Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Darren Shah?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-10, 18:20   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Darren Shah?

Noen som har lest og som kan summere kort for meg? Er dette ok lesestoff for niåringen eller renner det over av detaljert vampyrvold og orgasmebeskrivelser?

  Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 19:58   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Darren Shah?

En av elevene mine, Vg3 på vgs (18 år) skal skrive fordypningsoppgave om han. Kjenner ikke til han selv, men regner med at når han appellerer til en ganske reflektert 18-åring er det kanskje ikke noe for en 9-åring.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 12:03   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Darren Shah?

Han på tretten har falt dypt og inderlig for disse bøkene.
Jeg får lese enern selv. Enten funker den for minste - eller så funker den kanskje for meg.

  Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:55   #4
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Darren Shah?

Bøkene er satt fra 10-16 år. Leste eneren for mange år siden, kan ikke huske at den var særlig blodig. Veldig spennende bok forøvrig!

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 07:07   #5
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Darren Shah?

jeg vet ikke hvordan de er, men 15 åringen min har lest alle og elsker de. Hun begynte å lese den type bøker tidlig.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 12:59   #6
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Darren Shah?

Lenge siden jeg skummet meg igjennom Darren Shan, men kan ikke huske at de er spesielt blodige, nei. Har hatt elever på 6. og 7. trinn som har likt han.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 20:22   #7
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Darren Shah?

Har ikke lest Sagaen hans men begynte så vidt på den første boken i Demonata serien hans og jeg syntes den var litt vel gørrete og blodig(og jeg er 27 år gammel). Ville nok i hvert fall lest litt i første bok selv før jeg hadde gitt 9-åringen klarsignal.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 20:39   #8
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Darren Shah?

Demonta er for mye eldre barn da, forlaget har satt 13-16 år, den andre serien er fra 10 år.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no