Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-14, 21:48   #41
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Jeg har et ganske lite dillete hus. (Hun spurte om jeg ikke skulle sette utover noe mer her) Men jeg har unger som setter merker absolutt overalt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 21:48   #42
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Tja, badene tas ofte litt her og der, f.eks. gå over vasken med kluten etter at jeg har pusset tennene om kvelden. Så det føles ikke som mye arbeid. Kjøkkenet er alltid ryddig og benkene vaskes over etter bruk, så der er det egentlig ikke noe å gjøre. Støvtørking og møbelstøvsuging, joda, men det er uansett ikke noe jeg er villig til å betale andre for å gjøre.

Det er klart at hvis man vasker litt hver dag, så slipper man å ta helgevasken. Å betale for renhold er selvsagt ikke aktuelt hvis man uansett alltid har det rent. Det er nok mest aktuelt for folk som ellers ville vasket mer i skippertak (eller ikke i det hele tatt).

For min del har vi engasjert renholdere fordi det er en grei måte å garantere at huset er helt rent i alle fall annen hver uke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 21:50   #43
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

For vår del er det for å sikre at det er ordentlig rent innimellom, og for å kunne gå på tur med ungene i helgen istedenfor å vaske. Vi skal i hvertfall prøve det, jeg håper det er verdt det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 21:53   #44
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har et ganske lite dillete hus. (Hun spurte om jeg ikke skulle sette utover noe mer her) Men jeg har unger som setter merker absolutt overalt.

Merker overalt høres kjent ut, du.

Jeg har nabolagets skitneste vinduer, helt seriøst. Det må jeg bare leve med.

Kjøleskap, salongbord, baderomsdøra, dørkarmen i gangen og frontene på kjøkkenskapene etc vasker vi dann og vann mens vi likevel er i det rommet og venter på at ungene gjør noe, litt sånn på autopilot (nevnte jeg at jeg er rastløs arbeidsnarkoman? ). De eldste ungene tørker støv.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 21:59   #45
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg vil egentlig ikke ha vaskehjelp. Jeg er frisk og rask og kan vaske etter meg selv, ikke er jeg spesielt rotete av meg, så det flyter aldri og etterhvert skal antallet barn utnyttes til min fordel i form av husarbeid (innbiller jeg meg ). Ikke har jeg lyst til å venne ungene mine at man skal betale seg ut av sånne oppgaver heller. (Det gjelder andre ting enn renhold også, så det er sagt.)

Jeg antar du ikke prøver å si at vi som har vaskehjelp ikke kan vaske etter oss selv? Jeg vil tro de fleste som har vaskehjelp i utgangspunktet kan vaske etter seg selv (og de som ikke kan det, kan det vanligvis ikke av kroppslige hensyn og burde i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet for å få hjelp). Og hva er egentlig så hellig med det å vaske etter seg selv?

Å betale for vaskehjelp handler om prioriteringer. Jeg syns ikke det er verken bedre eller dårligere å ha vaskehjelp enn å betale noen for å male huset eller snekre en terrasse.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 21:59   #46
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.930
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

For vår del er det for å sikre at det er ordentlig rent innimellom, og for å kunne gå på tur med ungene i helgen istedenfor å vaske. Vi skal i hvertfall prøve det, jeg håper det er verdt det.

Da vi startet med det, så handlet det mest om å få kvalitetstid med barna. Vi synes at det var viktig å prioritere i en ellers hektisk hverdag med full jobb for begge og bhg for barna. Alternativet var at en av oss var hjemme enten lørdag eller søndag, for å rydde og vaske (kjipingsjobben). Vi følte vi aldri kom i mål. Vi er verken ryddige av oss eller liker å vaske, men vi liker å ha det ryddig og rent Så enter the cleaning lady I mellomtiden så har jeg blitt kronisk syk, og det aller meste faller på mannen, så nå hadde vi ikke klart oss uten uansett. Men selv om jeg har krav på hjelp i hjemmet fra kommunen, så har vi valgt å holde på ordningen vi har (koster nok egentlig mindre også). Det er godt å kunne sette bort noen av de praktiske oppgavene, og barna må absolutt bidra mye i hjemmet selv om vi har vaskehjelp. De er aktive i de daglige oppgavene, samt ryddingen før hun kommer.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 22:00   #47
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Her er det heldigvis bare dei vindauga som går ned til gulvet som er skitne. Og dei er ikkje skitne meir enn omlag 80 cm. over gulvet.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 22:00   #48
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Jeg synes det er verdt det, sjøl om det egentlig er over grensa til intimsona mi, slik Røverdatter er inne på. Hos oss vasker de ikke soverommet vårt, vaskerommet eller kontor der vi har private papirer og slikt, og jeg sørger for at det ikke finnes skittentøy på badet og at personlige effekter, til og med tannbørster, er gjemt bort i skap. Hun bryr seg sikkert ikke om hun ser en BH eller sånt, men det hjelper på min mentale helse.

