Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kleskodehjelp, igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-14, 22:51   #21
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.966
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kleskodehjelp, igjen

Takk dere! Prisen vi fikk var jo så overveldene at jeg enda ikke har ord.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 22:52   #22
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kleskodehjelp, igjen

Kjempefin. Og så raus du er som er med på sånn Frivillig arbeid. Grattis med prisen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 00:41   #23
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kleskodehjelp, igjen

Gratulerer så masse! Og ja, du var kjempefin!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 14:18   #24
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kleskodehjelp, igjen

Nydelig! Hvor har du kjøpt kjolene? Merke?

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 14:23   #25
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.815
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kleskodehjelp, igjen

Gratulerer masse nydelige du!

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 14:54   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kleskodehjelp, igjen

Gratulerer med pris. Dere gjør en super jobb for en super organisasjon.

Og så vakker du er!

:

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 14:59   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kleskodehjelp, igjen

Så fin du er. Og velfortjent premie. Du kan bruke den samme kjolen da.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 15:13   #28
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kleskodehjelp, igjen

Gratulerer!

Dette gikk jo veldig bra, du er veldig flott!

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 09:54   #29
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.966
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kleskodehjelp, igjen

Drar opp denne igjen jeg for nå er det bare en uke til vi skal i brullup med kleskode dress/smoking, slik jeg tolker denne koden kan det ikke være feil å bruke denne kjolen igjen? Eller må jeg ut å lete enda mer etter ny kjole?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 09:56   #30
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kleskodehjelp, igjen

Så pen du er, Frøy! Og du kledde kjolen og prisen veldig godt! Jeg er så utrolig imponert over arbeidet ditt!!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 17:26   #31
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kleskodehjelp, igjen

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Drar opp denne igjen jeg for nå er det bare en uke til vi skal i brullup med kleskode dress/smoking, slik jeg tolker denne koden kan det ikke være feil å bruke denne kjolen igjen? Eller må jeg ut å lete enda mer etter ny kjole?

I mitt hodet krever den dresskoden en kjole som er mer penkjole i mine øyne, den du har på bildene er litt for mye sommerkjole etter mitt skjønn. Eller du kan bruke bunad om du har.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 17:52   #32
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kleskodehjelp, igjen

Å så vakker du er!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 21:38   #33
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kleskodehjelp, igjen

Jeg syns den passerer fint i bryllup, men med dress/smoking så hadde jeg nok dresset den opp, feks med et pent sjal og ekstra pene sko.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 21:43   #34
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kleskodehjelp, igjen

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

I mitt hodet krever den dresskoden en kjole som er mer penkjole i mine øyne, den du har på bildene er litt for mye sommerkjole etter mitt skjønn. Eller du kan bruke bunad om du har.

Til smoking, ja. Da er jeg enig, men jeg syns den er helt riktig til dresskode "dress". (Står det virkelig "dress/smoking" i invitasjonen? For det er litt som å si "kom i hva du vil, unntatt joggebukse"). Smoking er en ganske stiv dresskode, og den fordrer definitivt selskapskjole. Så kommer "mørk dress", som er mindre pyntet, og etter det kommer "dress", som betyr at damer pynter seg "litt mer enn på jobb" og ikke med selskapskjole. De har oppgitt en temmelig tvetydig kleskode altså, hvilket trolig betyr at de ikke bryr seg så mye om hva gjestene går i, og du er helt safe i kjolene du viser frem her. (Og flott i begge!)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 21:45   #35
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kleskodehjelp, igjen

Dette sier wikipedia om de ulike kleskodene:

Sitat:

Smoking
Utdypende artikkel: Smoking

En manns smoking er sort eller mørk blå. Hvit smokingjakke bæres kun om sommeren og ved varmere breddegrader. Den består av jakke med silkeslag, bukser med beiser samt hvit skjorte og sort sløyfe. Til dette bæres normalt sorte strømper og lakksko. Det er også tillatt å bruke sorte, lave sko hvis disse er velpleide. Buksene holdes oppe med sorte eller hvite bukseseler. Skjorten skal tradisjonelt sett ha skjortebryst, men det er fullt mulig å bruke smokingskjorte med innvevde brokademønster eller lignende. Dog skal aldri vanlig, hvit skjorte brukes.

