Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-07, 16:23   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

Det anbefales ikke å legge inn hjemmeadressen som "Hjem" i en GPS. Det er mange bærbare GPS som blir stjålet i biler og om de da sjekker hvor hjem er så kan de anta at i hvert fall ikke du er hjemme (selvsagt kan jo noen annen være hjemme, men det er i hvert fall stor mulighet for at du ikke er hjemme når bilen er parkert et annet sted).

Legg inn hjemmeadressen med navnet på adressen eller med ditt navn i stedet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 16:31   #2
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

Lurt. :Planlegger å kjøpe GPS:

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 16:42   #3
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

:nekter å delta:
Vi har gps med egen knapp for "hjem", og den funksjonen er meget handy. Adressen finner de i vognkortet vårt. Og i forsikringen som man er nødt til å ha i bilen til enhver tid.

Det står kanskje ikke adresse i norske vognkort, men for oss er dette et ikke-problem.

Så da så!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 17:37   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Og i forsikringen som man er nødt til å ha i bilen til enhver tid.

Hææ? Må man ha forsikringspapirene i bilen??

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 17:50   #5
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

Adresse står vel i vognkortet, og i hvertfall navnet, så da er det jo bare å sjekke med telefonkatalogen, så har du bosted.

Man får også oppgitt eier på bilen om man henvender seg til feks biltilsynet med reg.nr.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 17:51   #6
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

:nekter å delta:
Vi har gps med egen knapp for "hjem", og den funksjonen er meget handy. Adressen finner de i vognkortet vårt. Og i forsikringen som man er nødt til å ha i bilen til enhver tid.

Det står kanskje ikke adresse i norske vognkort, men for oss er dette et ikke-problem.

Så da så!

Vi har også adressen vår i vognkortet.
Vi tar forresten alltid GPSen med oss når vi forlater bilen, så det hadde uansett ikke vært noe problem.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 17:55   #7
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

Vi har gps i bilen men hjem er lagret på en bensinstasjon.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 18:15   #8
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hææ? Må man ha forsikringspapirene i bilen??

Bor ikke i Norge, jeg da ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 19:55   #9
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

Har gps, men det er en PDA, og det er også mobil så den er med overalt.

__________________
•·.·Ž¯`·.·• •·.·Ž¯`·.·•

Ž*•.ž(*•.žGutt 99-01 og 03ž.•*Ž)ž.•*Ž
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 20:06   #10
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

Hjem funksjonen kan jeg ikke leve uten. Jeg kan jo så klart lage ett annet navn i favorittene, men å begynne å taste mer enn nødvendig gidder jeg da ikke.

Pluss så pleier vi å ta den med oss ut av bilen når vi går ut.

Men takk for tips likevel. Hadde vi bodd midt i byen og hatt GPS fast i bilen så hadde det nok vært smart tips å ta med seg.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 20:13   #11
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

Skjønner ikke hvorfor dere trenger hjem adressen i det hele tatt jeg, kan dere ikke veien hjem.
PS: Har ikke gps så det er ikke et tema for oss uansett.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 20:27   #12
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Skjønner ikke hvorfor dere trenger hjem adressen i det hele tatt jeg, kan dere ikke veien hjem.
PS: Har ikke gps så det er ikke et tema for oss uansett.


Jeg bruker bare GPS når jeg skal kjøre til ukjente steder, og da trenger jeg den også for å komme meg hjem.

Den kan i tillegg til veibeskrivelse gi meg oversikt over hvor det er mest trafikk korker, sånn at jeg kommer raskest mulig hjem.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 20:27   #13
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

Kom på forresten at siden vi bor i ett nytt byggefelt så har ikke GPSen vår adressen vår inne. Så jeg har nabo adressen gaten inn. Om GPSen blir stjålet så må jeg bare kun si stakkas nabo!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 20:30   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

Vi har hjem på GPS-en, men det er den mest unyttige funksjonen vi har. Vi vet hvor vi bor. Fatter ikke hvorfor vi la den inn.

Men vi lar aldri GPS-en ligge i bilen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 08:41   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

:nekter å delta:
Vi har gps med egen knapp for "hjem", og den funksjonen er meget handy. Adressen finner de i vognkortet vårt. Og i forsikringen som man er nødt til å ha i bilen til enhver tid.

