Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-07, 11:26   #1
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn

En stakkars eldre dame jeg kjenner er litt fortvilet hun prøver å gjøre det rette, men får stadig kritikk. Dette med hensyn til gaver og rettferdighet

Hun har 5 barnebarn og ett oldebarn.

Hun har de siste årene gitt barnebarna som er store (17-23 år) penger, og omtrent tilsvarende sum til det lille barnebarnet på 4 år, men da i gaver. Ett år fikk hun litt større gave de andre årene litt mindre.

Det er også et oldebarn. Mammaen får de samme gavene som de andre barnebarnet, men oldebarnet på 3 får litt mindre gaver enn barnebarnet. De feirer ikke Jul osv sammen så de små samenligner ikke. Oldebarnet har fått gaver fra ca 500 til 1500 kroner.

Damen føler seg ikke istand til å kjøpe gaver selv. Barnebarnet har ikke noensinne fått noenting som hun har kjøpt selv, men hun har fått overta det foreldrene har kjøpt. Hun har da alltid fått det som ble ansett å bli den mest poppulære gaven.

Jeg blir nå spurt om råd. Bør barnebarnet (som jo har fullt sett med besteforeldre og flere oldeforeldre. Likestilles med barnebarnet, eller bør barnebarna likebehandles?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 11:27   #2
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn

Skulle jo være med en poll, men der rotet jeg gitt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 11:39   #3
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn

Jeg synes det virker som hun er meget rettferdig jeg.
Man kan jo ikke forvente at barnebarn og oldebarn får samme sum, selv om de er på samme alder.
Men samtidig kan de jo godt få det om de er i samme alder, men da begge litt mindre i verdi.
Barn på 4-5 år tar ikke noe skade av å få gaver av mindre verdi en de på 17-23 år, da de er opptat av gaven og ikke verdien.
Noe som forøvrig burde gjelde alle personeneDet er jo tanken som teller, men det er søren meg alt for mange som tenker kroner og ører.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 11:47   #4
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn

Jeg synes bestemødre og oldemødre bør få gi det de ønsker uten at andre skal ha sine meninger om det.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 11:53   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn

Jeg syns hun bruker altfor mye penger på ungene.

Mine besteforeldre gjør det på denne måten:
-deres barn får 1000 kr
-eldre barnebarn (dvs 14-15) får 500
-yngre barnebarn og oldebarn får 300

Jeg syns det å likestille aldersgrupper er helt greit.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 11:53   #6
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg synes bestemødre og oldemødre bør få gi det de ønsker uten at andre skal ha sine meninger om det.

Akkurat det er jeg jo enig i, men så lever denne damen med barn som gjerne kritiserer. Hun mener jo at det yngste barnebarnet bør likebehandles med de andre barnebarna fordi hun vil være der for en kortere periode av dette barnebarnets liv.

Jeg har foreslått følgende at barnebarna alle i fremtid får samme pengegave. Da kan foreldrene la barnet velge seg noe fra bestemor og sette reste i banken. Bestemoren ville jo da ikke få like mye glede som med en fysisk pakke, men kanskje mindre kritikk. Foreldrene slipper å bekymre seg for å ha gått med på å la bestemor få gi "den beste gaven" og således at hun får kritikk.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 12:07   #7
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn

Min farmor (97 år) har 2 barn, 2 svigerbarn, 4 barnebarn (31-34 år) og 4 oldebarn (6-8 år). De siste (10-15?) årene har hun gitt oss alle kr 500 både til bursdag og jul. Disse bruker vi som vi selv ønsker - om det er noe vi trenger/ønsker oss eller om vi vil spare. Hun har som hun sier ikke peiling på hva vi ønsker oss, og ikke mulighet for å tråkke butikker rundt etter noe som kan passe. Jeg synes dette er en helt grei løsning

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 12:16   #8
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn

Min bestemor gir alle likt hun. Være seg barn(1), barnebarn(5) og oldebarn(9).
Eventuelle partnere får det samme.

