:03   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Guttungen min, på snart ti, har som varemerke nesten, at genseren er bak fram.

Nei, du skal ikke finne deg i slikt tull fra barnehagens side. Ja, det er helt vanlig bemanning at det er en faglært pedagog sammen med to/tre ufaglærte pr barnegruppe. Erfaring er en flott ting, men hva jeg har opplevd ofte, når vi kommer til litt eldre, ufaglærte, som har jobbet i 20 år og kan passe barn ( ) er at de ofte kan være veldig inngrodd i gamle mønstre og tenkemåter. Det kan være en tøff jobb for pedagogen å få dem til å reflektere over praksisen og se at hva som funka for 20 år siden, ikke nødvendigvis er ansett som god pedagogikk i dag.

Hva jeg også har opplevd, er unge, nyutdannede pedagoger, uten erfaring annet enn fra skolebenk og praksisperioder under utdannelsen. Når disse kommer ut i barnehagene, og skal ikke bare lede avdelingen og ungene, men ha personalansvar med, så kan de være usikre, nervøse og utrygge på sin rolle som leder.

Møter de da disse gamle, erfarne, matronene, som har gjort det slik i 20 år, det funker, kom ikke her og kom her, kan disse unge pedagogene rett og slett bli litt overkjørt og ikke våge ta opp kampen for å etablere seg som leder. Dette taper alle parter på. (Kremt, når jeg leser dette, går det opp for meg at jaggu er jeg blitt en av disse gamle matronene med borti 20 år i barnehage, til og fra, sjøl. )

Jeg sitter ikke her og sier at dette er slik i din barnehage, altså, men det kan virke som det er noe av utfordringen her.

Huff, håper det ordner seg for jenta di.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 12:04   #24
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Du kan forøvrig smelle både Rammeplan for barnehagen og Barnehageloven i bordet for styrer og påpeke der, med loven i hånd, alle bruddene du opplever. Både rammeplan og loven finner du på nett.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 12:56   #25
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Som alle andre skriver: Dette er uholdbart på omtrent alle plan. Det er så uholdbart at jeg nesten lurer på om det er sant. Dette her, det kan du ikke finne deg i, rett og slett.

Har de fått med seg at jenta bruker bleie? Jeg klarer ikke å fatte hvordan dette går an, og hvordan dette ikke har blitt tatt tak i av andre foreldre tidligere. Dette går ikke!

Be om et møte med pedagogisk leder så fort som mulig. Om du selv ikke er flink nok til å være saklig i en mulig konfliktsituasjon, så få tak i noen som er det. Slik som dette kan verken du, ungen din eller noen unger noen gang, ha det!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 13:09   #26
Cinnenn
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 26
Cinnenn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Har vært i barnehagen en tur nå....
Beklagde seg så bare det... Men de lurte på hvorfor vi som foreldre hadde stått å sett på dette å ikke tatt tak i det tidligere.... Fy søren altså.. Mista alt av ord der jeg satt..

Sa til ho at det har vi, opp til flere ganger... Men det kunne ho ikke forstå.. Så nå skal jeg vente å se, ga klar beskjed at jeg kom til å ta dette til høyeste hold om ikke de tok seg selv i nakken å ble mer profesjonelle..
Å viss ikke så får de bare ringe meg, så får jeg få noen til å stikke bortom barnehagen mens jeg er på jobb å få ordna bleia hennes.. Da ble det stille.....

Ho mente at jeg angrep ho, og at hele situasjonen kom som lyn ifra klar himmel... Hehe... På tide å lukke opp øynene??

Her er det 15 cm snø, å Isobell satt ute i snøen i regntøy........! Idag klokken tolv.... Fantastisk :-) når jeg kom ut igjen fra møtet var ho vist inne på stellerommet...

Lurer på om de oppfattet at det var en sinna mamma som kom utenom de vandte tidene idag....

__________________
Mor til to og ett bonusbarn :-)
Cinnenn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 13:13   #27
Cinnenn
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 26
Cinnenn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Som alle andre skriver: Dette er uholdbart på omtrent alle plan. Det er så uholdbart at jeg nesten lurer på om det er sant. Dette her, det kan du ikke finne deg i, rett og slett.

