Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Får du i deg nok kalsium? (med test)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Får du i deg nok kalsium?
Jada, mer enn nok 23 30,67%
Ja, ganske passe 19 25,33%
Nei, litt for lite 23 30,67%
Nei, altfor lite 10 13,33%
Deltakere: 75. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-07, 22:42   #41
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Jepp, 920 mg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 23:59   #42
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Vil tru jeg får i meg mer enn nok for tida. Under dette svangerskapet har jeg vært gal etter melk. Kan godt tømme i meg en liter med skumma om dagen hvis ingen stopper meg.

Drikker ikke sååå mye melk til vanlig da. Er bare nå i svangerskapet det har tatt litt av. Men tror jeg får i meg nok ellers også.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 00:04   #43
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Jeg får i meg for lite.. Men det var da ikke noe sjokk.. Men jeg spiser kalsiumtabletter (når jeg klarer å huske de da, )

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 00:53   #44
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

LITT for lite. Som forventet. Men jeg tok testen på nytt med svarene sånn som jeg hadde det det året jeg ammet puddingen med melkeallergi. Ett år med amming uten melkeprodukter altså. Og jeg KLARTE bare ikke spise eller drikke skolekritt.

Så det gikk jo som det måtte gå EGENTLIG... med en frisk pudding og meg på krykker med brist i lårhalsen.

Dagens moralske pekefinger.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 07:09   #45
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

880, mot 900 som er anbefalt.

Jeg er sikker på at om is og brunost hadde vært tatt med så hadde jeg kommet meg opp på godkjent nivå

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 07:12   #46
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Jeg tror faktisk ikke på dette jeg.

Kroppen produserer en god del kalsium selv.

Norge er på verdenstoppen med inntak av melkeprodukter og kalsium gjennom dette, men vi er også på verdenstoppen mht benskjørhet.

Kildekritikk er en fin ting. Tine og opplysningskontoret for melk er en vel ensidig kilde. Formålet er å øke melkeomsetningen.

Jeg har et barn som ikke liker melk. Det har ført til at jeg er mer avslappet mht yoghurt enn ellers, men jeg er skeptisk til de enorme melkemengdene i Norge forebygger benskjørhet.


Sist redigert av Maz : 20-09-07 kl 07:20.
Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 07:31   #47
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Jeg strøk på testen, men den glemte å spørre hvor mye mandler, Tahini og havregryn med rismelk jeg spiser.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 07:42   #48
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg strøk på testen, men den glemte å spørre hvor mye mandler, Tahini og havregryn med rismelk jeg spiser.

Glemte nok ikke. Det er en "bruk mere melkeprodukter" kampanje.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 08:22   #49
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Jeg spiser mye youghurt og grønne grønnsaker, så jeg får i meg nok. Vesla er det verre med tror jeg, hun tåler ikke melk så veldig godt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 08:26   #50
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg strøk på testen, men den glemte å spørre hvor mye mandler, Tahini og havregryn med rismelk jeg spiser.

Ikke sant?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 08:59   #51
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Meir enn nok, heldigvis.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 09:10   #52
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Glemte nok ikke. Det er en "bruk mere melkeprodukter" kampanje.

Ja du har nok rett der.

Men det som verre er, er at også offentlige helsemyndigheter bidrar til at vi nordmenn lever i den tro at melkeprodukter er det eneste som gir oss kalsium.

Forresten litt ironisk at Tine Meier (dette har jeg latt meg fortelle, har ikke noen dokumentasjon på at det er riktig men det forundrer meg ikke), som representerer et av de land i verden som har mest benskjørhet, reiser til Asia for å fortelle dem at de må drikke melk for ikke å få benskjørhet (som de visstnok ikke har noe særlig av).

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 10:00   #53
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Du spiser ca. 800 mg kalsium per dag.

Anbefalt dose for ammende er 900 mg.


Men jeg spiser kalsiumtabeletter, så da så.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 22:40   #54
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg strøk på testen, men den glemte å spørre hvor mye mandler, Tahini og havregryn med rismelk jeg spiser.

Er det masse i Tahini? Har lagd masse hummus i det siste, og det har jeg tenkt å fortsette med!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 22:49   #55
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Får vist i meg akkurat nok Ost og melk i havregrøt reddet nok det resultatet.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 22:57   #56
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Hmm, jeg drikker lite melk i forhold til tidligere. Det blir kanskje mindre kalsium på meg av det, men mer jern... Da jeg ammet som verst, var jeg veldig lysten på bl.a. fiken og mandler, og spiste det i store mengder. Begge deler inneholder mye kalsium. Jeg tror ikke det er tilfeldig at jeg hadde så lyst på det.

Jeg syns dette minner meg om en Tine meierier kampanje.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 10:39   #57
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Mer enn nok, tydeligvis.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:16   #58
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Jeg får i meg litt for lite. Jeg skal bytte ut juicen med melk.

  Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:33   #59
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Alt for lite.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 12:42   #60
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Jeg får i meg nok ja

Drikker ikke melk, men spiser yoghurt og ganske mye ost.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no