|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
16-10-17, 11:46 | #41 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
|
Sv: Bullet journaling - noen som driver med det?
Samme problemer her |
16-10-17, 12:09 | #42 |
...we have cookies
|
Men jeg gir meg ikke, og jeg skal rett og slett prøve dette ut, kanskje det vil fungere likevel? Om det gjør det så skal jeg legge litt mer i det til neste år. |
16-10-17, 23:40 | #43 |
Skal rømme
|
Sv: Bullet journaling - noen som driver med det?Jeg er også i gang. Fant meg også en skrivebok vi hadde liggende, men den var faktisk ganske fin og veldig passende til formålet (jeg liker at den har sånne prikker så det blir lett å lage ruter og annet). Ren flaks at vi hadde en sånn liggende - det er kjæresten min som har fått med seg hjem fra overskuddslageret på jobben. I tillegg til oversikt over resten av året, oktober + en side pr dag for denne uken har jeg laget meg middagsplan, liste over bøker/filmer jeg har sett, og en liste over bøker fra bokhyllene jeg vil lese, ønskelister til jul til hele familien. Jeg har også laget meg et skjema for noen vaner jeg vil bli flinkere til å opprettholde.
16-10-17, 23:55 | #44 |
Vinter
|
Sv: Bullet journaling - noen som driver med det?Jeg lurer på om jeg virkelig skal finne frem filofaxen igjen. Jeg skrev det først litt på tull. Kan ha den med blanke ark... problemet mitt et at jeg ofte skriver feil eller sånt og da vil rive ut ark og det er jo greit med filofax. Tenker da får jeg kjøpt ferdig årsoversikt også. |
17-10-17, 00:00 | #45 |
Glamorøs
|
Sv: Bullet journaling - noen som driver med det?Se på lenkene jeg la inn, og sjekk ut listelykke.no også, Isprinsessen. Jeg liker fleksibiliteten ved å lage dagene selv, men om det på sikt blir for mye stress kan det godt tenkes at jeg velger en mer ferdig løsning etterhvert.
17-10-17, 00:32 | #46 |
Vinter
|
Sv: Bullet journaling - noen som driver med det?Fant denne også |
17-10-17, 07:54 | #47 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bullet journaling - noen som driver med det?Jeg er fascinert over alle fargene og dekorasjonene. Det er sånt som ikke er for meg, jeg bruker noen ganger fargeblyanter til å tegne litt, men det stopper der. Dette var unektelig penere enn mine notatbøker.
17-10-17, 08:23 | #48 |
finner ut av mye
|
Sv: Bullet journaling - noen som driver med det?Jeg har listene mine på mobilen. Det fungerer best for meg tror jeg.
17-10-17, 08:42 | #49 |
...we have cookies
|
Jeg er like fascinert som deg. Og siden det var spiralinnbinding på den boken jeg startet på så rev jeg ut de første sidene jeg hadde begynt på og startet på nytt. Veldig mye bedre. Det er ikke mye jeg har pønta og fargelagt rundt om, men det ble mye bedre denne gangen. |
17-10-17, 09:12 | #50 |
|
Sv: Bullet journaling - noen som driver med det?Fascinerende greier. Sånne bøker minner mer om mindfulnessfargeleggingsprosjekt enn om listene mine gitt. |
17-10-17, 09:21 | #51 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
|
Ja, noen tar jo av med små kunstverk og washitape, men det finnes jo dem som går for en enklere tilnærming; det finnes f.eks. en FB-gruppe som het Minimalist Bullet Journals. Den store gruppen som heter Bullet Journal Junkies går derimot litt bananas med stylingen. (Og de beviste virkelig at man kan bruke bullet journals til alt, jeg husker spesielt en som brukte det til å holde rede på sitt polyamorøse forhold. )
17-10-17, 10:06 | #52 |
|
Samme her. Jeg har en innholdsfortegnelse og sidetall, men må innser jeg at likheten stopper der. Jeg har ikke kalender heller, den foretrekker jeg å ha digitalt.
17-10-17, 10:27 | #53 |
Dig for victory!
|
Sv: Bullet journaling - noen som driver med det?Jeg synes det ser så flott ut, men jeg klarer ikke en gang å holde liv i en ferdigtrykt almanakk, så den bruken som vises i klipp her og ellers på nett ligger nok ikke for meg. På jobb klarer jeg meg ikke uten lærerplanleggeren min, men den er det ikke plass til privatliv i, og ikke ønsker jeg å blande det, heller. Privatlivet organiseres i google-kalender med flust av alarmer, kombinert med notatlister og delte bildealbum. (Ønskelista mi består av screenshots i et delt album, for eksempel.)
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 17-10-17 kl 11:52. |
17-10-17, 11:35 | #54 |
Vinter
|
Sv: Bullet journaling - noen som driver med det?Time avtaler og slikt må jeg ha på mobilen, men tenker heller ha lister over bøker jeg ønsker å lese, ting som gjør meg glad, takknemlighetslister, fine sykkelturer etc. Jeg må få litt orden på livet mitt og ikke bare sitte i sofaen hjemme. |
17-10-17, 12:52 | #56 |
|
Ja, jeg også. Men jeg trenger det heldigvis ikke i kalenderform. Har en løpende "ting som må gjøres"-liste, og min jobb er jo i hovedsak rutinearbeid som gjentar seg fra uke til uke.
17-10-17, 12:54 | #57 |
geskjeftig
|
Sv: Bullet journaling - noen som driver med det?Jeg syns dette høres ut som en god unnskyldning til å handle inn mye fancy papirutstyr og penner, men ikke spesielt mye nyttigere enn en vanlig todo-liste + en Google-kalender.
17-10-17, 15:00 | #58 |
Librocubicularist
|
Sv: Bullet journaling - noen som driver med det?Sånn eg har gjort det så har eg laga ei liste over alt eg skal ha med på eit eige ark. Og så har eg sortere rekkefølgje og satt av plass til det. Når eg føler meg inspirert og har lyst til å drodle litt, har eg laga 3-4 sider med teikning og bokstavering og tjo og hei (ikkje teip). Viss eg skulle satt opp heile boka åå ein kveld, ville nok eg og endt opp med 2-3 fine sider og resten vanleg håndskrift. For meg er det det estetiske som er "prosjektet".
21-10-17, 13:54 | #59 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Bullet journaling - noen som driver med det?Har nå implementert dette i jobbsammenheng, da helt uten pyntefaktor. Er veldig fornøyd med å få svært gode og effektive notater og ser at dette helt utvilsomt funker for meg.
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske? Sist redigert av Veronal : 21-10-17 kl 13:59. |
21-10-17, 15:50 | #60 |
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bullet journaling - noen som driver med det?Selv jeg ser verdien i jobbsammenheng, faktisk. Men legger man da inn hvert eneste møte i indeksen? Må jo bli veldig langt?