Det står kanskje ikke adresse i norske vognkort, men for oss er dette et ikke-problem.

Så da så!

Ofte tar de seg ikke tid å rote rundt for å finne det. De knuser ruten, strekker inn en hånd og tar GPSen. Dette er et reellt problem i f.eks. USA.

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Skjønner ikke hvorfor dere trenger hjem adressen i det hele tatt jeg, kan dere ikke veien hjem.
PS: Har ikke gps så det er ikke et tema for oss uansett.

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Vi har hjem på GPS-en, men det er den mest unyttige funksjonen vi har. Vi vet hvor vi bor. Fatter ikke hvorfor vi la den inn.

Men vi lar aldri GPS-en ligge i bilen.

Det er veldig bra. Om jeg kjører langt så kan jeg f.eks. fortelle eksakt når middagen skal være ferdig. I tillegg er det flott å få den raskeste veien hjem. Jeg kan ikke si at jeg benytter den i byen, men når man kjører langt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 08:50   #16
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

Jeg vet hvor jeg bor så trenger ikke GPS
hehe

Og så vet jeg hvor jeg skal

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 08:57   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

Jeg har aldri forstått vitsen med GPS. Enda et unyttig datadings. Vi kjører på biltur hver sommer og kommer oss både på tur og hjem.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 09:38   #18
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg har aldri forstått vitsen med GPS. Enda et unyttig datadings. Vi kjører på biltur hver sommer og kommer oss både på tur og hjem.

Til daglig bruk så er jeg enig, men på feks en bilferie, så er den et utrolig nyttig verktøy.

Vi kjørte til Danmark i sommer, og brukte GPSen hele tiden. Første mål var Gøteborg, og her geleidet den oss rett til hotellet. Vi slapp å fylle kupeen med et gedigent kart, og vi slapp unna skillsmissetrusselen pga elendig kartlesing og slikt tull

Og da vi kom til Danmark, så kjørte vi rett til det stedet hvor vi skulle hente nøkler til huset vi leide, og videre rett på huset.

En annen kjekk ting, er det at man også kan få inn trafikkmeldinger via GPSen. Omkjøring pga ulykker, veiarbeid, etc, kommer inn, og man slipper å havne midt oppi kaoset, for man vet på forhånd at man må ta en annen vei. Dette er ikke utbygd i Norge ennå, men funket veldig godt i Danmark.

Vår GPS ligger kun med skandinavisk kart, og da vi stakk over grensa til Tyskland, så rota vi noe voldsomt. Motorveien lå inne, men da vi var i Flensburg, så så vi virkelig hvor kjekkt det er med GPS, og hvor mye mer styr det ble uten.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 14:16   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

Vi klarer oss fint med kart. Kjører rett på bestemmelsess-stedet i 98% av tilfellene. De to prosentene blir som regel morsomme omveier. Jeg er enkel og synes ikke det gjør noe om man leter.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 14:34   #20
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Vi klarer oss fint med kart. Kjører rett på bestemmelsess-stedet i 98% av tilfellene. De to prosentene blir som regel morsomme omveier. Jeg er enkel og synes ikke det gjør noe om man leter.

Du har tydeligvis ikke kjørt på helt ukjente steder. F.eks. i USA hvor det er 100 filer i hver retning, og kommer du i feil fil må du kjøre en times omvei for å finne tilbake igjen!


Jeg har GPS, og jeg har hjemadresse på den. Det er ikke bare et kart, men den viser også hvor lang tid man bruker hjem. F.eks. var jeg på kvinnetreff i fjellheimen ved Lillehammer. Da var det veldig greit å plotte inn hjem, via et par steder. Når da min syke Hubbie hjemme lurte på når jeg kom hjem kunne jeg gi han en ganske nøyaktig tidsangivelse, og ikke bare ca. 5-10 timer.

Nei... GPS er nødvendig og artig, og de som ikke har prøvd det eller sett vitsen med det er vel mest sannsynlig av den oppfatning at man ikke trenger mobil heller, for hjemmetelefon har jo funket i 100 år?!?!

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no