Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mat på SFO

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-13, 12:49   #41
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mat på SFO

Det er ikke noen viktig fanesak for meg at det skal være fancy mat eller varm mat på SFO, men brødskiver eller knekkebrød hadde vært greit. Så hadde de sluppet å spise gammel mat som har ligget hele dagen i sekken. Ikke det at Lillemann bryr seg så fælt, da. Han spiser nå den kjipe brødskiva si med krydderskinke uansett.

Dere som har SFO med mat - må dere betale ekstra for maten?

Det var snakk om å innføre et måltid på SFO på torsdager, men forslaget ble nedstemt, visstnok, fordi det innebar ytterligere betaling ut over den faste prisen (2436,- for full plass).

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 12:51   #42
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat på SFO

Det går nok aller mest i knekkebrød med smør eller brødskive med noe på. De har ganske ofte fruktsalat også. Og innimellom tomatsuppe.
Vi klager ikke.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 13:19   #43
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat på SFO

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Det er ikke noen viktig fanesak for meg at det skal være fancy mat eller varm mat på SFO, men brødskiver eller knekkebrød hadde vært greit. Så hadde de sluppet å spise gammel mat som har ligget hele dagen i sekken. Ikke det at Lillemann bryr seg så fælt, da. Han spiser nå den kjipe brødskiva si med krydderskinke uansett.

Dere som har SFO med mat - må dere betale ekstra for maten?

Det var snakk om å innføre et måltid på SFO på torsdager, men forslaget ble nedstemt, visstnok, fordi det innebar ytterligere betaling ut over den faste prisen (2436,- for full plass).

Vi betaler ikke ekstra for maten. Nå husker jeg ikke hva det koster i Oslo nå, det er kanskje 2550? Ikke så lenge siden det gikk opp.

Jeg synes det er helt grei mat de får hos oss, men det hadde ikke gjort noe om det var knekkebrød eller brødskiver hver dag heller. Det er uansett mengdebegrenset og det setter jeg pris på, så ikke storebror stapper innpå en halv kilo pasta med ketchup klokken halv tre.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 13:20   #44
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat på SFO

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Er brunost usunnt å altså?

Det er jo veldig søtt / kaloririkt. Jeg tenker at et barn ikke bør spise bare brunost, men som et pålegg blant flere andre bryr jeg meg ikke.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 13:31   #45
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat på SFO

Jeg synes de har helt grei mat hos oss. Det er et ekstramåltid, og ikke et fullverdig måltid. De baker rundstykker, spiser de pasta er den grov, de har frukt hver dag etc.

Helt ærlig synes jeg ikke man kan forvente all verden. De har ikke ressurser til det, og jeg ønsker heller ikke at de skal bruke mer ressurser og la det gå på bekostning av annet. Vi foreldre har hovedansvar for barnas kosthold. Posesuppe eller potetmos fra pose på sfo er ikke det som velter et sunt kosthold.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 14:09   #46
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat på SFO

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Helt ærlig synes jeg ikke man kan forvente all verden. De har ikke ressurser til det, og jeg ønsker heller ikke at de skal bruke mer ressurser og la det gå på bekostning av annet. Vi foreldre har hovedansvar for barnas kosthold. Posesuppe eller potetmos fra pose på sfo er ikke det som velter et sunt kosthold.

Enig, men jeg skjønner at man reagerer hvis det er fri tilgang til prim og syltetøy.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 21:36   #47
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat på SFO

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Det er ikke noen viktig fanesak for meg at det skal være fancy mat eller varm mat på SFO, men brødskiver eller knekkebrød hadde vært greit. Så hadde de sluppet å spise gammel mat som har ligget hele dagen i sekken. Ikke det at Lillemann bryr seg så fælt, da. Han spiser nå den kjipe brødskiva si med krydderskinke uansett.

Dere som har SFO med mat - må dere betale ekstra for maten?

Det var snakk om å innføre et måltid på SFO på torsdager, men forslaget ble nedstemt, visstnok, fordi det innebar ytterligere betaling ut over den faste prisen (2436,- for full plass).

Vi betaler ekstra for maten, men jeg husker ikke helt hva summen er. Jeg tror ikke det er allverden iallefall.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 21:41   #48
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat på SFO

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Ønsker dere god mat eller gode voksne som har oversikt og passer på at ditt barn har det bra? Kunne gi gode aktiviteter og spennende ting å gjøre?
Med dagens budsjett på sfo blir det mindre og mindre ansatte på sfo. Det er somregel veldig tidkrevende å lage mat til mange sfobarn.

