Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Høyre og fokus på kristendomsarv

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-16, 21:16   #21
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Det du beskriver som opplegg er vanlig mange steder Vixen.

De innleggene jeg betegner som frykt for kristenlus er som sagt det jeg ser i sosiale medier hvor skolegudstjenester fremstilles som noe talibanaktig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 21:17   #22
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Har ikke høyre alltid vært opptatt av denne typen tradisjoner? Jeg synes ikke det er spesielt nytt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 21:19   #23
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Det første eg "forkynner" når eg starter undervisninga om islam i vgs, er å peike på at kristendom og islam har mye til felles, i teologi, og i etikk. Det er den beste innfallsvinkelen, å ha dei to religionene i "dialog" med kvarandre heile vegen.
Ellers er det jo den der "eg er kristen fordi eg er norsk"-linja mange kjører for tida, utan dermed å gå god for noko særleg av kva kristendommen faktisk handler om. Kanskje det er det regjeringa også driv med. For underforstått i det høyer eg "eg er i alle fall ikkje muslim".

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 21:20   #24
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Har ikke høyre alltid vært opptatt av denne typen tradisjoner? Jeg synes ikke det er spesielt nytt.

Det er ikkje nytt nei, dei har vel berre begynt å framheve det meir no enn dei gjorde før.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 21:20   #25
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.783
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Jeg har oppfattet det samme og syns også at AP nå går langt den veien. Såpass at jeg stusset litt over svarene deres i en eller annen spørretime og tenkte at de nå flørtet med Krf alle mann (Høyre og AP) i forhold til fremtidig samarbeid. Det slo meg ikke at det var velgere de ville ha.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 21:20   #26
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Vi kan selvfølgelig ta runde 12 i den store diskusjonen om julegudstjenester, men etter så mange år vet vi egentlig hva de fleste kommer til å si. Og ingen av oss har klart å overbevise noen ennå.

Jeg vet at det er dårlig FP praksis å minne om at HI egentlig handler om noe helt annet, men jeg prøver likevel.

Det er stortingsvalg om et år. Listhaug har skaffet seg stor personlig popularitet på å profilere religion og familieverdier og en "riktigere" måte å være norsk på. I tillegg har AP fått en leder som profilerer sin kristendom og driver med åpent frieri til KrF. Plutselig blir Høyre-politikere også veldig opptatt av å markere religion og familieverdier.

Tilfeldig? Neppe.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 21:20   #27
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Det er ikke nye toner fra Høyre nei og jeg tror ikke det er snakk om at de vil tekkes de andre partiene. I FrP spriker det veldig og Venstre tekkes de ikke.
Blant de mest ekstreme kristne tekkes de heller ikke. Ungene kan jo risikere å få høre at en kvinne eller homofil prest snakker.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 21:21   #28
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Jeg har alltid oppfattet Høyre som et kristenkonservativt parti, kamuflert av en urban stil. Men jeg tror også at Høyre nå bevisst frir til KrF sine velgere, mange av dem er usikre på eget parti om dagen - frykten for et samarbeid mot venstre i politikken kan få dem til å stemme Høyre i stedet for KrF.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 21:23   #29
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Jeg tenker at de som har grunn til å frykte utviklingen nå er KrF. De er ikke kristne nok for de fundamentalistiske kristne. Og vips er både Høyre og AP spiselige alternativer for de fleste som tradisjonelt har valgt KrF med tanke på tradisjonelt verdigrunnlag.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 21:50   #30
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Og til Inagh. Jeg har ikke skrevet om "dere". Du fremstiller meg som nedlatende på bakgrunn av en karakteristikk jeg slettes ikke har brukt på deg i det hele tatt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 21:53   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Jeg tror det er politisk strategi, ja. De har vel alltid vært relativt kristenkonservative, men moten de spiller på det nå er ganske annerledes. Jeg synd generelt det blir mer og mer fokus på religion i samfunnet generelt, og mindre aksept for ønsket om å holde offentligheten åpen også for dem som ikke ønsker religion som en ingrediens i sitt liv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 21:59   #32
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Religion er en selvsagt del av mange menneskers liv. Blir det tvunget inn i skap tror jeg konsekvensene kan bli mer alvorlige enn om man gir rom.
Det er veldig mye synlig ateisme i det offentlige rom også.

