Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva med de som kan alt, tror de?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-07, 23:51   #1
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Hva med de som kan alt, tror de?

Ofte møter man mennesker som vet bedre, som nekter å innse de faktisk tar feil. Mennesker som motsier deg med det du forteller.

Hvordan reagerer dere? Hva sier dere? Selv blir jeg litt satt ut. Er en ganske sta person, men når jeg møter mennesker som vet alt, som kan alt og tror de er verdensmestre, da blir jeg satt totalt ut. Mister litt mot og mæle. Hva med dere?

Opplevde dette i går. En som faktisk gikk inn å sa jeg hadde feil med min sønns diagnose. Ble helt sat ut jeg, selv om jeg egentlig viste jeg hadde rett. Personen var vel sånn omtrent 25-30 år eldre en meg. Lot vær å si i mot. Stå for det jeg vet er rett, likte det ikke i etterkant. Hvorfor ikke ha litt mer ben i nesa, men så for jeg blir usikker så stepper jeg ut.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 23:54   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med de som kan alt tror de?

Er det galt å være bedreviter også nå?!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 23:55   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med de som kan alt tror de?

Sånn på det mer seriøse, så skjønner jeg godt at du blir litt satt ut når noen forteller deg at de vet bedre enn deg hvilken diagnose sønnen din har.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 23:56   #4
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med de som kan alt tror de?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er det galt å være bedreviter også nå?!

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 00:00   #5
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med de som kan alt tror de?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Sånn på det mer seriøse, så skjønner jeg godt at du blir litt satt ut når noen forteller deg at de vet bedre enn deg hvilken diagnose sønnen din har.


Takk for det. Diagnosen var i å for seg grei, men det var det det havnet under som han blånekter på.

Når voksne (jada er lissom det jeg åsså da!!) står forran en og på en måte tråkker deg ned, da kommer den lille ungen fram i meg og jeg trekker meg pent tilbake med halen mellom bena!

For F*** jeg blir tretti år snart, ikke femten! Jeg trebarnsmor og ikke en tennåring, men når 50-60 åringer står forran en og kan alt, dette kan jeg altså. Yeah right.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 00:13   #6
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med de som kan alt tror de?

Egentlig så er vel det beste å ikke bruke så mange kalorier på premietullinger. På den andre side så skjønner jeg at det kan friste å sette enkelte på plass, sånn skikkelig liksom. Problemet mitt er iallefall at alle de vanvittig gode argumentene kommer i etterkant av at jeg snakker med slike.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 00:16   #7
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med de som kan alt tror de?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Egentlig så er vel det beste å ikke bruke så mange kalorier på premietullinger. På den andre side så skjønner jeg at det kan friste å sette enkelte på plass, sånn skikkelig liksom. Problemet mitt er iallefall at alle de vanvittig gode argumentene kommer i etterkant av at jeg snakker med slike.

Ja ikke sant! De dødskule kommentarene man ville ha sagt kommer poppende inn i hodet når man kjører hjemmover, slukøret og litt sånn trist som faen.

Har en venninne som har en tungespiss som er like skarp som et knivegg, hater den tungen inntens innimellom, men Gud som jeg misunner henne den noen ganger. Tror jeg skulle lånt den i går jeg.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 00:34   #8
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva med de som kan alt tror de?

Hmm, skjønner hva du mener, har en i familien der vi og..
Gutten vår har da ikke Ad/hd...

Neida, vi bare later som....

__________________
•·.·Ž¯`·.·• •·.·Ž¯`·.·•

Ž*•.ž(*•.žGutt 99-01 og 03ž.•*Ž)ž.•*Ž
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 00:42   #9
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med de som kan alt tror de?

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Hmm, skjønner hva du mener, har en i familien der vi og..
Gutten vår har da ikke Ad/hd...

Neida, vi bare later som....

Er den dama oppe også!

Ja ikke sant dere bare later som!

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 01:05   #10
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva med de som kan alt tror de?

Med sånne mennesker er det lurt å trekke pusten, late som ingenting, gå hjem og tenke over hva du burde sagt,- og gjerne ta notater......Deretter ringe dagen etter og gi en saftig tilbakemelding som virkelig synger!!!

Det føles godt etterpå!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 01:09   #11
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva med de som kan alt tror de?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Er den dama oppe også!

Ja ikke sant dere bare later som!

Du kjenner da meg? legger meg tidligst 02.00

__________________
•·.·Ž¯`·.·• •·.·Ž¯`·.·•

Ž*•.ž(*•.žGutt 99-01 og 03ž.•*Ž)ž.•*Ž
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 01:29   #12
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med de som kan alt tror de?

