Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Klokkemakeren

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-10, 21:48   #1
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Klokkemakeren

For en perle av en bok! Jeg har aldri lest noe av Gert Nygårdshaug før, men fikk denne anbefalt av min kjære ektemann som kjenner til min sans for science fiction, tidsreiser og andre uforklarlige ting. Det tok litt tid før jeg vente meg til skrivestilen hans, med alle kommaene og ingen punktum, og det var til tider litt slitsomt når det var dialoger å skjønne hvem som sa hva, men åh, for en herlig bok! Så lun og underfundig, men likevel med så dypt tema. Han bruker novellesjangeren i romanen og jeg elsker mangelen på forklaring og ikke minst slutten. Anbefales!

  Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 22:31   #2
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klokkemakeren

Jeg er til tider veldig glad i Nygårdshaug, men går fort lei hvis jeg leser for mange bøker på rad. Himmelblomsttreet er bra, Prost Gotvin ble for politisk. Men absolutt en forfatter man bør lese.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no