Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takker du og takker barna dine?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-07, 20:55   #21
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Jeg takker, mannen min takker og ungene takker. Det synes jeg er hyggelig i hverdagen. Mannen min takker meg for at jeg har laget god mat, jeg takker ham fordi han henter n pakke på postkontoret for meg, vi takker hverandre for små og store ting. Det er fint.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 20:58   #22
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Dette minner meg forresten på et morsom historie med lillebror.
Vi skulle høre om han husket ordene "takk for maten" her for en stund siden. Så da han erklærte "mett i magen!" etter middagen, sa jeg: "Vil du si takk for maten?"
Hvorpå lillebror kikker konsentrert ned på pølsebitene på tallerkenen, vinker ned til dem, og sier blidt " Hadeeee!"

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:02   #23
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Dette minner meg forresten på et morsom historie med lillebror.
Vi skulle høre om han husket ordene "takk for maten" her for en stund siden. Så da han erklærte "mett i magen!" etter middagen, sa jeg: "Vil du si takk for maten?"
Hvorpå lillebror kikker konsentrert ned på pølsebitene på tallerkenen, vinker ned til dem, og sier blidt " Hadeeee!"



Malin sa også "Hadee mat" en stund, før det gikk over til "takkemat".

Men ja, jeg prøver å lære henne å si takk når hun får noe, takk for maten, "kan jeg gå fra bordet" og andre ting som (for meg) faller inn under normal høflighet.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:03   #24
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg takker, mannen min takker og ungene takker. Det synes jeg er hyggelig i hverdagen. Mannen min takker meg for at jeg har laget god mat, jeg takker ham fordi han henter n pakke på postkontoret for meg, vi takker hverandre for små og store ting. Det er fint.

Ikke sant, vel?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:05   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.



Malin sa også "Hadee mat" en stund, før det gikk over til "takkemat".

Camilla sier "god natta maten".

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:05   #26
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Vi takker og synes det er viktig.

Etter noen år i USA der alle er ekstremt høflige fikk vi oss en overraskelse da vi flyttet hjem igjen. Her er det mange uhøflige mennesker!

Selvom mye er overfladisk takk og fraser, er det mye bedre enn folk som ikke svarer eller brøyter seg vei uten en mine - synes jeg.....

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:07   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Vi takker i hytt og pine, det er koselig og føles godt. Storebror takker nesten litt mye innimellom.

-TAKK for at jeg fikk gå på do mamma!



Dog tvinger jeg aldri barna til å takke hvis de er kjempesjenerte.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:08   #28
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Vi takker i hytt og pine, det er koselig og føles godt. Storebror takker nesten litt mye innimellom.

-TAKK for at jeg fikk gå på do mamma!



Dog tvinger jeg aldri barna til å takke hvis de er kjempesjenerte.

Toern takker gledesstrålende når jeg svarer ja til at hun kan se på TV.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:08   #29
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Camilla sier "god natta maten".

Selv syns jeg Malin var best den gangen hun hoppet ned fra toalettet etter å ha tisset, to år gammel og helt i starten av bleieslutten, og sier "hade maten" og vinker ned i do.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:23   #30
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Barnet mitt er langt flinkere til å takke enn det jeg var som liten. Det er jeg glad for. Jeg syntes det var flaut som liten.

Jeg minner hene på det noen ganger også og ser ikke noe galt med det.

Selv har jeg blitt flinkere med årene. Jeg har sendt skriftlig takkekort etter bryllup, fødsel og dåp. Også etter min fars bortgang ble det sendt personlige takkekort, da ikke med bilder selvfølgelig.

Jeg har sendt takkekort til gamle tanter osv også ved andre anledninger i voksen alder.

Takking for mat er noe jeg fobinder med å være borte og ikke for meg naturlig rundt kjøkkenbordet. Det stresser vi ikke med.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:25   #31
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Pleier å takke.

Storesøster har skjønt at vi sier vær så god når hun sier takk, så da sier hun like gjerne vær så god i stedet
Hun sier takk (altså vær så god) til alt.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:26   #32
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Selvsagt takker vi.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:29   #33
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg takker for alt mulig - for maten, for sist, for oss, for gaver, for vekslepenger i butikken, for hjelp på jobben, for å få sendt saltet over middagsbordet. Jeg prøver også å lære poden at det er fint og høflig å takke og at folk setter pris på å bli takket. Minner ham ofte på det når det er aktuelt, noen ganger fordi han glemmer det og noen ganger fordi han blir litt sjenert. (Det samme - det at vi prøver å lære ham det, og at vi ofte må minne ham på det - gjelder også å hilse, å si ha det, og å svare når andre folk gjør det.)

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:31   #34
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Har fått det inn med morsmelka å takke Lillemann på 17mnd har også fått med seg dette,han sier "tus-tats" til takk,tusen takk og værsågo

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:56   #35
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Ja det gjør jeg, jeg prøver også å lære snuppa å takke. Det viktigste synes jeg er å takke for maten (enn så lenge), så hun sier alltid takk for maten før hun går fra bordet. Hun sier også takk om hun får en gave. Men det er ikke alltid like lett for en 2,5 åring å skjønne dette, så ofte så ender det opp med :"Takk å go" (vær så god)

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 22:01   #36
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Ja, både vi og barna takker, ren høflighet det. Kan bli litt mye fra storebror når han t.o.m takker for at han får lov til å legge seg på kvelden.. Trenger jeg å si at han er ekstremt kveldstrøtt?? Begynner allerede under barnetv..

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 22:32   #37
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg takker for gaver, for hjelpen, for maten og for meg.

Som deg formaner jeg ungene til å gjøre det samme, men tvinger dem ikke.

Samme her

  Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 22:36   #38
Moria
Aktiv
 
Moria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 240
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Her i huset takker både små og store for alt mulig rart. Jeg synes det er en fin ting.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 22:39   #39
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Selvfølgelig, skulle bare mangle.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 23:54   #40
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Det er klart man skal takke - og selvfølgelig skal man lære barna sine det også. Det er en god ting å gjøre, både for å vise at man setter pris på noe som er, og for å minne seg selv på at det faktisk ikke var en selvfølge.

Jeg har vel aldri tvunget barna mine til å takke (hvordan gjør man det?) - men jeg har alltid oppfordret til det når de ikke har husket det selv. Det samme gjelder ungenes venner - her i huset takker vi for maten og jeg syns det er en god ting å minne barnas venner på også. :grundig:

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no