Jeg har også opplevd å møte på skråsikre folk. En følte jeg meg lenge underlegen i forhold til. For hun var så sikker, så bastant og i det hele tatt når vi snakket om barn og sykdom. Da jeg begynte på sykepleien noen år senere fikk jeg meg derimot en god latter flere ganger, da jeg innså hvor kunnskapsløs damen egentlig hadde vært.

Det er i grunnen rart hvordan noen med skråsikkerhet klarer å bløffe omverdenen til å tro at de vet mye bedre.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 07:44   #13
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva med de som kan alt tror de?

Desverre finnes det bedrevitere i alle aldersgrupper har jeg funnet ut og de er like irriterende hver gang.

Derfor pleier jeg å "gi" meg fra en diskusjon når de ikke gir seg.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 07:46   #14
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva med de som kan alt tror de?

Jeg kan godt være litt bastant i blant jeg også, men prøver å være ydmyk også. Og innrømmer at jeg har feil.

Iset har ei venninne som vist nok vet og kan alt, og jeg fikk meg en god latter da Iset fortalte at denne venninna visste bedre hvor Iset bodde enn Iset gjorde selv.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 08:07   #15
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.086
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med de som kan alt tror de?

I slike situasjoner gjør jeg alt for å parkere bedreviteren, om jeg så må dra frem alskens opplsagsverk. Kan ikke fordra bedrevitere som ikke vet hva de prater om.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 08:23   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva med de som kan alt tror de?

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg kan godt være litt bastant i blant jeg også, men prøver å være ydmyk også. Og innrømmer at jeg har feil.

Iset har ei venninne som vist nok vet og kan alt, og jeg fikk meg en god latter da Iset fortalte at denne venninna visste bedre hvor Iset bodde enn Iset gjorde selv.

Signerer det øverste, og knegger meg ihjel på det nederste. Husker godt den episoden. "Nei du bor jo langt der ute". Eh nei, jeg bor rett ved Kvadrat". "Nei det gjør du vel ikke, jeg vet godt hvor V er henne".

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 08:31   #17
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva med de som kan alt tror de?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Opplevde dette i går. En som faktisk gikk inn å sa jeg hadde feil med min sønns diagnose. Ble helt sat ut jeg, selv om jeg egentlig viste jeg hadde rett. Personen var vel sånn omtrent 25-30 år eldre en meg. Lot vær å si i mot. Stå for det jeg vet er rett, likte det ikke i etterkant. Hvorfor ikke ha litt mer ben i nesa, men så for jeg blir usikker så stepper jeg ut.

Det fungerer å late som man er dødsinteressert, spørre hvor lenge vedkommende har jobbet med barn med denne diagnosen... og hvor de har utdannelsen sin fra..

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 08:32   #18
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.495
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med de som kan alt tror de?

Det er slitsomt med sånne folk så skjønner godt at du blir oppgitt. Stort sett så orker jeg ingen stor diskusjon , men bare trekker meg unna.

Hadde forøvrig en kompis som kunne alt og visste alt i tenåra, han var noen år eldre og hadde selvsagt MYE mer peiling enn oss fjortisene. Etter en diskusjon en gang så fant vi ut at vi skulle sende brev til kilden for å få bekreftet at vi hadde rett i denne diskusjonen, kilden var statsministeren den gang og vi fikk svar og vi hadde rett, tok med oss brevet og viste han det, hans svar var å begynne å snakke om et helt annet tema som om det var det vi hadde diskutert og ikke det vi hadde fått svar på. I hans øyne hadde vi nemlig tatt feil diskusjon også. Merkelig skrue.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 08:47   #19
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva med de som kan alt tror de?

Oh dear... du aner ikke hvor mye dumme kommentarer vi har fått mhp storebror... jeg blir helt matt noen ganger. I bursdagen min tidligere i sommer mente de at vi kan han for lite vitaminer (siden han er så tynn) - da sprakk det for meg og jeg ba de holde kjeft... Noen ganger klarer jeg å la være å kommentere, andre ganger klarer jeg bare ikke...

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 08:53   #20
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva med de som kan alt tror de?

Alltid irriterende med de som stadig motsier fakte og nærmest får deg til å måtte forsvare ting. Jeg h har en familie som er slik alle mann derav min tendens til å automatisk overforklare og begrunne. Slitsomt.

Min storesøster er morsomst. Hun sier bestandig. "Nå er du dum altså for det er bare tull " eller lignende. Heldigvis er hun ikke så kunnskapsrik at jeg hører etter

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no