Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Samlivsbrudd, del 2

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-07, 21:33   #1
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Samlivsbrudd, del 2

Spin-Off:

Jeg lurer på: Hvis dere hadde bestemt dere å gå fra hverandre nå, hvordan hadde dere ordnet samværet? Jeg vet at det er vanskelig å spå sånt før man kommer bort i det, men hva er dine tanker om det nå?

Spesielt interessert er jeg i de som ikke ville valgt delt omsorg. Hvordan får dere bestemt hvem som skal ha hovedomsorgen? Hva slags tankeprosesser går man gjennom og hvordan tror dere at man ville kommet frem til en løsning?

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 21:36   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samlivsbrudd, del 2

Vi hadde valgt 50/50, uten tvil.

Vi hadde nok aldri klart å enes om hvem som skulle hatt hovedomsorgen ved en annen type løsning. Jeg føler også det blir feil å veie foreldrene opp mot hverandre i forhold til hvem som er best egnet til å ha barna.

Jeg ville nok blitt boende i huset, det er det eneste argumentet jeg kan tenke meg som kunne vært hardtslående i en silk debatt.

(men vi bestemte altså før vi fikk barn at vi skulle dele 50/50 hvis det gikk galt)

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 21:37   #3
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samlivsbrudd, del 2

Har ikke noen planer om samlivsbrudd her i huset, men her hadde 50-50 ikke gått. Da tenker jeg på annenhver uke. Er det det som er delt omsorg foresten :uvitende:
Jeg jobber 50 % nattstillling, så det hadde praktisk ikke gått i hop.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 21:42   #4
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Samlivsbrudd, del 2

Jeg hadde, tror jeg, gått for 50/50 eller opp i mot det. I allefall mer en "vanlig" samvær. Mannen hadde nok muligens ønsket "vanlig" samvær.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 21:44   #5
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samlivsbrudd, del 2

Det eneste jeg vet sikkert er at pappaen her i huset er altfor viktig for ungene til at annenhver helg og annenhver ferie blir nok samvær. Jeg tror også det er viktig for forholdet foreldre-barn at begge foreldrene er involvert i hverdagen, at det ikke blir kun helgesamvær med lek og moro og sene kvelder, snop, kino og svømmehall, for å sette det på spissen.


Slik situasjonen er i dag så står mannen tryggere enn meg økonomisk, antakeligvis ville han ha beholdt huset, og om vi ikke skulle ha 50/50 ordning, så tror jeg muligens at ungene ville ha bodd mest hos han. Da slapp de i det minste å flytte. Han er også mer tålmodig enn meg da det kommer til å ha ungene alene. (Akkurat nå er minstemann bare fire mnd, og fullammes enda, så foreløpig er han avhengig av meg.) Når det er sagt, så ville det ha knust hjertet mitt å se de kun noen få dager i uken, men det er jo ikke meg og mine behov som kommer først.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 21:46   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samlivsbrudd, del 2

Siden min personlige erfaring tilsier at 50/50 ikke er noen god løsning, så ville jeg nok kjempet for at jeg kunne ha barna med "vanlig pappaomsorg" fra far. Med det mener jeg en gang i uka og annenhver helg.

Jeg mistenker at mannen ville synes det er helt greit selv om jeg egentlig ønsker at han også ville hatt størstedelen av omsorden.

Vel, det er ikke akkurat noe vi har snakket om. Fremdeles forholdsvis nygifte som vi er.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 21:50   #7
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samlivsbrudd, del 2

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det eneste jeg vet sikkert er at pappaen her i huset er altfor viktig for ungene til at annenhver helg og annenhver ferie blir nok samvær. Jeg tror også det er viktig for forholdet foreldre-barn at begge foreldrene er involvert i hverdagen, at det ikke blir kun helgesamvær med lek og moro og sene kvelder, snop, kino og svømmehall, for å sette det på spissen.


Slik situasjonen er i dag så står mannen tryggere enn meg økonomisk, antakeligvis ville han ha beholdt huset, og om vi ikke skulle ha 50/50 ordning, så tror jeg muligens at ungene ville ha bodd mest hos han. Da slapp de i det minste å flytte. Han er også mer tålmodig enn meg da det kommer til å ha ungene alene. (Akkurat nå er minstemann bare fire mnd, og fullammes enda, så foreløpig er han avhengig av meg.) Når det er sagt, så ville det ha knust hjertet mitt å se de kun noen få dager i uken, men det er jo ikke meg og mine behov som kommer først.




