Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ang. ungdom og alkohol og foreldrenettverk på nettet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-12, 23:33   #21
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Ang. ungdom og alkohol og foreldrenettverk på nettet

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Men mens du overvåker for å sørge for at de ikke drikker alkohol før 18-årsdagen, så kan du få med deg for eksempel at 16-åringen din er gravid, men ønsker ikke å kommunisere dette med deg.

Har du rett til å få vite dette?

Jeg vet som sagt ikke hva og hvordan man har tenkt denne overvåkningen. Og jeg merker det er ganske stor forskjell på å "overvåke" ved å sjekke at ungdommen faktisk skal overnatte hos andre, kontra å sniklese e-post/SMS-er etc. Som foreldre skal man ikke frata ungdommen et privatliv helt heller.

Nei, nei. Det blir mer som en arena der foreldre kan tipse hverandre om ting de vet.

Ikke sniklesing av mailer! (stod det virkelig det?)

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 23:36   #22
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang. ungdom og alkohol og foreldrenettverk på nettet

Jeg synes ikke dette hørtes så dumt ut. Jeg har tro på at foreldre samarbeider til barnas beste.
Slik jeg forsto det var det ikke å overvåke mailer, SMS o.l men å informere hverandre om bl.a fester.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 01:05   #23
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. ungdom og alkohol og foreldrenettverk på nettet

Yeah. At foreldre snakker sammen paa nett er da ikke vaerre enn om de snakker sammen over hagegjerdet, og jeg tror det er en god ting, baade for aa holde hverandre informert og realitetsorientert mhp hva andre foreldre synes.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 08:22   #24
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang. ungdom og alkohol og foreldrenettverk på nettet

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Yeah. At foreldre snakker sammen paa nett er da ikke vaerre enn om de snakker sammen over hagegjerdet, og jeg tror det er en god ting, baade for aa holde hverandre informert og realitetsorientert mhp hva andre foreldre synes.



Det er jo ikke snakk om overvåking. Det er snakk om å involvere seg i hva som skjer i ungenes liv ved å holde god kontakt med de andre foreldrene.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 09:12   #25
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. ungdom og alkohol og foreldrenettverk på nettet

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Men mens du overvåker for å sørge for at de ikke drikker alkohol før 18-årsdagen, så kan du få med deg for eksempel at 16-åringen din er gravid, men ønsker ikke å kommunisere dette med deg.

Har du rett til å få vite dette?

Jeg vet som sagt ikke hva og hvordan man har tenkt denne overvåkningen. Og jeg merker det er ganske stor forskjell på å "overvåke" ved å sjekke at ungdommen faktisk skal overnatte hos andre, kontra å sniklese e-post/SMS-er etc. Som foreldre skal man ikke frata ungdommen et privatliv helt heller.

Det har da aldri vært nevnt at man skal lese ungdommens private korrespondanse, jeg tenkte mer på å observere hvem de er med, hva de gjør, og å si fra hvis du ser at de er beruset eller driver risikoadferd.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
alkohol, foreldrenettverk, ungdom

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no