Hun gir alle 300 kr. Og det har hun gjort siden jeg var liten (jeg er 31 nå.)

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 12:25   #9
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Min farmor (97 år) har 2 barn, 2 svigerbarn, 4 barnebarn (31-34 år) og 4 oldebarn (6-8 år). De siste (10-15?) årene har hun gitt oss alle kr 500 både til bursdag og jul. Disse bruker vi som vi selv ønsker - om det er noe vi trenger/ønsker oss eller om vi vil spare. Hun har som hun sier ikke peiling på hva vi ønsker oss, og ikke mulighet for å tråkke butikker rundt etter noe som kan passe. Jeg synes dette er en helt grei løsning

Sånn er det med mormor også. Her får vi alle 500 kr til de fleste anledninger. Noen ganger kjøper hun gave til oss, det kommer ann på hva hun orker. Egentlig tror jeg hun synes det er litt stas å kjøpe gaver, men hvis hun ikke orker blir det penger. Dvs. jeg regner med at de andre får tilsvarende gaver uten at jeg bryr meg så veldig mye.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 12:27   #10
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn

Det gikk litt i surr for meg med barnebarn og oldebarn og alle familiebånda i innlegget ditt, men jeg tror jeg fikk med meg essensen i det.

Jeg synes damen burde få styre som hun vil med penger og gaver, og at slekta bør være takknemlige over at hun husker på dem til jul og bursdager. Å kritisere syte og klage over rettferdighet og urettferdighet blir dumt og smålig. Da blir det jo ikke noe koselig å gi bort noe da. Det er jo ikke meningen å skulle grue seg for å gi. For øvrig synes jeg det var veldig store gavesummer det var snakk om, og jeg vil tro at størrelsen på gavene også er noe av det som gjør at det blir uenighet rundt dette.

Mine forslag er:

Kutte ned på gavesummene til alle, både barnebarn og oldebarn. Og:

-Enten gi et flatt beløp til alle. (Oldemora til ungene mine gir alle barnebarn og oldebarn 200 kroner hver til jul og bursdag. Vi voksne styrer med hva pengene skal brukes til, og ofte går jule/bursdagspengene våre med til ungenes gaver i stedet for til oss selv. Vi voksne har jo det vi trenger. Oldemor glemte våre forrige bursdagsrunde, men det var ikke noe å lage balluba for. Stakkars damen har masser av mennesker å huske, og da er det ikke rart om det går i surr. )

-Eller gi mor/far til oldebarnet litt mindre enn de andre barnebarna, og heller gi litt mer til oldebarnet, sånn at det ikke skal bli noe leit mellom det lille barnebarnet og oldebarnet. (Egentlig høres det ut som det ikke skulle være nødvendig, og at dette er noe som gjøres til et problem av smålige voksne, men men...)


Sist redigert av Kaija : 23-04-09 kl 21:02.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 12:32   #11
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn

Jeg syns det er trist at en skal få kritikk når man prøver å være snill.

Min bestemor har 1 barn (hadde to før min far døde), 7 barnebarn og 11 oldebarn. Hennes barn har alltid fått gaver for større verdi enn det barnebarna har fått. Til jul og bursdag har vi barnebarn fått 200 kr (summen har vært den samme i over 30 år ), oldebarna har fått det samme. Nå har hun sluttet å gi gaver til barnebarna for hun syns det ble for mye, hun gir heller til oldebarna. Jeg syns det er helt greit.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 12:55   #12
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn

Skjønte jeg spørsmålet rett når jeg tror at du lurer på om oldebarnet skal sidestilles med barnebarna, evnt. om oldebarnets del skal gå av "potten" til det store barnebarnet som er oldebarnets forelder? Er det det som er essensen her?

