Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan liker du biffen?
Jeg spiser gjerne rå biff/carpaccio 22 20,37%
Biffen bør så vidt ha vært i panna, ellers rød og rå 13 12,04%
Medium stekt er selvfølgelig det optimale 70 64,81%
Biffen må være helt gjennomstekt 24 22,22%
Spiser ikke biff/er vegetarianer (spesifiser gjerne) 3 2,78%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-07, 00:23   #21
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Jeg liker biffen min medium til rå. Eller medium-rare som det vel heter på nynorsk. Jeg er dessuten meget glad i carpaccio.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 00:49   #22
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Jeg levde et mer enn 30 år langt liv i den tro at biffen skulle være gjennomstekt for å være god.

Heldigvis ble jeg tvunget til å oppleve biffen medium. Mmmmmm!

  Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 06:15   #23
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Godt stekt, takk. Og opplever ikke at den er skosåle nei.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 06:56   #24
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg stemte på medium. Men jeg liker den et sted mellom medium og godt stekt. Dvs at den skal være godt rosa i midten, men blodet kan gjerne ha trukket ut. Men helt gjennomstekt vil jeg ikke ha den.


For å gjøre det litt kjapt kan jeg bare underskrive Sitron. Gjerne litt rosa i midten, men blod som flyter på tallerkenen blir jeg kvalm av.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 07:37   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

(jeg innser at det både går an å like carpaccio og å foretrekke gjennomstekt biff).


Ja, det går fint an. Jeg liker godt carpaccio i ulike varianter. Jeg spiser også biff tartar. Men skal jeg ha vanlig biff, vil jeg ha den medium. Jeg er ikke en sånn blodig type. Mannen min er det. Han vil ha roastbeefen rødest mulig og er nøye med å gå i rette butikk. Noen steker den mer en andre, visstnok. Sånt har jeg aldri brydd meg om.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 07:43   #26
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Jeg har bestandig spist skosåle, men etter en tur ute med mannen min så insisterte han på at jeg skulle smake på en i medium. Det var noe annet ja.
Heretter blir det medium biff.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 08:08   #27
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

En god biff skal være rå. Definitivt. Og er ikke kjøttet mørt nok til å takle at det ikke stekes, kan man like gjerne bruke det til grytekjøtt, synes jeg.

Nemlig. :vampyr:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 08:11   #28
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Medium biff spises det her.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 08:51   #29
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Mer blodprat.

Vel, jeg stemte "gjennomstekt", men sånn egentlig kan jeg spise en mellomting av gjennomstekt og medium.
Kjøttet kan være rødlig, men det må ikke renne rødt. :vanskelig å lage biff til:
Heldigvis spiser vi biff utrolig sjelden.
Mannen elsker biff, så han er litt lei seg for akkurat det.
Han vil gjerne ha en biff som blodet renner av.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 08:51   #30
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Så vidt vært i panna.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 08:57   #31
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Jeg er ikke redd for litt blod.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 09:06   #32
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Medium minus. Nå ble jeg sulten.

Men hvorfor spiser dere biffen gjennomstekt når dere er gravide? Eventuelle bakterier befinner seg da uansett bare på overflaten?

  Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 09:07   #33
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Medium!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 09:47   #34
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Stemte medium og gjennomstekt jeg. Foretrekker den nesten gjennomstekt, men fremdeles med rødt i midten. Nå er jeg jo gravid, så da gjennomsteker jeg den. :sukke: Ikke helt det samme, i grunn...

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 09:48   #35
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Medium minus. Nå ble jeg sulten.

Men hvorfor spiser dere biffen gjennomstekt når dere er gravide? Eventuelle bakterier befinner seg da uansett bare på overflaten?

Det er vel toxo og listeria... Listeria er jo sjelden i norge, og man kan jo bli kvitt toxo med frysing. Men når jeg skal ha biff, så blir det somregel handlet inn samme dag, slik at jeg ikke får sjans til å fryse den først.[/

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 10:33   #36
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Liker de fleste varianter av helt rå biff. Til tradisjonell biffmiddag er min biff bare såvidt innom panna.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 10:45   #37
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Jeg elsker carpaccio, men vanlig biff vil jeg ha medium stekt. Liker ikke tyggekonsistensen på rå biff.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:14   #38
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Det er vel toxo og listeria... Listeria er jo sjelden i norge, og man kan jo bli kvitt toxo med frysing. Men når jeg skal ha biff, så blir det somregel handlet inn samme dag, slik at jeg ikke får sjans til å fryse den først.[/

Takk for svar. Sjekket nå. Listeria er på overflaten, og blir drept ved steking (altså kan man spise medium stekt biff). Toxo er i kjøttet, så det må da fryses eller gjennomstekes.
De testet aldri meg for toxo når jeg var gravid, forresten. Ingen av gangene. Er det vanlig at man ikke blir testet?

  Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 12:02   #39
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Jeg var en ivrig fryser av biffer i begge svangerskap. Gjennomstekt biff er traurige greier.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 12:28   #40
fru jungeldyr
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7
fru jungeldyr har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Liker biffen best mediumstekt. Greit at den er rød, men vil ikkje at den skal vere rå i midten

fru jungeldyr er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no