Damer bærer lang kjole, dog ikke ballkjole. Damer kan også ha kortere kjole, knekort, men ikke lårkort. Kjolen kan gjerne være festfin og eventuelt med glitter. Ved kleskode smoking brukes ikke hansker.

Militært personell (også pensjonert) kan bære messeuniform. Mørk dress regnes som mer formelt og bæres vanligvis ikke når smoking er spesifisert.

Mørk dress
Ved kleskoden mørk dress bærer menn en dress som er mørk blå, mørk grå eller sort. Til dette hører hvit skjorte samt slips eller sløyfe i valgfri farge.

Kvinner bærer festfin kjole eller buksedress. Kvinnene kan både ha lang fotsid kjole eller kort kjole, men bør dekke knærne. Dersom det er bryllup er hvit er forbeholdt bruden. I Norge er det alltid lov å velge bunad.

Dress
Kleskoden "dress" innebærer for herrer en hel dress. Lys dress kan bæres om formiddagen, om kvelden skal dressen være mørk. Til dette antrekket hører lys skjorte samt slips, eller sløyfe. Hvit skjorte høyner finhetsnivået.

For kvinner innebærer kleskoden "dress" kjole, skjørt eller buksedress som er mer elegant enn vanlig hverdagsantrekk, men ikke aftenfin som til "mørk dress". Kjolen/skjørtet skal ikke være gulvlang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 22:14   #36
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kleskodehjelp, igjen

Jeg synes kjolen passer helt fint til den dresskoden, siden det står smoking/dress. Dessuten er du veldig fin i den! pene sko og sjal så blir du så fin, atte.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 22:42   #37
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kleskodehjelp, igjen

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Så pen du er!

Virkelig! Og flott i kjolen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 23:17   #38
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.966
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kleskodehjelp, igjen

Takk snille dere! Men da kan jeg jo gi det å finne ny kjole ett forsøk,men om jeg ikke lykkes så er jeg ikkehelt utenfor med denne kjolen. For det står dress/smoking på innbydelsen.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 13:33   #39
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kleskodehjelp, igjen

Etter de forklaringene jeg har lest, skal "dress/smoking" tolkes omtrent som "valgfri kort eller lang kjole", og så tar menn på seg det de måtte ha av pentøy. Jeg tror jammen det var det som sto i våre invitasjoner også, men har skjønt i ettertid at det er forvirrende. Jeg tenker at du er godt innafor med den kjolen, brudeparet er neppe særlig interessert i antrekket til gjestene, så lenge de pynter seg og ikke kommer i joggebukse. "Pynt deg med det du har", liksom.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 15:01   #40
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kleskodehjelp, igjen

Trøbler litt med benevnelsen i invitasjonen - men det er jo brudeparets ansvar. Sånn sett ser det ikke ut til at de "bryr seg" så mye om hva folk kommer i. Det er litt dumt for gjestene, antrekk står jo for at gjestene skal kunne orientere seg ifht "rett" antrekk og føle seg vel i selskapet.

Smoking er et kveldsantrekk, og skal normalt brukes etter kl. 18. Da vil også damene være tilsvarende pyntet. Brylluper er jo mange steder mer dagtidsarrangementer (når selskapet begynner), og antrekket er mer uformelt. Særlig om sommeren er det greit med noe luftig. De som har en smoking i skapet vet gjerne "reglene" - så dersom det er før kl. 18 kommer det nok ikke så mange i smoking (de som ikke har en gidder neppe kjøpe/ leie når det også står dress).

Personlig synes jeg kjolen er mer hverdagslig enn jeg ville brukt i et bryllup. Men med rett tilbehør (frisør? Smykker? Sko/veske?) kan den gå. Dersom det er vielse i en kirke, ville jeg hatt noe over skuldrene i kirken. Det kan også være greit å ha senere på kvelden (satt i trekk i stroppekjole i et bryllup en gang med vinduene på vidt gap utover kvelden fordi det var så varmt, var syk i en uke etterpå).

Det blir sikkert en fin fest, og du er nydelig - så ha det gøy!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no