Spør man de mest konservative muslimer og kristne som ønsker egne skoler osv så vil de mene at ateistisk livssyn er det dominerende i offentlig rom.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 22:00   #33
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror det er politisk strategi, ja. De har vel alltid vært relativt kristenkonservative, men moten de spiller på det nå er ganske annerledes. Jeg synd generelt det blir mer og mer fokus på religion i samfunnet generelt, og mindre aksept for ønsket om å holde offentligheten åpen også for dem som ikke ønsker religion som en ingrediens i sitt liv.

Eller er det økende aksept for de som ønsker at religion skal kunne være en ingrediens i både sitt og andres liv? Jeg opplever det mer sånn. Eller er det sånn at de som ikke ønsker religion som ingrediens kun får sitt behov tilfredsstilt ved at andre assimileres?

Vår generasjon har hatt dette markerte skillet mellom de som tror og de som ikke tror. Jeg ser ikke helt det samme skillet hos barn og tenåringer nå. De diskuterer livssyn og religion på et helt annet nivå enn mange voksne, med større toleranse for at man er ulike uten at det skal skjules.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 22:02   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Jeg syns, og det får stå på min kappe, at det å argumentere med at noen er redde for kristenlus, framstår som nedlatende, uansett hvor lite du sikter til meg, Guava, men til "noen" der ute i debatten på sosiale medier.

Men nok om det, jeg tror at Høyres utspill, på linje med AP sin tydelige kristne leder, er bra timet i forhold til at det snart er valg, ja, og at vi står foran et valg som i stor grad vil bli preget av folks verdier og holdninger. Jeg tror de begge ønsker å framstå som partier som er opptatt av å bevare kristen kulturarv, i et mer spiselig format, enn hva ymse politikere i Frp forsøker.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 27-11-16 kl 22:09.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 22:04   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Det er jo ikke noe vanskelig å oppsøke religion om man ønsker det i livet, men det går ikke an å unngå det om man tillater forkynning i skolen og på andre arenaer man må delta på. Jeg mener ikke at samfunnet skal renskes for religion, men jeg syns at jeg som ikke-religiøs skal bli respektert i like stor grad som religiøse. Og det opplever jeg ikke når én religion får rom til forkynning i skolen, radio og TV.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 22:12   #36
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jo ikke noe vanskelig å oppsøke religion om man ønsker det i livet, men det går ikke an å unngå det om man tillater forkynning i skolen og på andre arenaer man må delta på. Jeg mener ikke at samfunnet skal renskes for religion, men jeg syns at jeg som ikke-religiøs skal bli respektert i like stor grad som religiøse. Og det opplever jeg ikke når én religion får rom til forkynning i skolen, radio og TV.

Hva om alle religioner får samme mulighet?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 22:14   #37
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Jeg er veldig, veldig positiv til religion i det offentlige rom. Jeg mener det bør være plass til det og jeg mener det er en berikelse, uavhengig av religion. Men samtidig mener jeg at barna våre skal slippe forkynnelse på en skole de må gå på. Og jeg synes det er rart å sette likhetstegn mellom fravær av religion og ateisme.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 22:14   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

For min del foretrekker jeg en stat hvor religiøs forkynnelse/ateistisk forkynnelse er en privatsak og ikke noe som skal flagges i skole og media.

Dog kan jeg stikke finger'n i jorda og si at dersom alle de store religionene/livssynene hadde fått like stor plass i skoleverket til å forkynne på sitt vis, uten at noen ble framstilt som mer sanne enn andre, og det så ikke var rom for unntak for noen elever, så hadde det vært til å leve med. Det samme går for sendetid i radio og tv - de store religioner/livssyn kunne fått tilgang til nøyaktig lik sendetid i de samme kanaler, altså ingen fortrinn for den ene eller den andre.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 22:17   #39
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Er det mulig å tenke seg fravær av religion i et samfunn som også befolkes av religiøse mennesker? Religion er for mange noe ganske annet enn en fritidsaktivitet eller et politisk standpunkt. Det oppleves som en del av en selv og hele livet. Jeg vil synes vi får et betraktelig fattigere samfunn dersom mennesker forventes å skjule en så viktig del av identiteten i det offentlige rom, og jeg er redd for at en privatisering her fremmer fundamentalisme. Jeg ønsker for mine barn at de skal få oppleve andre menneskers religionsutøvelse på nært hold. Jeg håper virkelig at det ikke er bare en omvisning de får i moskeen og synagogen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 22:19   #40
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Det jeg ser for meg i din ønskestat Inagh er at troende mennesker må gjemme seg bort og ikke vise seg som hele mennesker i det offentlige rom. Man skal late som om de ikke finnes og deres uttrykk og liv skal tabuiseres og ikke vises frem.
Frankrike smaker en del konsekvenser av en slik politikk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no