Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fortell meg om mørketiden!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-13, 10:50   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg om mørketiden!

Jeg vil gjerne høre så mye som mulig om mørketiden. Dere som bor litt nord, og dere som bor veldig langt i nord, hvordan opplever dere at sola er borte?

Blir man trøtt? Er det tungt? Er det koselig? Er mørketiden en snakkis blant folk, sånn som været gjerne er? Gjør dere andre aktiviteter enn når det er lyst?

Hvor mørkt ER det faktisk, sånn i praksis? Hvor lenge varer mørketiden hos deg?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 11:52   #2
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

Jeg bor ved polarsirkelen, og det er dermed ikke skikkelig, ekte mørketid.
Men sola er jo borte fra midt i november til midt i januar.
Mørketid sliter lite på meg, men snø og ustabilt vær sliter meg helt ut.
Jeg er mer trøtt om vinteren, men om det handler om manglende lys vet jeg ikke.
Egentlig er det jo koselig med mørket når man har innekos.
I går var det dårlig vær og helt mørkt klokken 15.00. Lyset kommer sakte litt etter 8 nå for tiden.

Første solglimtet er i 30 sekunder inn stuevinduet omkring 15. januar. Da står alle parat i sofaen og venter på øyeblikket! Det er helt fantastisk!

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 12:29   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.450
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

Jeg har bodd langt nord, langt sør, og bor nå i Trøndelag. Kan egentlig ikke si at jeg merker noen stor forskjell. Jeg jobber vanlig kontortid, og uansett hvor du bor i landet (mer eller mindre) er det mørkt når du går på jobb om morgenen i åttetiden, og mørkt når du går hjem igjen i firetiden. Så det lille solskinnet som er sørpå mens jeg sitter inne på kontoret kan jeg ikke si at jeg har særlig mye glede av. Merker at jeg blir trøttere om vinteren, men ikke noe mer i nord enn i sør.

I jula er det koseligere med mørketid. Har aldri helt greid å venne meg til sol ute og jul inne. Det skal helst være et lite tussmørke for at det skal være ordentlig stemning. Også er det stas når sola kommer tilbake.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 12:37   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

Jeg bodde et år i Stokmarknes, og der var det mørkt. Type natta hele døgnet utenom én time midt på dagen. For meg var det helt jævlig (unnskyld!) å gå til skolen i nattemørke, sitte inne den ene timen det var lyst og gå hjem igjen i nattemørke. Jeg husker en januardag jeg gikk over brua mellom Hadseløya og Børøya og så et glimt av solen bak fjellet for første gang siden november, og det jeg følte da kan ikke beskrives med ord. Det var omtrent som da jeg fikk barn.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 12:38   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

Jeg er født og oppvokst i Nordland. Vi har mørketid fra midten av november til begynnelsen av februar (mørketiden varer litt lenger i hjembyen min pga fjellene). Jeg ble ikke nevneverdig påvirket av det da, men etter å ha bodd hele mitt voksne liv på østlandet kjenner jeg at jeg ikke hadde likt mørketid nå. Jeg tenkte nok ikke så mye over det da jeg bodde der, mens jeg nå er glad for å slippe.
Hvor mørkt det er? Vel, det er jo natt rett og slett. Dagen begynner veldig sent og natten veldig tidlig. Det er i grunnen ikke noe positivt med mørketid. Midnattsolen er fin da, men etter min mening er det likevel ikke verdt mørketiden. Men jeg synes generelt vinter og mørke er ganske trist, selv her hvor vi tross alt har sol også på vinteren.

Jeg vet ikke om det er vanlig andre steder i Nord-Norge, men i vår by får (fikk? Vet ikke hvordan det er nå når de fleste går på SFO) barna solfri etter lunsj den første dagen solen kommer tilbake. Da går barneskolebarna i soltog gjennom sentrum og synger solsanger og vifter med solplakater.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 12:59   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

Her er en link til webkamera i Tromsø, samt noen andre steder rundtom. (avisa Nordlys)

Værkamera/observasjoner på Universitetet i Tromsø, med fint utsiktsbilde.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 13:03   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

Det er ikke sååå mørkt, altså. Det er ganske grått i Oslo også midt på dagen i desember.

Solstråler inn på juletreet er forresten helt unaturlig, og det jeg reagerte mest på et år jeg feiret jul sørpå.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 14:19   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

Takk for wbcamlink!

Og, my god så mørkt det er i Tromsø! Men ikke helt svart, likevel.

Jeg lurer på dette fordi jeg sliter med mørket i Stavanger. Jeg er fascinert over både mørketid og midnattssol, men har ikke opplevd noe av det selv. Jeg har alltid lurt på hvordan det oppleves. Har lyst å oppleve det, men er redd jeg hadde klikka over lengre tid.

