Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det enhver generasjons svøpe...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-07, 20:08   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Er det enhver generasjons svøpe...

... eller bare typisk for vår tid?

Jeg skulle øsnke at jeg hadde tatt meg bedre tid til å lytte til mine besteforeldres historier fra eget liv. Spesielt skulle jeg ønske jeg husket mer av farfars opplevelser på skauen under krigen.

Samt om det var Spanskesyken som var årsaken til at alle morfars leker ble brent, med unntak av en liten trebåt som han lurte unna.


Sist redigert av ~TM~ : 29-08-07 kl 21:24. Årsak: Retting av en skrivefeil.
~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 20:24   #2
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.909
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det enhver generasjons svøpe...

Well, jeg skulle ønske jeg også hadde vært flinkere til å lytte til mine besteforeldre. Hadde litt mer flaks med Pappa, han intervjuet jeg om krigen, evakuasjonen og flukten til Oslo i siste møte før han døde.

Når var morfaren din barn? Det kan jo forklare mye.


Sist redigert av Strå : 29-08-07 kl 20:24. Årsak: feil
Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 15:27   #3
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Er det enhver generasjons svøpe...

Mine besteforeldre har fortalt meg mye, og forteller enda. De opplevde krigen, rasjonering og mangle på mat. De hadde heldags jobb med vasking av tøy, lage mat fra bunnen av, høste inn mat og rett og slett overleve. Jeg elsker å høre på når de, eller da de fortalte.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 16:48   #4
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det enhver generasjons svøpe...

Jeg har heldigvis fortsatt alle besteforeldrene mine i live, og det å lytte når de forteller om sin barndom og sitt liv generelt er utrolig spennende. Jeg elsker å høre om det, og blir aldri lei av at de forteller. (Men nå er de alle veldig klare i hodet enda, så det blir ikke så mange gjentakelser og "det var mye bedre før"-preik.)

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 17:36   #5
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det enhver generasjons svøpe...

Nå fikk du meg til å mimre her. Alle fire besteforeldre er borte, men jeg husker at jeg aldri ble lei av å hør de fortelle fra oppveksten.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 19:53   #6
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det enhver generasjons svøpe...

Jeg tror det der er en ganske vanlig ting å oppdage etterhvert som man blir litt eldre - og da er det ofte for seint.

Jeg husker min mor snakket om det da jeg var yngre - jeg skjønte ikke poenget da, men nå ser jeg hva hun mente.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 20:40   #7
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det enhver generasjons svøpe...

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Jeg tror det der er en ganske vanlig ting å oppdage etterhvert som man blir litt eldre - og da er det ofte for seint.

Jeg husker min mor snakket om det da jeg var yngre - jeg skjønte ikke poenget da, men nå ser jeg hva hun mente.

Min mor gjorde det samme.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no