Har de fått med seg at jenta bruker bleie? Jeg klarer ikke å fatte hvordan dette går an, og hvordan dette ikke har blitt tatt tak i av andre foreldre tidligere. Dette går ikke!

Be om et møte med pedagogisk leder så fort som mulig. Om du selv ikke er flink nok til å være saklig i en mulig konfliktsituasjon, så få tak i noen som er det. Slik som dette kan verken du, ungen din eller noen unger noen gang, ha det!

Joda, dette er helt sant.. Fikk du hakeslep?? Er nok ikke den eneste..
Greit nok at jeg ikke er så erfaren som alle andre mødrer kanskje, får ho høre at jeg er ung mor osv, selv om jeg er uenig i den.. Men da mener de tydligvis at jeg ikke vet bedre, enn at dette er noe som skal være normalt.... Herregud...

__________________
Mor til to og ett bonusbarn :-)
Cinnenn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 13:20   #28
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Jeg hadde ikke hatt mitt barn der om det smalt.
Du sier du kan ha henne hos dagmamma? Det ville jeg ha gjort uten å mukke.
Ja, det er bra med barnehage mtp det pedagogiske innholdet, men det virker jo uansett som all pedagogikk er totalt fraværende her så du går ikke glipp av noe.
La henne være hos dagmamma til du finner en ny barnehage som kan ta henne inn.

Jeg hadde tatt kontakt med barnehagekontoret i byen der du bor og fortalt hele greia og bedt dem om å hjelpe deg til å få ny plass.
Du jobber som sykepleier? Jobber du på sykehus? Har du undersøkt om arbeidsplassen har barnehage el.l. for barna til de ansatte?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 13:21   #29
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Jeg vil anbefale deg å kke bare ta dette i en vanlig hente/levere eller komme innom situasjon, men be om et møte kjapt med pedagog og styrer.
Skriv ned alle punktene du vil klage på.

Et triks kan være å merke bleia hennes f.eks med et smilefjes eller noe på morningen så ser du jo fort om den er byttet eller ikke i løpet av dagen. Å komme innom for å kontrollere tror jeg kommer til å bære helt galt avsted mtp samarbeidet mellom hjem/barnehage.

Det går også ann å ringe barnehagekontoret i kommunen å informere dem på generelt grunnlag, de skal ha kontroller i barnehagen.
Du kan jo også søke om overføring til en annen barnehage selv om det ikke er plass akkurat nå.

Skriv f.eks at idag satt hun ute i regntøy, noe som selvsagt er altfor kaldt, og lag deg en dagbok, med dag for dag. Hvor du noterer det du har å utsette på barnehagen.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 13:22   #30
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Om du opplever å ikke bli tatt på alvor så ville jeg kanskje snakket med helsesøster eller noe. Både du og barnet har jo alt å vinne på å få til en bedre dialog med bhg og da kan det kanskje være greit å ta med noen andre også. For å skape trygghet og unngå at både du og bhg blir sittende i forvarsposisjon og beskylde hverandre. Ellers viktig at du er så konkret som mulig som Harriet skriver. Skriv ned alle punktene og eksemplene.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 13:24   #31
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Når det gjelder klær så hender det ofte at junior har på seg ting bak/frem eller på vrangen. Han matcher til og med veldig sjelden sokkene sine.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 13:31   #32
Cinnenn
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 26
Cinnenn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

I barnehagen har ho teip-bleier fra pampers, og her hjemme bruk jeg bare Up&go fra libero :-) så jeg vet veldig godt at ho ikke er påskiftet..

Nei, er avdelingssykepleier på rehabilitering jeg, så den går ikke under sykehus.. Desverre ingen tilbud der

Når jeg prata med ho istad, sa ho at det var leit at jeg følte det slik... Lurer på om ho ble litt "redd"? Vet ikke helt..

Om det ikke blir full skjerpings fra ende til annen nå, velger jeg å ha henne hos dagmamma.. Nå kommer heldigvis far hjem neste uke, så da blir det ikke bhg på henne på en stund.. Men de skal få frem til neste onsdag på å vise fremskritt i henhold til det vi snakket om idag, så får vi se. Viss ikke kommer jeg selv til å kontakte både barnevernet, lege, helsestasjon og kommunen.

