Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vi skal være turister i Oslo - hva gjør vi?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-07, 15:07   #1
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi skal være turister i Oslo - hva gjør vi?

Vi skal være turister i Oslo halvannet dag og trenger tips De to minste turistene er 5 åg 8 år

Vi skal kikke på Sinnataggen og Slottet, men hva mer fenger ungene? Vi satser på at det har regnet fra seg i Oslo innen onsdag, så vi håper å være mest mulig ute. Vi skal forresten bo på Gabels hus

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 15:11   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal være turister i Oslo - hva gjør vi?

Denne henger jeg meg på.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 15:14   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.975
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal være turister i Oslo - hva gjør vi?

Det skal regne som bare pokker hvis jeg har skjønt værmeldingene rett.

I regnvær anbefaler jeg Teknisk Museum på det sterkeste. Nevøen min på 4 storkoser seg, og det gjør jeg også .... fremdeles. Ta buss 54 fra byen og til endeholdeplassen (Kjelsås).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 15:24   #4
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal være turister i Oslo - hva gjør vi?

Signerer Teknisk Museum, supert for barn! Ellers tror jeg folkemuseet på Bygdøy også er morsomt for barn, men der er det vel sikkert smekkfullt av turister i juli.

I torgata (eller er det i storgata mon tro) ligger jo Retpilmuseumet, kanskje det kan være noe?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 15:55   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi skal være turister i Oslo - hva gjør vi?

Ellers er det sikkerstikk med mine å ganske enkelt kjøre t-bane og trikk. Leddbuss er også topp. Ser de også har sånne toetasjers turistbusser man kan kjøre rundt i byen med; det hadde garantert også slått an hos ungene mine.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 15:56   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal være turister i Oslo - hva gjør vi?

Jeg tenkte også Reptilparken, og den ligger i Storgata.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 15:59   #7
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi skal være turister i Oslo - hva gjør vi?

Er sånt som hoppeloppeland, hurlumheihuset. Ikke helt i sentrum akkurat, men bare en kort biltur unna.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 16:02   #8
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal være turister i Oslo - hva gjør vi?

Naturhistorisk museum er populært. Ta T-banen til Tøyen. Ta båten ut til Hovedøya eller noen av de andre øyene.

Reptilparken var en skuffelse. Lite, trangt og varmt.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 17:46   #9
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi skal være turister i Oslo - hva gjør vi?

Tenkte også på Reptilparken og Teknisk museum. Veldig populært.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 17:50   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal være turister i Oslo - hva gjør vi?

Om været er bra da? Jeg vet at vi skal til Tusenfryd en av dagene vi er der, men ellers har vi ikke noe program klart. Det høres som om vi må få med oss Teknisk museum, det er sikkert supert for eldste.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 18:51   #11
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi skal være turister i Oslo - hva gjør vi?

Båttur hvis det er bra vær. Hvis man tar båten fra Vippetangen, så får man en fin runde før man kommer til Hovedøya. Der er det fint å gå tur, kanskje ta med mat. Går an å bade der også, hvis vannet blir litt varmere.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 18:58   #12
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi skal være turister i Oslo - hva gjør vi?

I Tøyenparken er det et museum med utstoppede dyr i (husker ikke hva det heter), det er ganske gøy. Det er gratis? Eller i allefall ikke dyrt... Rett ved siden er Botanisk hage, der det er fint å gå å titte på blomster og vekster.

I Frognerparken er det jo masse skulpturer å se på, men i tillegg er det jo en fin lekeplass der...

Vi synes det er koselig å reise til Folkemuseet på Bygdøy. Det går an å ta båten fra Rådhuset/Aker Brygge (tror jeg), ut til Bygdøy.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 19:12   #13
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi skal være turister i Oslo - hva gjør vi?

Mathias koser seg gløgg ihjel om vi bruker en dag på å kjøre rundt med trikk, buss og bane. Gjerne med ett innlagt is-stopp på Aker Brygge. Båttur til Bygdøy er også en sikker slager om været er bra.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 19:32   #14
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi skal være turister i Oslo - hva gjør vi?

Opprinnelig lagt inn av Mathias sin mamma, her.

Mathias koser seg gløgg ihjel om vi bruker en dag på å kjøre rundt med trikk, buss og bane. Gjerne med ett innlagt is-stopp på Aker Brygge. Båttur til Bygdøy er også en sikker slager om været er bra.


Båt til Bygdøy hørtes ut som en god idè! Jeg har selvsagt bestilt godvær

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 19:40   #15
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi skal være turister i Oslo - hva gjør vi?

Båt til Bygdøy er en slager, i allefall var det det for mine.
Der har man jo vikingeskipene, Kontiki musset, Sjøfartsmuseet og Folkemuseet (er det ikke dt det heter da?)

Teknisk museum er også bra, Reptilparken har vi ikke vært i, menhar tenkt til å ta turen.
Ellers elsker minstegutten min, og til dels mellomste å ta trikk og t-bane.

Ved festningene r også Forsvarsmuseet, som forøvrig har gratis inngang.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 20:27   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.975
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal være turister i Oslo - hva gjør vi?

I finvær er det flott på Folkemuseet. (Jeg fortsetter med bussanbefalinger - buss 30). Dessuten er det faktisk ganske fint i Frognerparken. Statuene er ganske ålreit, og det er barneteater der i hele sommer. I tillegg er klatretårnet, Frognerborgen, helt fantastisk, men jeg vet ikke helt for hvor store barn dette er interessant. Frognerparken er jo gratis i tillegg.

Reptilparken er ganske lite, men er bra hvis man er en større gruppe som har bestilt omvisning.

Zoologisk museum på Tøyen er en hit blant mindre barn i hvert fall (jeg har ikke vært der siden jeg selv gikk i barnehagen), men selv småbarnsavdelingen i barnehagen til snuppa er der.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 21:02   #17
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi skal være turister i Oslo - hva gjør vi?

Her var det mange gode tips! Dere er jammen gode å ha

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no