Vaskehjelpa støvsuger og vasker golv i ganger, stuer og kjøkken, pluss ungenes soverom, pluss full vask av to bad. Drt tar omtrent to timer, og vi betaler pr time. Veldig godt at hele huset ser noenlunde presentabelt ut på en gang, samtidig er det nok igjen å gjøre for oss, slik at ungene får opplæring i hvordan man gjør ting. Akkurat nå har vi vaskehjelp annenhver uke, så jeg vasker over badene og støvsuger litt innimellom, og mannen drar over med moppen nå og da. Så lenge vi har små barn og jobber en del kveld kommer vi nok til å fortsette å betale for det.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 22:00   #49
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

For vår del er det for å sikre at det er ordentlig rent innimellom, og for å kunne gå på tur med ungene i helgen istedenfor å vaske. Vi skal i hvertfall prøve det, jeg håper det er verdt det.

Vi har samme motivasjon, kunne gjøre hyggelige ting i helgene isteden (vi har også et hus og en hage som krever en del, så vi driver med det i helgene også). Vi har hatt perioder uten, så jeg føler vi har sammenligningsgrunnlag. Jeg synes det er mye verdt å slippe å bruke en hel lørdag til vasking, men igjen, om jeg hadde hatt så mye tid i hverdagen at jeg kunne brukt en kveld i uka for eksempel, hadde jeg kanskje sett annerledes på det.

For meg er det ikke ordentlig vask å dra over benker og vask med klut. Hvis jeg først skal vaske ordentlig, skal alt fjernes, det skal tørkes støv, tørkes skap, badekaret skal skures, lister skal tas etc.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 22:01   #50
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Vi har vaskehjelp i perioder, akkurat nå er det helsemessige forhold som gjør at vi trenger hjelp, andre perioder har det vært at arbeidsbelastningen vår totalt ikke har gått opp på annen måte. Jeg liker egentlig helst å ordne alt selv, irriterer meg nok ganske mye over hvor mye penger som går også. Men god hjelp er gull verdt når vi trenger det.
Vår nåværende vaskehjelp kommer hver uke i tre timer og er veldig rask og flink, men huset er stort og hun rekker sjelden særlig støvtørking. Det gjør ikke noe, det kan jeg ta selv etter at hun har vært her. Det viktigste er at hun gjør det tyngste, altså vasker alle gulv og rister tepper, tar kjøkken og tre bad ganske nøye.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 22:01   #51
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg antar du ikke prøver å si at vi som har vaskehjelp ikke kan vaske etter oss selv? Jeg vil tro de fleste som har vaskehjelp i utgangspunktet kan vaske etter seg selv (og de som ikke kan det, kan det vanligvis ikke av kroppslige hensyn og burde i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet for å få hjelp). Og hva er egentlig så hellig med det å vaske etter seg selv?

Du kan legge stråmannsargumentasjonen på hylla, jeg sier ikke noe av det du påstår jeg sier.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 22:02   #52
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.


Å betale for vaskehjelp handler om prioriteringer. Jeg syns ikke det er verken bedre eller dårligere å ha vaskehjelp enn å betale noen for å male huset eller snekre en terrasse.

Eller klippe håret og sy klærne mine, noe som også tradisjonelt har vært husmoroppgaver.

Jeg er langt forbi det punktet der jeg føler for å forsvare vår bruk av renholdsfirma - eller føler meg truet av folk som foretrekker å vaske selv. (Jeg tror ikke Cuya mente å antyde noe med utsagnet du siterer, Lille meg.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 22:02   #53
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Og jeg kan vaske etter meg selv, men en ordentlig vask tar skrekkelig lang tid. Som det er nå, vasker vi likevel, men mest do, bad og støvsuging. Storebror tar en del av støvsugingen. Det blir likevel ganske skittent mellom hver vask, og når barna blir eldre skal de få ta litt mer den uka vi ikke har vaskehjelp, tenkte jeg (så blir det renere og de lærer mer).

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 22:03   #54
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Jeg ser i grunnen for meg at jeg fortsatt må vaske over benker og speil og do endel ganger ja, problemet vårt er at vi aldri kommer oss opp fra det nivået med mindre vi setter av hele helgedager.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 22:04   #55
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg ser i grunnen for meg at jeg fortsatt må vaske over benker og speil og do endel ganger ja, problemet vårt er at vi aldri kommer oss opp fra det nivået med mindre vi setter av hele helgedager.

Vi hadde det også slik, og det har vi nå løst. Det vi nå støvsuger over og tørker over, kan gjøres kjapt i helgen (særlig hvis vi skal ha besøk) eller vi kan ta over på en ettermiddag/kveld. Det er helt realistisk.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 22:05   #56
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.161
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Ja!

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 22:07   #57
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Vi hadde vaskehjelp et år. Det var ikke verdt det. Det er ryddinga som tar tid.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 22:10   #58
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Jeg har en plan iallefall. Nå blir vi 2 voksne med full jobb, i et stort hus - med 4 barn… så ja, det blir iallefall et opplegg med vaskehjelp hver 14.dag.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 22:11   #59
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Vi hadde vaskehjelp et år. Det var ikke verdt det. Det er ryddinga som tar tid.

Nja. Jeg bruker rundt 1,5 time på å rydde huset presentabelt nok for vaskehjelpa kvelden før. Hun som har vært her mest bruker 2 timer på å vaske, hun de sendte i dag brukte 3. Da vasker jeg skapfronter og kjøleskap og den slags sjøl, innimellom ryddinga.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 22:11   #60
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Jeg er så vill og gal at jeg tenker vi oppgraderer til en gang pr. uke. Nå har vi annenhver.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no