Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Windows, Linux eller Mac?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Windows, Linux eller Mac - hva foretrekker du?
Windows 39 67,24%
Linux 3 5,17%
Mac 14 24,14%
Vet ikke 2 3,45%
Deltakere: 58. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-06, 20:44   #21
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Windows, Linux eller Mac?

Vokst opp med MS-DOS og Unix
Husker da det ble Windows 3.11
Det var tider det

Alle våre systemer bruker Windows, SQL databaseserver og noen også VAF, og da fungerer Windows best

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 20:50   #22
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Windows, Linux eller Mac?

Har prøvd litt av hvert,men bruker Windows nå og er fornøyd med det.

Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 20:52   #23
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Windows, Linux eller Mac?

Både Windows, Unix og Mac da jeg studerte, men i jobben min har jeg kun jobbet med Windows. Så da har det vært Windows de 10 siste årene. Og mest sannsynlig de 10 neste også.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 21:14   #24
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Windows, Linux eller Mac?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er mac-ofil og stolt av det.

Eg og! (vi jobber med det samme)
Men jeg er ganske god på windoze også....

Etter at jeg kjøpte iMac til heimen, har ikke Ekallen rørt pc'n sin overhodet!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 21:17   #25
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Windows, Linux eller Mac?

Jeg bruker Windows. Mest av gammel vane antar jeg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:19   #26
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Windows, Linux eller Mac?

Mac Har brukt det egentlig alltid.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:21   #27
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Windows, Linux eller Mac?

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Mac Har brukt det egentlig alltid.

Stemme.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 22:38   #28
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Windows, Linux eller Mac?

Mac ruler. Min første mac var en LC II med hele 4 Mb RAM og 20 Mb harddisk. Kjøpte den for 5000,- brukt i 1996.

Siden har jeg hatt mange, og har nettopp fått en herlig ny MacBook. På jobben har jeg UFO-modellen av iMac, og mannen har en Powerbook G4 og en Powermac G5.

Mac har alltid vært bra, men nå i det siste har de blitt suverene!

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 22:53   #29
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Windows, Linux eller Mac?

I love Mac.
Gubben prøver å overtale meg til å legge inn linux på i book'en min. Må tenke på det.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 00:08   #30
huffda
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1
huffda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Windows, Linux eller Mac?

mac er nok bare en annen unix/linux clone , og den siste versjonen er jo vanskelig å skille fra andre linux varianter
men men de vet vel ikke bedre de som bruker det.
grafisk produksjon ? til og med adobe har jo sluttet å lage noe for mac

huffda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 00:10   #31
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Windows, Linux eller Mac?

Windows selvfølgelig. Må nok innrømme at jeg er for ung til å kjenne til noe annet.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 00:23   #32
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Windows, Linux eller Mac?

Opprinnelig lagt inn av huffda, her.

mac er nok bare en annen unix/linux clone , og den siste versjonen er jo vanskelig å skille fra andre linux varianter
men men de vet vel ikke bedre de som bruker det.
grafisk produksjon ? til og med adobe har jo sluttet å lage noe for mac

OS-X er basert på BSD ja. Bygget på det beste.

Og Adobe kommer tilbake med full (intel)mac-støtte i Creative Suite 3 som kommer over nyttår. Slik jeg har forstått det så er det intel Adobe misliker.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 18:30   #33
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Windows, Linux eller Mac?

Jeg skyter spurv med kanon.
Elsker Mac-en min, men alle ambisjoner om å gjøre masse fotoarbeid og videoredigering er lagt til side. Enn så lenge, hvertfall.

Egentlig burde jeg hatt PC, da Ami-mannen kan PC ut og inn.
Men slik er det ikke.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 19:23   #34
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Windows, Linux eller Mac?

Her i huset går det i Windows på bruksmaskinene og Linux på serverene. Mac vurderte jeg å kjøpe for noen år siden.. men slo det fra meg fordi jeg ikke er så flink å fikse ting selv om min kjære har ikke brukt mac før.. men kansje neste bærbar.

men firefox bruker jeg uansett.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 19:33   #35
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Windows, Linux eller Mac?

Her i huset har vi både mac , windass og linux.
Kan med alt men foreterekker æpla mi
Fikk min første mac som 8 åring

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:08   #36
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Windows, Linux eller Mac?

Windows er det eneste jeg bruker

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:16   #37
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Windows, Linux eller Mac?

Mac. Mannen kjøpte den til meg for ett år siden, og jeg er frelst

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:17   #38
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Windows, Linux eller Mac?

Windows, det fulgte med hjemmepc'en

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:19   #39
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Windows, Linux eller Mac?

Jeg var Mac-tilhenger, og behandlet min søte iBook som et barn...

Men jeg giftet meg med en Windowsmann, og siden han er "maskinsjef" så konverterte jeg da iBook'en tok kvelden.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 19:46   #40
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Windows, Linux eller Mac?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg vokste opp med MS-DOS, - det var tider det …

det var det jeg og vokste opp med.... satt der som 7-8 åring i dos og skrev inn komandoer..
C:/ dir

og spillene jeg spilte var Larry og tetris mest larry.. engelskkunnskapene kom godt med da for man måtte skrive inn hva han skulle gjøre..

godt jeg ikke forstod hva spillet dreide seg om'

etterhvert så kom jo cosmos cosmic adventure..

hehe

men tror vi fik windows 3.11 eller hva det heter når jeg var 9-10 kanskje.. eller husker ikke helt hvilket år..

og når windows 95 kom var det jo helt fantastisk husker jeg.. kunne jo ha bilde til bakgrunn og da

Men vi bruker windows og linux nå.. linux på serveren.. neste gang jeg kjøper pc skal jeg ha mac..

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08

Sist redigert av Dolly : 31-10-06 kl 19:52.
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no