Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-12, 13:19   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Sitat:

Den ivrige skigåeren og markabrukeren parkerer gjerne på parkeringsplassen ved Vestmarksetra fem ganger i uken. Da må han ut med 25 kroner hver gang.

Er han der hver helg hele vinterhalvåret, kan det bety en utgift på 1.300 kroner.

Sutring? Jeg mener ja. Hva hadde disse parkeringsplassene vært om ikke idrettslagene hadde drevet med vedlikehold og køstyring. Marka er for alle, men hvem har sagt at gratis parkering er en menneskerett?


http://www.budstikka.no/nyheter/mark...gift-1.6719904

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:25   #2
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Noen parkeringsplasser i marka her jeg bor er også avgiftsbelagt. Det er gjerne plasser som er opparbeidet med toaletter, brøytet bilveg ganske langt inn i marka (fint når det er lite snø og man må litt opp og inn for å få godt føre). Jeg syns det er helt fint. Det er jo rikelig med steder man kan stå gratis - og jeg betaler gjerne for å stå på de opparbeidede plassene særlig de gangene jeg har barna med.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:26   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Sorry, han får null sympati herfra.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:29   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Enig i at det er sutring. Egentlig er vi ganske heldige her i dette landet som har oppkjørte langrennsløyper over alt til fri benyttelse av hvermannsen. Hvis man ikke liker å betale for parkering kan man bruke løyper (evt tråkke løyper selv) nærmere hjemmet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:29   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Det syns jeg var sykt dyrt for å parkere den tiden en skitur tar. Jeg må vel si at jeg syns kommunen kunne lagt til rette for at innbyggerne fikk bruke marka uten at det innebar store parkeringsutgifter. Mange bruker jo marka nettopp fordi det er en mulighet for å få en fin opplevelse uten å betale for det. Kanskje særlig barn og unge syns jeg kan ha godt av å se at ting ikke absolutt koster noe og jeg vil tro mange barnefamilier benytter marka vinterstid. Men det er vel kanskje slik i Bærum at de fleste ikke bryr seg så mye om sånne småpenger.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:30   #6
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.598
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Sitat:

– Jeg ønsker ikke å ramme Jardar, som jeg synes gjør en god jobb. De er sikkert glade for denne inntekten. Jeg mener vi kan støtte idrettslagene på mer frivillig basis enn dette, sier Auke.

Så idrettslaget skal gjøre jobben, og håpe at noen gidder å gi dem litt penger ved anledning? Klarer ikke å hoste opp den store sympatien, jeg heller.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:31   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Sykt dyrt med 25 kroner? Jeg er for øvrig fra Oslo Øst og er vant til å bruke kollektivtransport til marka, og det koster mer enn 25 kroner.

Jeg syns også dette er sutring, og unner idrettslaget den inntekten av hele mitt hjerte.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:31   #8
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.598
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det syns jeg var sykt dyrt for å parkere den tiden en skitur tar. Jeg må vel si at jeg syns kommunen kunne lagt til rette for at innbyggerne fikk bruke marka uten at det innebar store parkeringsutgifter. Mange bruker jo marka nettopp fordi det er en mulighet for å få en fin opplevelse uten å betale for det. Kanskje særlig barn og unge syns jeg kan ha godt av å se at ting ikke absolutt koster noe og jeg vil tro mange barnefamilier benytter marka vinterstid. Men det er vel kanskje slik i Bærum at de fleste ikke bryr seg så mye om sånne småpenger.

Kan ikke barna like gjerne lære at de som bruker fritida si på å legge til rette for andre også kan få noe igjen for det? Dersom kommunen skal betale, betyr det i praksis at alle innbyggere betaler indirekte.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:32   #9
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Så idrettslaget skal gjøre jobben, og håpe at noen gidder å gi dem litt penger ved anledning? Klarer ikke å hoste opp den store sympatien, jeg heller.

Eh. Han mener vel heller at idrettslaget kan finne andre måter å få inntekt på og at kommunen bør ta ansvar for parkeringsplassen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:32   #10
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Med barn i idrettslag betaler jeg gjerne for å slippe å bruke helger på dugnad.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:32   #11
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Dersom kommunen skal betale, betyr det i praksis at alle innbyggere betaler indirekte.

Ja, er det et problem?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:34   #12
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Sutring. Det er gratis mange steder, han kan velge mellom mye ulike steder. Og 25,- er virkelig ikke mye penger.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:34   #13
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Sykt dyrt med 25 kroner?

Jeg syns det, men så er jeg også vant til at parkering i utmark koster ingenting eller ganske lite.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:34   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Sutring ja.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:35   #15
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Sutring. Det er gratis mange steder, han kan velge mellom mye ulike steder. Og 25,- er virkelig ikke mye penger.

Det blir jo litt penger om man bruker den hver dag.
Jeg synes som Kasia at det var dyrt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:41   #16
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Hvis man synes at 25,- er dyrt, så finnes det mange alternativer i kommunen som er gratis. Det burde ikke være et problem å finne seg et annet utgangspunkt hvis man vil spare.

Jeg støtter at det skal være mulig å parkere gratis på enkelte utfartsparkeringer, absolutt. Men i noen områder er det et ekstremt press på slike parkeringer, og det kan være behov for mer regelmessig vedlikehold enn det kommunen kan klare å levere. Derfor syns jeg det er fint om idrettslag kan brøyte og strø, ordne køer av bilister og tilby toaletter i de mest belastede områdene. Gjerne mot en liten avgift.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:43   #17
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Nærmeste markaplass for oss koster 50 kr i helgene. Liten pris å betale syns jeg.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:43   #18
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Her jeg bor må man også betale for å parkere noen steder der skiløypene starter. Det er allmenningene som har arbeidet med brøyting og vedlikehold, og jeg skjønner godt at de ønsker å få uttelling for dette. Her kan man heldigvis kjøpe (halv-)årskort.

Det jeg ikke aksepterer, er at parkeringspengene brukes til å betale løypekjøringen. Da blir det en skjult løypeavgift. I tilfellet i Bærum er det ikke tilfelle, så da mener jeg det er helt greit.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:52   #19
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Jeg må si meg enig med mannen om at jeg og syns det er litt dyrt. Spesielt om man bruker parkeringen 5 dager i uken. Vi bor like i området og bruker denne parkeringen mye. Jeg syns også at kommunen skal drifte denne parkeringen selv.

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:55   #20
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"

Der seg man. Mye bedre å trene innendørs på senter med gratis parkering, jf. annen tråd.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no