Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du benyttet deg av å leie klær til barna?
Ja, genialt da gitt. 4 2,15%
Nei, ikke i det hele tatt. 180 96,77%
Annet (Spesifiser) 0 0%
Oisann, en for mye. Snart sommer. 4 2,15%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-13, 05:29   #41
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Helt uaktuelt, kostet mye for lite klær synes jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 08:05   #42
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Ikke noe for oss nei, også ble jeg fasinert av at største størrelse på sko i 10-12 år pakken var 34.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 08:46   #43
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Nei, dette syns jeg var for dyrt. Storebror hadde det ikke vært aktuelt for uansett, for han bruker allerede 36 i sko, så der hadde jo ikke skoene passet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 08:47   #44
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Krysset feil! Helighet, for en pris da?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 09:11   #45
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

leie??? :-0
Mye av slikt utstyr er jo slitt og hullete når det er brukt en sesong...?

Nå¨leste jeg om det, og at klærne doneres etter bruk til veldedighet.. Syns det var en fin tanke jeg.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 09:13   #46
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Det er kanskje greit for de som må spre utgiften til barnehageutstyr utover året, som ikke har råd til den enorme utgiften, men igjen, årsprisen ble jo dyrere, men det er som de sier, det koster å være fattig....

Ikke aktuelt for oss i alle fall, kjøper heller på salg når jeg kan finne, den gang vi måtte så kjøpte jeg heller en dress i måneden av billigste type dessverre.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 09:14   #47
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Jeg tror den yngste broren min er veldig glad for at vi ikke har leid klær. Guttene hans har knapt fått et nytt plagg, så og si alt har gutta mine hatt først.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 09:54   #48
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Hm, underlig konsept.
Det blir jo billigere å kjøpe klærne selv og arve dem til en slektning, venn, eller Fretex og i tillegg donere en sum penger til veldedighet som sannsynligvis rommer mer enn en gammel og brukt vinterdress

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 09:58   #49
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Helt uaktuelt.
Klærene var dyre, få og ikke spesielt fine heller.

Vi har også 2 gutter så greit at yngstemann kan arve litt.

Det kan vel ikke være noe godt marked for det?

Men så har det jo vert marked for å leie bilstoler til mer eller mindre samme pris som å kjøpe også.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 10:03   #50
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Jeg tror heller ikke så mange 10-12-åringer vil identifisere seg med navnet "Barnehageklær". Og det er heller ikke så mange i den aldersgruppen som kan bruke sko i str 31, som er den største skostørrelsen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 10:36   #51
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Ikke noe for oss nei, også ble jeg fasinert av at største størrelse på sko i 10-12 år pakken var 34.

Ja det la jeg ikke merke til engang.
Men Min 8åring bruker jo 31-33 alt ettersom. Så ja, at eg 12åring får på seg de skoene ville jo vært imponerendes. Hvertfall den gjennomsnittlige 12åring.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Krysset feil! Helighet, for en pris da?

Ja gratis var det jo ikke akkurat.


Jeg KJØPTE en pakke med klær.
Skibukse og jakke, ett sett fleece og ett sett ull. Til 299. Greit nok tilbud fra 599kr. Men likevel da. Sliter derfor litt med å forstå at noen vil bruke 350per mnd, når man får kjøpt pakker på tilbud til den prisen hvis man kjøper i motsatt sesong.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 10:39   #52
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

"Jippi, sjetteklassing, nå er den nye pakken fra BARNEHAGEKLÆR kommet!"

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 10:41   #53
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Hva er vitsen med å betale mer for klær som man ikke får beholde etterpå enn å kjøpe dem selv og kunne gjøre hva man vil med dem?

Gi dem videre til veldedighet, klarer jeg jo fint å gjøre selv også - helt gratis.

Den eneste grunnen jeg kan komme på til at det skulle være noen vits å leie klær, måtte jo være for å spare penger? Eller eventuelt å få bedre utvalg, finere klær eller på annen måte oppnå noe jeg ikke ville fått ved å kjøpe klærne selv.

Dette var litt sånn "Jeg har ikke egentlig noe å tilby, men jeg vil gjerne ha pengene dine!"-konsept.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 10:41   #54
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Og "Barnehageklær" i str. 12 år!?

Jeg syns jeg ser Frøkna!

Dette må være startet av noen som er i fødselspermisjon med sitt første barn, og som har opprettet nettbutikk uten å ha realitetsorientert seg i noe fornuftig marked først.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 10:42   #55
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Ja, enig. Veldig lite fordeler å spore her.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 10:45   #56
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.


Dette var litt sånn "Jeg har ikke egentlig noe å tilby, men jeg vil gjerne ha pengene dine!"-konsept.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 10:46   #57
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Nei, dette var jo alt for lite klær til å holde. Ett sett med ull?

Jeg har bare ett barn, og kunne godt gjort det om det var billigere og forutsatt at det var mulig å få byttet størrelse om han vokste ut av klærne. Spesielt skoene måtte kunne byttes, joggeskoene fra i fjor sommer er str. 22, mens joggeskoene som må kjøpes nå regner jeg med blir 26.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 10:49   #58
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Jeg syns forresten at det var lite spesifisert på siden hvilke vilkår man har. Hva skjer for eksempel dersom en av vottene forsvinner i barnehagen? Må jeg da betale en erstatningssum? Eller hva med slitasje av klær? Er jo ikke uvanlig at aktive barn kan slite godt på klær i løpet av en sesong.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 10:51   #59
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Jeg flirer fortsatt av tanken på å presentere Frøkna for "barnehageklær", farge rødt/lilla, str. 12 år. Ikke minst med str. 34 i sko.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 10:51   #60
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg syns forresten at det var lite spesifisert på siden hvilke vilkår man har. Hva skjer for eksempel dersom en av vottene forsvinner i barnehagen? Må jeg da betale en erstatningssum? Eller hva med slitasje av klær? Er jo ikke uvanlig at aktive barn kan slite godt på klær i løpet av en sesong.

Jepp det der er godt spm.
For det står jo ingenting om hva som skjer hvis noe forsvinner eller blir ødelagt.

Får man nytt uten spm?
Det betviler jeg jo litt, men du vet jo aldri.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no