Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?
Selvsagt. Jeg ser på det som en støtte til palestinerne 7 5,98%
Ja. Det er stygt. 10 8,55%
Nei, hvorfor skulle jeg det? 87 74,36%
Jeg klarer ikke ta noe standpunkt her 13 11,11%
Deltakere: 117. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-09, 19:01   #21
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Jeg stemte "Jeg synes det er vanskelig å ta noe standpunkt". For meg går det mest på dette med alder. Jeg er usikker på om jeg hadde vært komfortabel med å sende en femåring ut med palestinaskjerf.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:04   #22
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg vet ikke helt. Jeg brukte selv da jeg var 14-15 år. Jeg ville fortalt hva det symboliserte, og så fikk de avgjøre selv, tenker jeg.

Jupp

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:08   #23
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Hva er ett palestinaskjerf? Jeg anser ikke de mønstrete skjerfene på Lindex osv som palestinaskjerf altså.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:13   #24
Fargo
Hogger i stein
 
Fargo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 602
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Ville nok ha hørt om hvorfor det skulle brukes, om det var en moteting, et symbol, eller hva. Det legges jo mye forskjelig i bruken. Gatas Parlament bruker det som et symbol på at de tilhører venstresiden i poliikken, i Jordan bruker hæren det, og palestinakomiteen bruker det som et symbol på at Palestina må vinnes med kamp. Så her er det mange fallgruber.

Om det nå virkelig var slik at poden mente noe med bruken, så ville jeg nok sagt ja. På samme måte som jeg også ville sagt ja om poden kom hjem med saggebukse, og h@n virkelig mente noe med det - sagging startet vel som et symbol på at du støttet svarte i fengsel i USA - som sagget fordi de ikke fikk ha på seg belte på grunn av at dette kunne brukes som våpen eller til selvmord.

I begge tilfeller tror jeg at jeg ville ha ment at det skulle være originalt, enten det er buksen eller skjerfet. Sistnevnte må være laget i Jordan, og ikke av barnearbeidere i Asia. Det skulle tatt seg ut, hva?, liksomstøtte Palestina, mens du egentlig gir en eller annen kapitalist i USA penger på at han utnytter barnearbeidere i Østen. Og det originale er dyrt, men det får så være i en så viktig sak.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:17   #25
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Ville nok ha hørt om hvorfor det skulle brukes, om det var en moteting, et symbol, eller hva. Det legges jo mye forskjelig i bruken. Gatas Parlament bruker det som et symbol på at de tilhører venstresiden i poliikken, i Jordan bruker hæren det, og palestinakomiteen bruker det som et symbol på at Palestina må vinnes med kamp. Så her er det mange fallgruber.

Om det nå virkelig var slik at poden mente noe med bruken, så ville jeg nok sagt ja. På samme måte som jeg også ville sagt ja om poden kom hjem med saggebukse, og h@n virkelig mente noe med det - sagging startet vel som et symbol på at du støttet svarte i fengsel i USA - som sagget fordi de ikke fikk ha på seg belte på grunn av at dette kunne brukes som våpen eller til selvmord.

I begge tilfeller tror jeg at jeg ville ha ment at det skulle være originalt, enten det er buksen eller skjerfet. Sistnevnte må være laget i Jordan, og ikke av barnearbeidere i Asia. Det skulle tatt seg ut, hva?, liksomstøtte Palestina, mens du egentlig gir en eller annen kapitalist i USA penger på at han utnytter barnearbeidere i Østen. Og det originale er dyrt, men det får så være i en så viktig sak.

Det har vel mere med hipp hopp kulturen å gjøre?

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:18   #26
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Klarer ikke helt å svare på spørsmålet pga alternativene. Jeg vil i utgangspunktet ikke nekte det, men jeg synes at de kanskje burde ha et bevisst forhold til det dersom de ønsker å gå med det - og ikke bare bruke det fordi andre gjør det eller fordi det ser fint ut. Man sender ut et politisk budskap når man bruker det, synes jeg, og man burde støtte det for å bruke skjerfet.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:21   #27
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Nei, det hadde jeg nok ikke gjort, om jeg var sikker på at barnet/ungdommen var bevisst på hvorfor han ønsket det.
Jeg hadde aldri satt på 5 åringen min palestinaskjerf for å fremme mine egne standpunkt, og han hadde ikke fått lov til å bruke det heller før han var i stand til å forstå hva det dreier seg om.

  Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:22   #28
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Jeg er ikke 100% sikker på om jeg har forstått spørsmålet. Gitt at barnet var gammelt nok vill jeg ha latt henne gå med palestinaskjert, men i det eksemplet du beskriver her moren pro-israelsk. Så jeg oppfatter spørsmålet ditt som om du spør om vi ville latt barna våre gå på tvers av vår egen idologiske overbevisning. Og det tror jeg ikke jeg ville ha gjort.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:23   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Det har vel mere med hipp hopp kulturen å gjøre?

Eller Hip Hop.

Det startet vel ikke i HipHop-miljøet. Det startet i fengsler pga beltenekt ja, tror jeg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:24   #30
mari1974
Fullverdig medlem
 
mari1974 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 57
mari1974 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Nei hadde ikke nektet nei, men ville nok ha opplyst dem hvis de ikke viste hva det stod for. Slik at de kunne avgjøre om hva de står for selv. Bli beviste på hva de hadde på seg.

mari1974 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:28   #31
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Jeg hadde mislikt det om barnet mitt ville ha et rosa palestinaskjerf fordi det var kult uten noen andre tanker om hva det symboliserer, men var barnet tenåring, hadde jeg neppe nektet henne/ham å bruke det likevel. Bruk av palestinaskjerf fordi man hadde noen vettuge tanker om det, ville jeg ikke ha noen problemer med. Gikk selv med palestinaskjerf i tenåra, og hadde jeg ikke mistet det, hadde jeg fortsatt brukt det.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:28   #32
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Eller Hip Hop.

Det startet vel ikke i HipHop-miljøet. Det startet i fengsler pga beltenekt ja, tror jeg.

Ja hiphop mener jeg.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:34   #33
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Nei, det ville jeg ikke. Jeg nekter henne heller ikke å gå med det rosa fakeskjerfet.

Jeg derimot ble nektet av min far da jeg var ung.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:43   #34
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg er så raus.

og rosa.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:44   #35
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

og rosa.

Jeg er ikke rosa. Jeg liker best lilla, brunt og turkis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:45   #36
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg er ikke rosa. Jeg liker best lilla, brunt og turkis.

Det er avataren som lurer oss.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:48   #37
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg er ikke rosa. Jeg liker best lilla, brunt og turkis.

Litt sånn som meg, jo!

Men til HI: jeg ville aldri nektet barna mine å vise sitt standpunkt gjennom bruk av Palestinaskjerf. Men for å snu det litt på hodet, så ville jeg jo hatt store problemer dersom de ga uttrykk for nynasistiske holdninger med symboler og klesbruk. Men det ligger vel en forskjell der likevel.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:49   #38
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Jeg svarte Nei, hvorfor skulle jeg det?, men det hadde i grunnen ikke føltes naturlig at min 3- og 5-åring hadde gått med palestinaskjerf. Hadde de derimot vært litt eldre og med litt mer innsikt hadde det vært greit.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:49   #39
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det er avataren som lurer oss.

Jeg er luremus.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:51   #40
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Eller Hip Hop.

Det startet vel ikke i HipHop-miljøet. Det startet i fengsler pga beltenekt ja, tror jeg.

Når var dette? :intrisert:

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no