Det som er en litt interessant problemstilling er om foreldrene også er skilsmissebarn. Da er det kanskje lett å velge det man selv syntes fungerte/ unngå det som ikke fungerte for seg og sine skilte foreldre? At man i alle fall blir påvirket av dette? Eller tror dere at man greier å se bort fra dette og heller de de løsningene som passer sine egne barn best?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 22:14   #8
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samlivsbrudd, del 2

Vi hadde nok begge gått inn for vanlig samværsordning. Hvem som skulle ha hovedansvaret er uvisst, vi hadde nok hatt mye å snakke om.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 22:20   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samlivsbrudd, del 2

Huff, det er en problemstilling jeg aldri håper jeg kommer opp i. Jeg vil kjempe med nebb og klør for at det ikke skal skje, og det samme vet jeg mannen vil, men man skal aldri si aldri.
Jeg vet ikke hva vi hadde gjort. Både jeg og min mann hadde ønsket å ha ungen mest mulig, så jeg tror nok ikke han automatisk hadde gått med på at jeg fikk hovedomsorgen. Og en 50/50-løsning syns jeg helst bare fungerer om man bor veldig nær hverandre, ellers høres det veldig ustabilt ut for ungene, synes jeg. En uke hos mor og en hos far høres slitsomt ut om foreldrene bor langt unna hverandre, egentlig synes jeg det høres slitsomt ut uansett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 22:22   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samlivsbrudd, del 2

50/50. Det har ikke vært enkelt, for jeg har nok helst ønsket å ha mest selv *ego* Likevel: Om vi så skulle ha flyttet fra hverandre, har vi nok inngått avtale om å bo innenfor samme skolekrets og dele omsorgen. For barna sin skyld synes jeg det er best. (forskning viser jo at dette fungerer helt greit for barna også)

jeg er selv skillsmissebarn med annenhver helg og hver onsdag hos pappa. Det ble liksom aldri HJEMME på samme måte som hos mamma på denne måten - jeg fikk ingen venner der (vanskelig og vedlikeholde vennskap når man er der så sjelden) og syntes det hele var litt ensomt.

Sånn ut ifra min egen del, har jeg nok ønsket annenhver uke fra onsdag til søndag, og jeg resten. men det er som sagt ut ifra meg selv.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 22:25   #11
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Samlivsbrudd, del 2

Jeg tror jeg ville gått for 50/50.
Jeg ønsker at vi begge skal være en stor del av barnas hverdag, og det blir ikke det om en skal være helgeforelder.

Har ingen efaring når det gjelder å være skillsmissebarn, men en av bestevennene til eldste gutten min bor 50/50 hos sine forleldre.
Han synes det er veldig bra.

Men det krever selvsagt at foreldrene ikke bor for langt unna hverandre.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 22:37   #12
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Samlivsbrudd, del 2

Jeg er veldig usikker, fordi sambo har en turnusjobb som gjør at han ikke kan både hente og levere i barnehagen samme dag. Men det er mulig han kunne fått en annerledes arbeidstid, eller at han kunne byttet jobb. Vanskelig å si. Men jeg tror nok jeg hadde hatt henne mest, og at han nok hadde hatt henne mer enn en ettermiddag i uka og annenhver helg og ferie. Jeg håper at vi slipper å ta opp det temaet noen gang.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 22:38   #13
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Samlivsbrudd, del 2

Om vi hadde gått fra hverandre så hadde mann fått huset, er hannes hjemmplass her oppe[ikke barndoms hjem da] og jeg hadde flyttet en plass mere sentralt men i samme skolekrets. Skolekretsen vi hører til er ganske så vid.
Og vi har kommet til å ha ungene 50\50
Kanskje ikke annen hver uke, men kanskje 14 dager i ett.
Kanskje litt etter som om mann jobbet skift eller ikke da...
Vet ikke helt. Men 50\50 VET jeg at vi blir å ha hatt.
Og vi har egentlig avtalt, at om en gang brudd så SKAL vi bo i samme skolekrets.
Ikke for vår del men for ungene sin del




Når søskenbarnet mitt i tønsberg og eksdama som bodde utfor Trheim fikk det til før ungen begynnte på skole.
så må nå vi få det til

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 23:02   #14
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samlivsbrudd, del 2

Jeg hadde latt mannen få ha hovedomsorgen, dersom han hadde ønsket det. Han er en utrolig flink pappa, er tålmodig og snill og er flink med både unger, skole/fritidsaktiviteter og huslige ting.

Jeg håper vi hadde bodd i nærheten av hverandre, men er usikker på om det hadde fungert (med tanke på hvor vi jobber, husleiepriser o.l).

Jeg er også åpen for at vi hadde delt barna mellom oss: jeg hadde i så fall hatt jentene hos meg og mannen hadde hatt hovedomsorgen for sønnen vår.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 23:11   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samlivsbrudd, del 2

Hvis man ser bort fra 50/50 (som jeg tror vi ville valgt) og man sier at barnet skal bo fast hos én forelder og hatt "normalt" samvær med den andre ville det vært svært vanskelig å velge hvor Poden skulle hatt "hovedhjemmet" sitt.
På en måte tror jeg han ville hatt det best med å bo mest til pappan, da pappan er flinkere til å leke, koser seg mer med å være hjemme, lever et litt mer stabilt og forutsigbart hverdagsliv.