(Men om man ikke forventer så mye kan eldstebarna hjelpe til med å dekke på brød og pålegg som en aktivitet ja)

Derfor er jeg særdeles tilhenger av heldagsskolen. Slik at SFO ansatte kan få en 100% stilling og ta mer del i skoledagen + at lærere kan gjøre det de er satt til, nemlig den pedagogisk faglige delen. De SFO ansatte er ansvarlige for ungene i friminutter, av/påkledning, fysisk aktivitet 1 time hver eneste dag.
Vi betalte mindre for SFO og hadde ett mye bedre tilbud. De siste årene har fungert helt fantastisk på vår skole. Ungene har fått varme måltider hver eneste dag, ernæringsmessig riktig satt sammen, hatt fysisk aktivitet hver eneste dag. Ungene var mye bedre motivert for 2. økten på skolen. Skolen og ungene har blitt fulgt opp i alle de årene prøveprosjektet foregikk og det var utelukkende positive resultater! Men etter 5-6 år hadde ikke kommunen råd mer, så i fjor ble dette fjernet fra skolen. Estimert kostet dette kommunen 1 mill. kr for vår store skole (ca 550 elever, 170 av disse brukte SFO)

Nå er det valgår igjen, og atter engang kommer SV og AP med at de slår ett slag for heldagsskolen og har store visjoner om hvordan dette skal fungere. My ass! Vi bor i en AP-kommune som har fjernet dette tilbudet, så de valgløftene faller til stengrunn hos meg. Hvert 4. år har Kristin og Jens vært på besøk på skolen, smilende blant alle barna - "Se så flott vi skal få det!" *puh - litt irritert over at heldagskoletilbudet har blitt fjernet ja, vi er en foreldregruppe som har vært relativt godt engasjert i dette temaet og vært i flere møter, intervjuer og deltatt på undersøkelser, men akk - til hvilken hjelp?*

Ungdomsskolen har "kantinetilbud" - grandis og sjokkomelk! Jeg skulle ha sett den kommunekantinen med det tilbudet!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 18-03-13 kl 21:48.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 21:47   #49
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.772
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat på SFO

Eldstes skole hadde varmmat hver dag da han gikk på SFO. Og egen kokk og kantine.
Yngstes skole har kantine og "matdame" og har mat hver dag, men jeg vet ikke hvor ofte det er varmmat, faktisk. De tilbyr kjøp av mat i skoletiden også og vår gutt bruker klippekortet sitt på fredager for da er det rundstykker og syltetøy tilgjengelig Og så bruker han det torsdager når skolen tilbyr varmmat han liker.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 21:52   #50
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.387
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat på SFO

I år får de mat på SFO, første året. De har brødskiver og pålegg mandag til torsdag. Fredag er det varm mat. Da får de pølser og pasta, gryterett, suppe, lapskaus osv. Tror vi betaler 100 kr for mat (full plass), slik at det totalt koster 2500 kr for full plass.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 22:01   #51
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Mat på SFO

På vår sfo får de ikke noe mat og allikevel koster det 2750 kr for full plass.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 22:09   #52
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mat på SFO

Her får man ikke mat på SFO. Ikke i nabokommunen heller.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 04:01   #53
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mat på SFO

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg synes de har helt grei mat hos oss. Det er et ekstramåltid, og ikke et fullverdig måltid. De baker rundstykker, spiser de pasta er den grov, de har frukt hver dag etc.

Helt ærlig synes jeg ikke man kan forvente all verden. De har ikke ressurser til det, og jeg ønsker heller ikke at de skal bruke mer ressurser og la det gå på bekostning av annet. Vi foreldre har hovedansvar for barnas kosthold. Posesuppe eller potetmos fra pose på sfo er ikke det som velter et sunt kosthold.


Hovedansvaret ligger jo ikke helt på oss foreldre i dag når barna ofte spiser ett måltid 1 av ca 4) i barnehagen eller SFO. Det blir rimelig mange måltider i ca 7-8 år. I tillegg til at det er ganske viktig hva slags signaler som blir sendt ut der. Barnehagen var der minsten lærte seg å like saft, der han begynte å få kake osv i tidlig alder pga bursdagsfeiringer i bhg.