Er det virkelig noen som er så smålig at de mener at barnebarnet skal få mindre nå som vedkommende er mor/far ellers får ikke oldebarnet gave? Når oldemor har nok penger til fine gaver til alle bør da alle være fornøyde. Utakknemlige krek. La oldemor få styre pengene sine som hun vil.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 13:09   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn

Mitt første inntrykk var at denne damen bruker MYE penger på presanger.

Så mener jeg at hun egentlig helt selv bør få styre hvem som får hva. Men det er jo ikke alltid så enkelt siden noen er VELDIG flinke å kommentere den minste skjevfordeling.

Hvis hun kjøper gave, så synes jeg hun skal kjøpe noe som passer uten å tenke så mye på prisen. Hvis hun gir penger, så synes jeg lik sum til lik aldersgruppe høres mest fornuftig ut. At det ene barnebarnet totalt sett kommer til å få en mindre totalsum i presang fordi denne damen faller fra i et tidligere stadium av barnebarnets liv, kan hun da virkelig ikke lastes for.

Snuppa har en forholdsvis jevnaldrende fetter og jeg tror aldri at jeg har sjenket en tanke om presangene hun får er like mye verdt som de han får. Siden denne stakkars fetteren er født 1. juledag synes vi alle at det er langt viktigere at han får ordentlige presanger på bursdagen sin også selv om han fikk julepresang dagen i forveien.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 13:23   #14
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn

Mormor gav 100 kr til alle i et kort til slutt. Det ble noen tusen i året det også. Så gav hun en 50 lapp i ny og ne til barnebarna som var flinke til å besøke henne.

(Men det er en god del år siden hun døde)

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.

Sist redigert av DM : 15-07-07 kl 19:21.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 17:13   #15
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn

Mine ¨besteforeldre ga til slutt bare til oldebarna, og til de to yngste barne barna (som er jevngamle med mine yngste).
De hadde fire barn + ektefeller, 14 barnebarn + ektefeller, og 23 oldebarn som også mange av dem har fått partnere.
Å gi flere hundre kroner til alle disse to ganger i året ville ruinert besteforeldrene mine.
Dessuten må det være opp til giver å fordele summer, ikke motageren!

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 17:13   #16
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn

Jeg synes hun er utrolig snill som gir så store gaver til barnebarn og oldebarn. Våre og vi får 200,-kr av besteforeldre og oldemødre. Det er forresten det samme som vi får, altså barnebarn og oldebarn får den samme summen. Til våre barn får vi pengene og beskjed om at vi kan kjøpe noe barna trenger eller ønsker seg. Synes du skal gi damen støtte og si at alle du kjenner, synes hun skal blåse i kritikken og gi akkurat det hun føler for. Det er å gi, noe man ikke er tvunget til, men gjør for å være hyggelig. Da synes jeg at mottaker skal takke og bukke og være glad for å få.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 18:35   #17
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn

synnes det hørest ganske så rettferdig da.



Bedre det en det farmoren til mann gjør.
Hun har 9 barnebarn og 6 oldebarn.
Hun gir det ene barnebarnet gaver for flere tusen og hennes 2 unger gaver for flere tusen[ungene hennes er 6 og 8 år] mens resten av oldebarna fr bare "mannskjit" i julegave, og alle møtes 1 juledag hos farfaren til mann i bursdag så da går jo de på 6 og 8 å skryter å spør hva de andre fikk i julegave hos oldemoren.
Et annet oldebarn på 6 spurte oldemoren hvorfor hun ene fikk et barbi hus hos henne i julegave mens hun fikk ullundertøy[som hun ikke kan bruke pga eksem] og et penal i julegave...
Sånt iriterer meg...

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 18:40   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt hjelp mht gaver og rettferdighet- barnebarn og oldebarn

For en grisk gjeng. Jeg syns barn, barnebarn og oldebarn burde slutte å ta dyre gaver fra denne gamle damen som en selvfølge og noe de har "krav på".

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no