Når jeg skal virkelig ta skjeen i en annen hånd..

__________________
Mor til to og ett bonusbarn :-)
Cinnenn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 13:35   #33
Cinnenn
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 26
Cinnenn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Når det gjelder klær så hender det ofte at junior har på seg ting bak/frem eller på vrangen. Han matcher til og med veldig sjelden sokkene sine.

Nettopp, å i tillegg er nok min mann en tanke erfaren. Han har jo tross alt vært alene om omsorgen for sin sønn i 1 1/5 år før vi ble sammen. synes det blir veldig dumt av bhg å oppføre seg slik.

__________________
Mor til to og ett bonusbarn :-)
Cinnenn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 15:56   #34
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Opprinnelig lagt inn av Cinnenn, her.

I barnehagen har ho teip-bleier fra pampers, og her hjemme bruk jeg bare Up&go fra libero :-) så jeg vet veldig godt at ho ikke er påskiftet..

Nei, er avdelingssykepleier på rehabilitering jeg, så den går ikke under sykehus.. Desverre ingen tilbud der

Når jeg prata med ho istad, sa ho at det var leit at jeg følte det slik... Lurer på om ho ble litt "redd"? Vet ikke helt..

Om det ikke blir full skjerpings fra ende til annen nå, velger jeg å ha henne hos dagmamma.. Nå kommer heldigvis far hjem neste uke, så da blir det ikke bhg på henne på en stund.. Men de skal få frem til neste onsdag på å vise fremskritt i henhold til det vi snakket om idag, så får vi se. Viss ikke kommer jeg selv til å kontakte både barnevernet, lege, helsestasjon og kommunen.

Når jeg skal virkelig ta skjeen i en annen hånd..

Da skifter de sikkert ikke da. Det er veldig rart. De aller fleste barnehager har "bleieliste", gå å se på den om det er skrevet noe. Jeg ville uansett merket bleien på noe vis, det kan være at de har tatt feil bleie og at hun tilfeldigvis har på seg samme bleie som hjemme. Bare for å se det fra en annen side. Det kan være vanskelig som mamma. Det er lurt å puste to ganger før man "fyrer løs" sånn på generell basis.
Barnevernet har nok ikke noe med barnehagen å gjøre, ei heller lege eller helsestasjon, det er kommunen som er rett instans og man kan melde sin bekymring dit.

Fint at mannen kommer hjem da. Men sånn generelt så er det ikke alltid lurt å ha ungene hjemme over lang tid og så ha de fullt i barnehagen i en viss periode igjen. Man opplever at barn blir utenfor både lek og det sosiale. Bar en tanke... Men hun skal jo selvaagt ha det bra da. Der minsten min går tilbyr de ikke mindre enn 60 % plass nettopp av den grunn.

Jeg vet ikke om du har hatt møte med barnehagen, men vil virkelig anbefale det. Krev at både styrer og ped leder er med. Skriv ned det du vil ta opp og pass på at stemningen ikke blir overopphetet.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 22:26   #35
Cinnenn
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 26
Cinnenn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Da skifter de sikkert ikke da. Det er veldig rart. De aller fleste barnehager har "bleieliste", gå å se på den om det er skrevet noe. Jeg ville uansett merket bleien på noe vis, det kan være at de har tatt feil bleie og at hun tilfeldigvis har på seg samme bleie som hjemme. Bare for å se det fra en annen side. Det kan være vanskelig som mamma. Det er lurt å puste to ganger før man "fyrer løs" sånn på generell basis.
Barnevernet har nok ikke noe med barnehagen å gjøre, ei heller lege eller helsestasjon, det er kommunen som er rett instans og man kan melde sin bekymring dit.

Fint at mannen kommer hjem da. Men sånn generelt så er det ikke alltid lurt å ha ungene hjemme over lang tid og så ha de fullt i barnehagen i en viss periode igjen. Man opplever at barn blir utenfor både lek og det sosiale. Bar en tanke... Men hun skal jo selvaagt ha det bra da. Der minsten min går tilbyr de ikke mindre enn 60 % plass nettopp av den grunn.

