Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Er lilla en "jentefarge"

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-06, 22:20   #61
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er du klar over hvor irriterende det er til stadighet å høre folk si "å, for en fin gutt" når du har en jente?

Ja det er jeg. Selv med min jente kledd i rosa fra topp-til-tå, langt hår og strikk eller spenne i håret, fikk jeg stadig høre så søt gutt du har. Helst fra den litt eldre garde da. Men det gjorde da virkelig ikke noe om de trodde hun var en gutt.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 22:41   #62
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Da min eldste gutt var liten, var det mye lilla til gutter, også lyse lillafarger.

Jepp, jepp. Lys lilla og mintgrønt - gjerne i striper på samme plagg, det hadde min førstefødte også.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 22:44   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Gjør det egentlig noe da? Om noen andre tar feil av kjønnet? Må barna behandles etter hvilket kjønn de er når de er små?

Jeg syns det er irriterende.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 08:15   #64
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jepp, jepp. Lys lilla og mintgrønt - gjerne i striper på samme plagg, det hadde min førstefødte også.


Lilla og mintgrønt var en klassiker den gangen, ja!
"Kjøpte dere alle klærne mine på Fretex eller?!" sa min eldste sønn for noen år siden da han kikket i album fra han var liten. Men han hadde ingen å arve etter, og hadde bare nye og moderne klær - det var først senere den typen klær havnet på Fretex.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 08:46   #65
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Det er bare en farge jeg ikke liker i det hele tatt, verken på gutt, jente, meg selv eller i huset mitt, og det er lilla.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 12:04   #66
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Det er disse klærne jeg tenker på



En av disse tingene, sammen med brunt f.eks. passer kjempefint til en gutt
Kunne glatt kledd min gutt i den buksa, med en tøff body inni.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 15:15   #67
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Jeg synes gutter godt kan bruke lilla. Avhenger av snitt og mønster. Det tøyet du tenker på å kjøpe, var grisefint. Jeg hadde gladelig kledd både den store og den lille gutten min i det.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er du klar over hvor irriterende det er til stadighet å høre folk si "å, for en fin gutt" når du har en jente?

Ikke helt. Hos oss går det på "å, for en fin jente", og jeg har en gutt. Irriterer meg ikke i det hele tatt. Men dersom man lar seg irritere av at gamle damer tar feil, så burde man selvfølgelig kle på jenebabyer med rosa fra innerst til ytterst supplert med sløyfe eller hårbånd, og guttebabyene kun i blått med noe maskulint mønster.

LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 15:22   #68
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Som om det hjelper.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 15:31   #69
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er du klar over hvor irriterende det er til stadighet å høre folk si "å, for en fin gutt" når du har en jente?

Jeg var en sånn jente på syttitallet. Mamma hadde bestemt at jeg ikke hadde hår som kunne være langt, så jeg hadde guttesveis til åttitallet startet. Det var grusomt. Alle trodde jeg var gutt. Det gjorde sikkert ikke saken noe bedre at jeg oppførte meg som en.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 16:47   #70
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Jeg har hørt " Åh, så fin gutt " på 2 av mine 3 jenter.
Med førstejenta ble jeg så lei at jeg svatre "han" heter Tobias. Sannheten var at hun heter Thea.

Nå har jeg fått en gutt som er skikkelig gutte-gutt. Ingen som tar feil der!

Derfor hadde jeg ikke hatt problemer med å kle min gutte-gutt i lilla.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 23:28   #71
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Lille jentefarge... tja.... spørs på samanhengen vil eg seie. Viss fargen skal "ha eit kjønn" ville eg vel heller sagt jente enn gut.

Når det gjeld å lure på kva kjønn små born har... Lillejenta mi (8 mnd) har to gongar dei siste dagane blitt tatt for å vere gut fordi: ho har så kort hår Antrekk: kjole den eine gongen, bukse og rosa body den andre gongen...

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no