Men på den andre siden ville han absolutt ha tjent mer på å bodd hos meg da jeg har klare grenser, gjennomtenkte løsninger på det meste, tenker litt lenger enn akkurat de neste timene og generelt er en mye bedre person enn det pappan er. Helt objektivt sett selvfølgelig.

Om jeg skulle tatt en avgjørelse etter hva som hadde vært best for meg hadde det egentlig vært like vanskelig da også.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 00:37   #16
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Samlivsbrudd, del 2

Vi har to gutter, som er veldig glade i pappan deres og huset. Mannen min elsker huset vores, mens jeg i tilfelle samlivsbrudd ikke ville ha store kvaler ved å flytte nærmere byen, gjerne i leilighet.

Guttene ville jeg nok la bli i deres vante omgivelser, hos pappan, med meg som helge- og ferieforelder. Vi ville da bare måtte finne på en ordning til når pappan har vagtene sine.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 01:14   #17
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Samlivsbrudd, del 2

Jeg får vondt i magen bare av tanken på at jeg ikke skulle kunne kysse ungerne mine godnatt hver kveld, så jeg akter og tviholde på sambo, han er jo et skikkelig kjerringevne og så.

Seriøst så hadde det nok vært mest praktiskt at barna hadde hatt hovedhjemme sitt hos pappan sin, sambo har en flexibel 8-16 jobb og jobber ingen helger, han har stabil økonomi og er en like god far som jeg er god mor. Jeg jobber stortsett 2 av 3 helger og nesten bare kveldstid, men å bare ha se barna min "normal" samværstid er helt uaktuellt for meg så vi måttet nok bo nære hverandre så vi kunne hatt stortsett daglig kontakt.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 06:31   #18
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Samlivsbrudd, del 2

Det var i grunnen ingen diskusjon rundt det....Tuva overnattet ikke til sin pappa etter bruddet før det hadde gått over 1 år, og det var ikke mitt valg, for å si det på den måten.

Jeg er dessuten ikke for 50/50. Jeg synes barnet skal ha et fast tilholdssted. Det er ingen regel som sier at pappa (eller mamma) ikke kan ha barnet mer enn annenhver helg om man har vanlig samværsordning. Hos oss er det hvertfall pappan det har stått på. Jeg har prøvd å få han til å ha henne litt ekstra, for jeg vet Tuva har lyst å være hos pappa også, men jeg hadde virkelig ønsket at han kunne tatt initiativ en gang også. Han skal ha henne 1 uke foruten helgene sine i sommer....etter eget ønske

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 12:00   #19
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Samlivsbrudd, del 2

I utgangspunktet ville jeg gått for 50/50, men med all mannens jobb og frivillighetsarbeid ville det blitt vanskelig for han å ha barna 50% av tiden alene, tror jeg.

Jeg skammer meg litt over det, men jeg tror at jeg som er vant til å ha barna sammen med meg bestandig, ikke ville fungert uten dem. Tanken på å gå glipp av 50% av livet til barna mine får det til å knyte seg i magen min.

Vi har snakket om at viss det verste skulle skje hadde det ideele vært å kjøpt seg en tomannsbolig, men det er jo forutsatt at vi fortsatt er gode venner og vel forlikte.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 12:33   #20
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Samlivsbrudd, del 2

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

I utgangspunktet ville jeg gått for 50/50, men med all mannens jobb og frivillighetsarbeid ville det blitt vanskelig for han å ha barna 50% av tiden alene, tror jeg.

Jeg skammer meg litt over det, men jeg tror at jeg som er vant til å ha barna sammen med meg bestandig, ikke ville fungert uten dem. Tanken på å gå glipp av 50% av livet til barna mine får det til å knyte seg i magen min.

Vi har snakket om at viss det verste skulle skje hadde det ideele vært å kjøpt seg en tomannsbolig, men det er jo forutsatt at vi fortsatt er gode venner og vel forlikte.

Vi har tenkt akkurat det samme her. Vi vet at vi klarer å være gode venner hvis et brudd noengang blir aktuelt, og jeg hadde fint klart å leve i samme hus (tomannsbolig) som pappaen, eller i et hus i umiddelbar nærhet. Da kunne ungen(e) hat litt frihet i forhold til hvor de vil være.

Jeg hadde ikke taklet 50/50. Jeg tror ikke det er det beste for barna, i hvertfall ikke mine.
For meg er det totalt utenkelig å bare ha ungene annenhver uke, og jeg blir lei meg av å bare tenke på det til og med. Det har sikkert masse å gjøre med at jeg har vært hjemme med ungene aller mest, mens han jobber overtid, drar jobbreiser, og har masse "utenomhuslig" på arenaen. Ungene har det definitivt best ved å ha det sånn de har det nå, og derfor tror jeg de hadde blitt hos meg ved et eventuelt brudd.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no