Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Droppe barneforsikring?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-17, 13:12   #101
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Jeg er med røkla her, og kommer aldri til å si opp uføreforsikringen til barna. Har det for oss voksne også. Relativt sett en billig pris å betale for andelen sjelefred det gir.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 13:13   #102
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi har på 2 av 3 unger, og det gnager jo litt, kan man si...

Vi har gjensidige med ufør for de to eldste og tanken var at en del av poenget der er at kan ta den med eg inn i voksenlivet uten ny egenerklæring. Innen yngstemor ble født tilbyr de dog ikke lenger den delen av forskringen for de mer at fordelen av den er for liten til at det er noe vits, det tar for lang tid å bli avklart ufør etc.
Nå har de visst innført en valgfri tillegg på den igjen da som ikke var å lese om da hun be født ser jeg, så vi får revurdere igjen. For det er jo unektelig rart å ha forsikring på 2 av 3 barn.

Standardpakka var "utvidet" da ynstemann ble født, og vi endte med å oppgradere for de to andre. Jeg klarer ikke ha ulik forsikring på dem.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 13:18   #103
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Standardpakka var "utvidet" da ynstemann ble født, og vi endte med å oppgradere for de to andre. Jeg klarer ikke ha ulik forsikring på dem.

Vi FÅR ikke lik på dem. De ndre er tegnet med helt andre vilkår enn det som tilbys nå. Forandret to mnd før hun ble født...

Vel, jo, vi kan si opp dem vi har og tegne nye. Men med allerede astma, eksem og allergi og briller og migrene på eldstemann er det liksom litt poeng å beholde den egenerklæringen vi skrev da han var 3 mnd gammel....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 13:29   #104
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Takk til FP, der fikk jeg endelig ut fingeren og har søkt forsikring til begge barna. Lurer på hvor mye dere betaler pr måned i forsikring? Jeg bestilte "største pakke" med uførepensjon.

Mamma betaler barneforsikringen til Hiawata gjennom Coop, og jeg må innrømme at jeg ikke har satt meg helt inn i hva den innebærer. Jeg tenkte at jeg måtte det forrige gang jeg fikk papirene, men så forsvant det fra meg. Så takk for at du minnet meg på at vi må gå gjennom hva den faktisk dekker. Vi har gått gjennom noen av forsikringene våre nå ifb med flytting og en bankmann som var ivrig på å selge oss en ny livsforsikring. Da viste det seg at vi hadde masse forsikringer allerede som vi ikke helt visste om. Jeg var mye mer forsikret gjennom jobben enn jeg trodde, og Høvdingen hadde både uføre- og livsforsikring.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 14:12   #105
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Vi har forsikring, og har allerede erfart hvor viktig det kan være. De to eldste har medfødte diagnoser og har fått utbetalt store engangssummer, i tillegg til at vi får utbetalinger pga innvilget hjelpestønad. Guttenes diagnose er av en slik art at veldig få forsikringer dekker det, så der var vi vanvittig heldige!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 14:59   #106
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Standardpakka var "utvidet" da ynstemann ble født, og vi endte med å oppgradere for de to andre. Jeg klarer ikke ha ulik forsikring på dem.

Jeg får ikke oppgradert de to yngste til samme gode vilkår som eldste har. Så jeg lever godt med at de ikke har like bra dekning på alle områder. Jeg tegnet det beste tilgjengelig da de var 3 mnd og det er det de har.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 22:14   #107
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg får ikke oppgradert de to yngste til samme gode vilkår som eldste har. Så jeg lever godt med at de ikke har like bra dekning på alle områder. Jeg tegnet det beste tilgjengelig da de var 3 mnd og det er det de har.

Jeg kunne også levd godt med det om det ikke hadde vært mulig å oppgradere.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-17, 23:45   #108
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi har jo best mulig dekning, det er jo bare at forsikringene er ulike, det er litt variasjon i hva de ulike selskapene tilbyr. Den vi har er en av dem som kommer best ut. Om vi bytter til noe annet, mister vi sikkert et eller annet i denne.

Ungene er friske, men i alle fall den ene har eksem. Og så er jeg usikker på om vi vil få unntak for cøliaki når søsteren har fått det.


Du skrev du ville ha dekning for cøliaki, derav mitt forslag om å prøve å tegne annet sted uten å si opp.

Ene min har eksem og. Helt mild type. Reguleres med fuktighetskrem. Men har unntak for det.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no