Hvert år når klokka stilles begynner jeg å slite. Jeg har forsøkt lyslampe flere ganger uten resultat. Merkelig nok. Jeg får en lammende og sprengende trøtthet som ofte går over i hodepine. Jeg blir ikke deppa, men jeg synes kvelden begynner altfor tidlig. Om sommeren har jeg en helt annen energi. Kan gjerne gå og handle klokka 19 og tur med hunden klokka 21. Det er jeg for trøtt til nå.

I Stavanger på denne tiden blir det lyst klokka 9 og mørkt rundt 16.30. Det er jo mange timer med dagslys, men jeg sliter med at det ikke er lyst til 18-19 ihvertfall. Og så er det ikke ordentlig lyst når det er lyst. I går var det lave skyer og yr hele dagen. Et trist mørke lå over det hele. I dag skinner sola, men den står fryktelig lavt på himmelen og det er ikke som om sommeren. At det er søkkvått og kuling er også kjipt, men det er likevel bedre med sol enn ikke sol.

Jeg liker snøen. Da blir alt lysere.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 14:26   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

Ah, så kult at det bildet jeg linket inn endrer seg ettersom dagen går. Det var lyst da jeg la det inn, nå er det mørkeblått.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 14:31   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og, my god så mørkt det er i Tromsø! Men ikke helt svart, likevel.

Det er jo fremdeles tidlig i mørketiden, og forholdsvis tidlig på dagen. Midnattsol føltes ikke som dagtid hele døgnet på samme måte som mørketid føles som natta hele døgnet, ikke i det hele tatt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 14:33   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er jo fremdeles tidlig i mørketiden, og forholdsvis tidlig på dagen. Midnattsol føltes ikke som dagtid hele døgnet på samme måte som mørketid føles som natta hele døgnet, ikke i det hele tatt.

Ja, jeg har hørt andre si det samme.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 14:34   #12
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

Jeg har bodd 6 mnd i nord, jeg var dypt fasinert over hvor mørkt det var når jeg ankom der i januar, men mørketiden påvirket meg ikke så mye utenom det. De lyse nettene om sommeren derimot, ble jeg tullete av.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 14:36   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

I juni her er det mørkt ca kl 24 og lyst igjen i 4-5-tiden. Men det er ikke mørkt om natta likevel, det er rimelig lyst. Jeg elsker det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 14:36   #14
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.


Jeg vet ikke om det er vanlig andre steder i Nord-Norge, men i vår by får (fikk? Vet ikke hvordan det er nå når de fleste går på SFO) barna solfri etter lunsj den første dagen solen kommer tilbake. Da går barneskolebarna i soltog gjennom sentrum og synger solsanger og vifter med solplakater.

Solfri! Husker vi lagde "instrumenter" med vaniljesukkerbokser med erter i som vi ristet på.
En gang mente alle barna i skolegården at vi kunne skimte solen bak fjellene, men lærerne ville høre på oss. Vi var helt sikre på at det var fordi rektor hadde bursdag og lærerne ville spise kake i lunsjen.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 14:45   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

Søndagstur på ski er ikke det helt store i nord, altså... Det skal jo være soooool og gnistrende snø
Midnattsolsnatta er mer som sørpå i kveldinga. Ikke strålende sterk sol, men heller ikke mørkt. Dagslys uten sol, på en måte.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 14:47   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Søndagstur på ski er ikke det helt store i nord, altså... Det skal jo være soooool og gnistrende snø
Midnattsolsnatta er mer som sørpå i kveldinga. Ikke strålende sterk sol, men heller ikke mørkt. Dagslys uten sol, på en måte.

Jøss. Men det kan jeg nesten oppleve her også, tror jeg. Hvis jeg våkner klokka 2 i juni, ser det ut som dagen ute. Men det er ikke sol.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 14:48   #17
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.274
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

Jeg bor jo i trøndelag, så vi har ikke mørketid på samme måte.

Men det var mørkt da jeg parkerte utenfor sykehuset klokka 08.30 i morges, og nå er klokka 14.50, og det er skumt ute. Om en liten halvtime er det mørkt.

Jeg gjør meg ingenting med det, for jeg er vant til det.

Jeg har bodd ett år ved Bodø, og kan ikke huske at jeg følte det annerledes da heller egentlig, selv om det nok var mer mørketid der.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 14:49   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

Det er nydelig lys midt på dagen i mørketiden, hvis det er klarvær. Jeg likte mørketiden da jeg bodde nordpå, syntes det var hyggelig og ikke plagsomt. (Det synes jeg fremdeles, men nå er jeg jo bare der noen dager i julen, og noen dager takler vel de fleste.)

Bilder tatt første juledag for noen år siden:



__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 14:50   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

Vakkert! Men det er jo ikke mørkt!? Nå ble jeg overrasket.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 14:53   #20
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om mørketiden!

Jeg drev og pendlet til Oslo et år, og jeg syns ikke det var så stor forskjell på lyset midt på dagen der og her når jeg var hjemme i helgene.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no