Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker for 10-12-åringer

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-15, 01:26   #21
Nefertiti
Aktiv
 
Nefertiti sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 170
Nefertiti er litt kulNefertiti er litt kul
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

De kan også glede seg til Rick Riordans neste bokserie som kommer i 2015, den heter visst Magnus Chase and the Gods of Asgard. Den vil omhandle norrøn mytologi og norrøne guder. Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Magnus_...Gods_of_Asgard

Tipper den raskt blir oversatt til norsk og får mange norske lesere

__________________
Lesehesten 03 og Sportyturbo 06
Nefertiti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 01:46   #22
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Min ekstrem-leser på 13 har lest og likt det meste som er nevnt her de siste par årene. Kan spesielt anbefale Skammar-serien til Lene Kaaberbøl.

Det eneste som ikke har falt 100 % i smak hos Frøkna er faktisk Cassandra Clare-bøkene. Hun har lest de fleste, men sier de blir mer og mer det samme om og om igjen, og det er eneste gang jeg har opplevd at hun har tatt pauser i serier og lest andre bøker innimellom fordi hun ble lei. Men de første fenget godt, da.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 02:40   #23
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Jeg følger med her. Jeg var nylig på forfatterbesøk med Jan Tore Nordeng. Han skriver barnegrøssere, og bøkene han virket meget leseverdige, uten at jeg har lest dem selv. :-)

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 09:54   #24
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Min eldste (12) likte Divergent-serien godt. Hun har også likt Hunger games og Twilight.

Nå veksler hun mellom Vampire Diaries og Pretty Little Liars. Jaja, hun leser i det minste.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 10:15   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Jeg foreslo Hunger Games, mannen trodde jeg hadde gått fra vettet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 23:05   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.248
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Opprinnelig lagt inn av Nefertiti, her.


Hun har lest Divergent, Insurgent, Allegiant og Four også og likt dem veldig godt, alle av Veronica Roth. Så hvis din gutt liker sjangeren kan Divergent godt være noe å prøve seg på.

Min 10-åring valgte seg Divergent i dag, spent på hvordan den er.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 23:39   #27
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Et par som vår jente har lest og likt veldig godt (jeg aner ingenting om den egentlige kvaliteten - dette er en 11-årings bedømming.


House of nightserien holder hun på med nå: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/utvalg.do?term=serietittel%3A%22House+of+night%22& order=DESC&side=0&antall=10&fasett=rom_utvidet^E-bok

Ellers så har hun likt disse tre bøkene knallgodt:
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...7175174&rom=MP
(jeg tror dette er første i serien, det finnes også en som heter Nøkkelen og en som heter Ild¨

Vindeltorn har vi fortsatt igjen.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 23:39   #28
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Av de som ikke er nevnt her så kan jeg legge til Kodeknekkerne av H. L. Dennis. Tre bøker på norsk så langt, jeg vet ikke om det kommer fler. Guttungen er på nr 2, og liker dem godt. Og så er det Spirit Animals av Brandon Mull. Det er syv bøker, nr 2 kom akkurat på norsk. De er kule, synes han. Det er laget et spill du kan laste ned, hvor jeg tror du spiller bøkene. Det følger med en kode i hver bok, som du kan bruke som passord for å åpne nye levels i spillet.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 23:42   #29
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Av de som ikke er nevnt her så kan jeg legge til Kodeknekkerne av H. L. Dennis. Tre bøker på norsk så langt, jeg vet ikke om det kommer fler. Guttungen er på nr 2, og liker dem godt. Og så er det Spirit Animals av Brandon Mull. Det er syv bøker, nr 2 kom akkurat på norsk. De er kule, synes han. Det er laget et spill du kan laste ned, hvor jeg tror du spiller bøkene. Det følger med en kode i hver bok, som du kan bruke som passord for å åpne nye levels i spillet.

Både Kodeknekkerne og Spirit Animals har jeg kjøpt på ebok.no.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 23:56   #30
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Jeg har forsøkt å få storebror i gang med Hobbiten nå. Får se hvordan det går.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 00:21   #31
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg foreslo Hunger Games, mannen trodde jeg hadde gått fra vettet.

Jeg kan melde om kanonsuksess med Hunger Games her i gården, men jeg må innrømme at jeg synes siste bind er litt vel sterk kost. Jaja, det er sikkert verst for meg (vi leser høyt).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 00:29   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Artemis Fowl likes visstnok godt her, selv om det går atskillig saktere.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 22:18   #33
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Eg har bladd litt i eit eksemplar av Amuletten og liker den veldig godt. http://fontini.no/utgivelser/barnebo...293346197.html

Og så må eg bare seie at Kaoshjerte vann Kulturdepartementets pris for beste debutant i går. Så det er ikkje bare eg som liker den.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 23:36   #34
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Hvor lettlest er Amuletten? Er den som CLUE-serien? Skulle gjerne hatt noe som varer litt lenger.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-15, 19:04   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Er det noen som vet om Maze Runner passer for en 11-åring, eller er den for eldre barn? Far har fremdeles veto på Hunger Games, og han må jo nesten få lov til det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-15, 19:40   #36
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Det er i hvertfall 11 årsgrense på filmen. Min elleveåring syntes den var skummel.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-15, 20:33   #37
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Storebror så denne i en 11-årsdag. Han syntes den var veldig skummel og var ikke alene om det. Er ikke spesielt pinglete til vanlig.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-15, 00:36   #38
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Den er i grunnen ganske lik Hunger Games. Dystopi for ungdom, men har 11-åringer som leser den. Hovedpersonen er vel rundt 15-16 om jeg ikke husker feil.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 15:21   #39
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Jeg trekker denne litt opp igjen for å høre om noen har gode sommertips. Jeg fikk storebror i gang med Kattekrigerne etter tips her inne, og det var helt supert, men etter denne uka vil han være ferdig med de 6 bøkene i den serien, og vi trenger noe nytt til resten av sommeren .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 15:35   #40
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker for 10-12-åringer

Har han lest bøkene til David Walliams (har ikke tid til å lese gjennom tråden, så mulig de er nevnt lengre opp)?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no