Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor varmt på Kreta - Chania i mai/juni?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-07, 19:49   #1
Nøve
Fullverdig medlem
 
Nøve sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På Kongens berg
Innlegg: 40
Nøve har et hav av muligheter foran seg
Spørsmål

Hvor varmt på Kreta - Chania i mai/juni?

Vi skal til Chaniakysten i sommer og lurer litt på hvilket tidspunkt vi skal dra. Jeg har vært der i september tidligere, og da var det jo godt og varmt både på land og i vannet. Men hvordan er det der i slutten av mai og begynnelsen av juni? Er det greit å bade i sjøen da, eller kan det bli litt kaldt? Må vi regne med litt ruskevær eller er det stabilt på den tiden? Noen som vet?

Vi tenker forresten å dra med Solia til et av to leilighetshoteller, Golden Bay eller Cretan Dream, i Agii Apostoli. Noen som har erfaringer herfra?

Hva gjør dere forresten med barnevogn? Hotellet er i 2-3 etasjer uten heis. Vi kan legge inn ønske om leil. i 1. etg., men vi får ingen garantier. Noen erfaringer med dette?

Nøve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 20:18   #2
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor varmt på Kreta - Chania i mai/juni?

Vi var der i fjor i slutten av mai/begynnelsen av juni.
Det var godt og varmt, men ikke ubehagelig varmt.
Skal reise dit i år også på samme tid.

Har vært i mai på Mallorca. Der var det kjøligere og mer ustabilt værmessig.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 20:56   #3
Nøve
Fullverdig medlem
 
Nøve sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På Kongens berg
Innlegg: 40
Nøve har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor varmt på Kreta - Chania i mai/juni?

Hvordan var temperaturen i havet på den tiden?

Nøve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 21:06   #4
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Hvor varmt på Kreta - Chania i mai/juni?

Jeg har dessverre ikke erfaring fra temperaturene.

Men vil gjerne kommentere det med i hvilken etasje dere skal bo. Reiste selv alene med snuppa til et lite leilighetshotell i Gerani på Chaniakysten og hadde forhåndsbestilt 2.etg. Noe jeg ikke fikk da vi ankom ved midnatt, men en sovende snuppe i trille, kofferter og sekker... Var veldig misfornøyd, men endret syn utover i uken. Ja, jeg måtte bære vognen oppover trappene om hun sov. Ellers satte jeg den bare igjen nede. Men, jeg hadde fantastisk utsikt, jeg hadde balkong - inngjerdet så snuppa ikke stakk av - og jeg hadde ikke på langt nær så mye mygg som de som bodde på bakkeplan

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 21:06   #5
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor varmt på Kreta - Chania i mai/juni?

I katalogen står det 19 i mai og 22 i juni. Det er ikke kjempevarmt med andre ord.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 21:08   #6
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor varmt på Kreta - Chania i mai/juni?

Vi bodde på bakkeplan. Vi slapp å bruke aircondition. Det måtte de som bodde høyere opp ha.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 21:25   #7
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Hvor varmt på Kreta - Chania i mai/juni?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Vi bodde på bakkeplan. Vi slapp å bruke aircondition. Det måtte de som bodde høyere opp ha.


Aircondition i 19-22 grader...

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 00:20   #8
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor varmt på Kreta - Chania i mai/juni?

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Aircondition i 19-22 grader...

Det var i vannet det var 19 - 22 grader. I luften var det fra 30-40 grader.
Vanntemperaturen er ca temperaturen som står i katalogen. Jeg aner ikke eksakt temperatur. men det var neppe mindre enn 22, heller høyere.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 00:31   #9
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor varmt på Kreta - Chania i mai/juni?

Tror du kan forvente deilige dag temperaturer og at sommeren er på god tur, men at det kan bli kjølig om kvelden og nettene.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 01:10   #10
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor varmt på Kreta - Chania i mai/juni?

På Kreta er det varmt og fint i mai/juni fordi det ligger såpass langt sør av de greske øyer.

Når det gjelder 1. eller 2.etg. så ville jeg ikke tatt noen sorger på forskudd, for det er fordeler og ulemper med begge deler, men jeg foretrekker som oftest 2. etg. eller høyere pga. utsikt, mer usjenert, færre katter som kommer tiggende m.m.

Bare å glede seg!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 09:09   #11
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Hvor varmt på Kreta - Chania i mai/juni?

Nå er det nærmere 10 år siden jeg var der, men det var i overgangen mai/juni, og det var kjempebra. Fint og varmt, og deilig i sjøen. Nøyaktige temperaturer husker jeg ikke, men det var som en god norsk sommer.

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 15:01   #12
Nøve
Fullverdig medlem
 
Nøve sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På Kongens berg
Innlegg: 40
Nøve har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor varmt på Kreta - Chania i mai/juni?

Tusen takk for mange svar. Dette høres jo veldig ovende ut. Greit at det ikke er for varmt også for 2 små barn. Gleder meg veldig! Det blir nok her vi skal bo, rett på stranda i leilighet med 2 soverom:
http://www.solia.no/solresor/Index.j2e?id=1170

Nøve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 15:09   #13
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor varmt på Kreta - Chania i mai/juni?

Opprinnelig lagt inn av Nøve, her.

Hvordan var temperaturen i havet på den tiden?

I følge flere som har vært der på den tiden så kan sjøen være litt kald og kveldene litt kjølige. Men ellers stabilt godt vær.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 15:42   #14
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor varmt på Kreta - Chania i mai/juni?

God tur forresten. Vi har vært flere ganger på Kreta i midten og slutten av juni og i september. Ei flott øy med fine mennesker. Det eneste som er litt dumt er dårlige og smale fortau. Trafikken er ille så vær forsiktig når dere krysser veien.

Vi skal dit igjen til neste år.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no