Hadde det i det minste vært litt balanse i det hele at de lærte barna å like sunne ting, så hadde det vært noe annet. Men minsten har egentlig bare lært dårligere spisevaner i barnehage/skolesetting og det er jo egentlig veldig synd. De deler gladlig ut is og brus på 17. mai til alle skolebarna, men de har aldri noengang delt ut noe sunnhet gratis. Det setter også foreldre i ett vanskelig dilemma i slike situasjoner. Samme gjorde de i barnehagen, jeg synes ikke brus har noe som helst i barnehager å gjøre, samme om det er sommeravslutning eller ei, ikke saft heller forsåvidt. Det burde være opp til oss foreldre.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 04:09   #54
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat på SFO

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Det er ikke noen viktig fanesak for meg at det skal være fancy mat eller varm mat på SFO, men brødskiver eller knekkebrød hadde vært greit. Så hadde de sluppet å spise gammel mat som har ligget hele dagen i sekken. Ikke det at Lillemann bryr seg så fælt, da. Han spiser nå den kjipe brødskiva si med krydderskinke uansett.

Dere som har SFO med mat - må dere betale ekstra for maten?

Det var snakk om å innføre et måltid på SFO på torsdager, men forslaget ble nedstemt, visstnok, fordi det innebar ytterligere betaling ut over den faste prisen (2436,- for full plass).

Vi betaler 200 kr ekstra i mnd for mat, som nå består av brødskiver og en veldig sjelden gang varm mat som tomatsuppe fra pose, karbonader eller grøt. De får aldri frukt der.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 07:41   #55
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat på SFO

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Hovedansvaret ligger jo ikke helt på oss foreldre i dag når barna ofte spiser ett måltid 1 av ca 4) i barnehagen eller SFO. Det blir rimelig mange måltider i ca 7-8 år. I tillegg til at det er ganske viktig hva slags signaler som blir sendt ut der. Barnehagen var der minsten lærte seg å like saft, der han begynte å få kake osv i tidlig alder pga bursdagsfeiringer i bhg.

Hadde det i det minste vært litt balanse i det hele at de lærte barna å like sunne ting, så hadde det vært noe annet. Men minsten har egentlig bare lært dårligere spisevaner i barnehage/skolesetting og det er jo egentlig veldig synd. De deler gladlig ut is og brus på 17. mai til alle skolebarna, men de har aldri noengang delt ut noe sunnhet gratis. Det setter også foreldre i ett vanskelig dilemma i slike situasjoner. Samme gjorde de i barnehagen, jeg synes ikke brus har noe som helst i barnehager å gjøre, samme om det er sommeravslutning eller ei, ikke saft heller forsåvidt. Det burde være opp til oss foreldre.

Her får de verken is eller brus på 17.mai, den må vi pent kjøpe selv.
I barnehagen får de veldig sjelden både saft og kake, så for min del må jeg si at det ikke er snakk om at mine barn får så veldig mye usunt verken i barnehagen eller skolen.

JEg syns imidlertid det er et paradoks at det ikke er avsatt midler i barnehagene f.eks til eget kjøkkenpersonale når det faktisk er så mye fokus på sunn mat. Når jeg begynte i jobb i barnehage var det ganske vanlig at det jobbet noen på kjøkkenet, men disse forsvant ganske fort i løpet av de første årene.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 08:26   #56
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat på SFO

Jeg er ikke vant til gratis is og brus på 17. mai i det hele tatt, og synes ikke ungene mine har lært spesielt dårlige spisevaner i barnehage eller skole.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 08:39   #57
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat på SFO

Forøvrig synes jeg at man har et ansvar som forelder å lære barna en passende balansegang mellom sunt og usunt, søtt og ikke-søtt, hva som er passe mye mat, hva man bør spise for at kroppen skal få det den trenger. Det er ikke sånn sett antall måltider her eller der som har noe å si, det er hvordan vi lærer ungene våre å håndtere dette selv. Man kan ikke være avhengig av at alle måltider skal spises hjemme for å "kontrollere" barnets mat, man må oppdra barn innenfor dette som innenfor alt annet.

At et barn introduseres for saft i spesielle anledninger og får kake ifm bursdager synes jeg ikke er noen big deal, og dersom man mener at dette velter barnets oppdragelse ift kosthold, tror jeg man bør vurdere egne signaler en gang til. Når det er sagt, mener jeg selvsagt ikke at saft og kake bør serveres hele tiden.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 08:50   #58
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat på SFO

Jeg irriterer meg mer over at barnehagen skjærer av skallet på eplene de serverer enn at de serverer kake og saft innimellom.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 09:03   #59
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.282
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat på SFO

På SFO her har de en dag med brødmat, en dag med korn og tre dager med varmmat. Mye fisk. Jeg synes jevnt over at maten de serverer holder grei standard.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 13:21   #60
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mat på SFO

Jeg synes det er helt greit at det serveres saft de få gangene de har grøt i barnehagen. Jeg har heller ikke noe problem med at ungene får en saftis i barnehagen på fine sommerdager eller at de får hvert sitt lille kakestykke eller muffins noen har bursdag.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no