Jeg vet ikke om du har hatt møte med barnehagen, men vil virkelig anbefale det. Krev at både styrer og ped leder er med. Skriv ned det du vil ta opp og pass på at stemningen ikke blir overopphetet.

Snakka med bhg tidligere i dag så får se, litt rådvill igrunnen, men er det ikke det ene, så er det jaggu det andre...
Håper virkelig på forbedringer fortløpende, de lovde jo, så får bare se... Spent på morgendagen kan man si

__________________
Mor til to og ett bonusbarn :-)
Cinnenn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 22:36   #36
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Det er vel heller ikke så uvanlig at barn bruker bleier på dagtid fortsatt på den alderen? Vesla her sluttet før hun var 3, men det var ikke veldig lenge før.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 22:45   #37
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

i alle dager. Dette hørtes jo nesten for galt ut til å være sant. Hva er dette for en barnehage da??? Hvis det er slikt du sier så burde jo du meldt fra om dem til kommunen for lengst? Slikt skal det ikke være. Det høres ikke ut som noe bra sted å være for barna.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 22:53   #38
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Treåringer bruker da vel i gjennomsnitt fortsatt bleier, egentlig?

Knerten sluttet før han var tre, jeg vet ikke om søstra kommer til å gjøre det. På avdelingen til Knerten i bhg, hvor der altså ikke er unger yngre enn 2007-generasjonen, de som altså er blitt tre år i år, har de bleier på stellerommet, noen av de yngste der bruker bleier.

Og bleiebarna byttes på minst to ganger om dagen, i tillegg til dersom de har gjort seg ut eller blitt våt gjennom. som en selvfølge. (Jeg har full kontroll på antallet bleieskift og tok det opp den dagen det bare var byttet en bleie på jenta mi jeg. De beklaget, det skulle selvsagt ikke skjedd. vi har nemlig tøybleier, så jeg får med meg de brukte bleiene hjem.)

Og jeg hadde nok kommet til å ta hjem regntøy og støvler dersom det er 15 cm snø, så fikk de bruke vinterdress og vintersko da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 23:01   #39
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Det er vel heller ikke så uvanlig at barn bruker bleier på dagtid fortsatt på den alderen? Vesla her sluttet før hun var 3, men det var ikke veldig lenge før.

Nei, det er ikke uvanlig. Og det skal heller ikke den stakkars lille jenta få følelsen av. Kanskje de gamle tantene tenker så gammeldags at hun slutter nok med bleie bare den er våt og ubehagelig nok.
Men hvorfor satt hun i regntøy i snøen? Hadde hun vinterdress hengende? Var det foret regntøy? I våt snø kan en foret regndress med ull under være ok, dersom man ikke har en vanntett vinterdress. Men regndress i mange minus i snøen, og en søkkvåt bleie er det ikke rart hun får stadig UVI...

Med alle de nevnte situasjonene og holdningene du har opplevd fra denne barnehagen; i tillegg at du ser at datteren din er blitt mer stille og innesluttet, og gråter mye ved levering (vil hun aldri i bhg?), ville jeg latt dagmammen passe på henne. Som Taien skriver - inntil dere finner en bhg med godt rykte. Forhør deg litt med andre. Kanskje finnes det noe åpen barnehage i området som dagmammaen kan ta med barna i, slik at jenta di kan treffe andre barn?

Ellers støtter jeg fremgangsmåten til Inagh + dette om nyutdannede pedagoger som gjerne vil, men møter massiv motstand av de som har vært der i ørtibørti år med inngrodd tankegang og rutiner. "Vi har gjort det sånn i alle år!" er argumentet jeg selv har møtt på som nyansatt i barnehage med forsøk på nytenkning. Det er frustrerende og uprofesjonelt.

Klem fra sykepleier i førskolelærerstilling.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 12:18   #40
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Min yngste sluttet ikke med bleie før i april i fjor, på eget initiativ, var ikke klar før. Da var han 3.5 år og hadde gått nesten et år på stor avdeling. De voksne skiftet selvsagt på ham.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no