Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sier du at du skal hjem når du skal til foreldrene dine?
Ja, bor fortsatt hjemme 0 0%
Ja, jeg bor såpass langt unna at det blir helgebesøk eller lenger og de bor i mitt barndomshjem 16 9,30%
Ja, de bor i mitt barndomshjem 11 6,40%
Ja, jeg bor så pass langt unna at det blir helgebesøk eller lenger 8 4,65%
Ja, de bor ganske nært og i mitt barndomshjem 5 2,91%
Ja, de bor ganske nært 2 1,16%
Ja, men ikke noe av ovenstående passer 5 2,91%
Nei, de bor langt unna og i mitt barndomshjem 12 6,98%
Nei, de bor langt unna 4 2,33%
Nei, de bor i mitt barndomshjem 15 8,72%
Noe annet 6 3,49%
Nei, de bor nært og i mitt barndomshjem 25 14,53%
Nei, de bor ikke i mitt barndomshjem 46 26,74%
Nei, men ikke noe av ovenstående passer 17 9,88%
Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-16, 13:24   #21
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Overhodet ikke. Hjem er der jeg bor sammen med familien min. Jeg drar på besøk til mamma, det sa jeg også når hun fremdeles bodde i mitt barndomshjem.

Jeg skjønner ingenting av alternativene, så jeg har ikke svart.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 13:27   #22
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Nei. Jeg bor i mitt barndomshjem, foreldrene mine gjør ikke det. De bor bare 30 minutter unna da.

Når jeg bodde i utlandet og på en annen kant av landet gjorde jeg det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 13:28   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Nei, og de bor heller ikke i barndomshjemmet. Men tror uansett ikke jeg har sagt det siden jeg var student.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 13:29   #24
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Nja. Jeg tror nok jeg har slutta å si "hjem" om barndomshjemmet mitt, sjøl om jeg føler meg hjemme der. Det kan nok tenkes det er situasjoner der jeg kunne ha sagt det, men huset vårt er bare noen få hundre meter fra, så det blir litt forvirrende om jeg skal kalle mamma og pappas hus "hjemme". Mammaen min dro hjem hvert år - hennes barndomshjem ligger 200 mil unna. Nå er foreldrene hennes døde, og jeg tror faktisk ikke jeg har hørt henne kalle hjemstedet "hjemme" etter at de blei borte begge to.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 13:52   #25
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Jeg ble litt usikker, men tror ikke jeg sier at jeg skal hjem når jeg reiser til Mamma (Pappa er død). Mamma bor fremdeles i det som var både mitt og Pappas barndomshjem. Det er såpass langt unna at jeg ikke er der særlig ofte.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 13:53   #26
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Jeg sa nok det inntil for et par år siden, nen så flytta vi 'hjem' for å ta over gården, og bor nå i mitt barndomshjem. Foreldrene mine er nærmeste nabo, men jeg sier ikke hjem når jeg besøker dem. Men mulig de gjør det når de besøker meg?☺

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 13:54   #27
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Jeg sier at jeg/vi skal reise hjem til mamma og pappa, men sier for eksempel ikke "jeg skal hjem i helgen", når vi skal dit.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 14:03   #28
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.396
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Jada, jeg reiser hjem til mamma som bor i byen hvor jeg vokste opp, ikke barndomshjemmet. Det er såpass langt unna at vi overnatter ei helg eller uke når vi først er innom. Når jeg tenker meg om, så er jeg ikke hjemme hos pappa, som bor i samme by og flyttet fra barndomshjemmet mitt for 7 år siden. Der overnatter vi ikke, bare spiser middag eller drikker kaffe.

For hva det er verdt så reiser jeg også hjem til den byen jeg bor i når oppholdet er over. Er jeg på ferie eller jobbreise utenbys så kommer jeg også hjem til hotellrommet eller der tannbørsten står.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 14:09   #29
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Ikke når jeg skal til mamma, som har fyttet fra barndomshjemmet.

Men når jeg drar til stedet jeg er vokst opp, da drar jeg hjem.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 14:11   #30
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Nei. Jeg bor i samme byen som mine foreldre og har ikke overnattet hos noen av dem etter at jeg flyttet hjemmefra. Jeg bor også i mitt barndomshjem, så jeg er veldig hjemme det meste av tiden.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 14:14   #31
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Nei, men de bor bare ti minutter unna. Tror det kunne ha vært annerledes om de bodde i et barndomshjem på andre kanten av landet. Hjem er her i mitt hus, og når jeg skal til foreldrene mine, bruker jeg stedsnavnet.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 14:36   #32
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Nei, de bor 50 meter borti gata og i mitt barndomshjem, men det er lenge siden jeg sa "hjem" når jeg skulle ditt. Husker ikke helt når jeg slutta med det.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 14:42   #33
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Nei. Jeg har bodd i huset til foreldrene mine, men det er ikke mitt barndomshjem så det er kanskje derfor jeg ikke ser på det som "hjem". Jeg tenker at de som reiser "hjem" til foreldrene sine gjerne bor langt unna og da snakker om noe mer enn akkurat det huset, men at hjem her er byen/bygda/grenda man er vokst opp i? Jeg kalte iallefall byen jeg vokste opp i "hjem" lenge etter at min familie flyttet derfra. Mine foreldre bor like ved oss (1 minutt i bil) og Trondheim er hjembyen min nå. Jeg sier ikke lenger hjem om barndomsbyen min.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 14:44   #34
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Noe annet.

Jeg drar ikke dit.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 14:48   #35
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Jeg har aldri omtalt barndomshjemmet/hjemmet til foreldrene mine som hjem etter at jeg flyttet hjemmefra.

Slik jeg oppfatter det er det hjem til hjemplassen man mener når man sier dette. Man sier jo at man skal hjem og spise middag i hverdagen selv om man skal hjem til foreldrene til jul.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 14:56   #36
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Nei. Hjemme er der mannen min og barna mine bor, gitt. Jeg er da voksen selv. Foreldrene mine bor 70 mil unna, hver for seg og ingen i mitt barndomshjem.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 15:08   #37
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Vi bor like ved min mor (20 min gange) ikke i mitt barndomshjem.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 15:19   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Mamma har flyttet mange ganger etter at jeg flyttet hjemmefra. Når jeg er hos henne, så er jeg på besøk der. Jeg er på ingen måte hjemme.

Faren min var bare helgepappa. Så selv om han bor samme sted som han bodde fra jeg var 9 år, så er jeg bare på besøk der også. Jeg har aldri følt at jeg har bodd hos ham.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 15:26   #39
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Nei, og de bor i mitt barndomshjem. Altså, det var jo "hjemme" det året jeg gikk på folkehøgskole, men etter at jeg flyttet ut skikkelig har jeg hatt mitt eget hjem, liksom.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 15:30   #40
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Eg sa at eg reiste heim då eg budde 60 mil unna, og eg reiste til dei. Etter at eg flytta og bur 3 km unna seier eg ikkje det lenger. Mine foreldre bur i min barndomsheim.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no