Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-11, 18:17   #281
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.242
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Han har en rekke meninger som er absurde for oss, men normale i hans miljø. Men han har også sagt f.eks. at han ikke skulle forklare seg før regjeringen gikk av og utnevnte ham til regent. Det er ikke akkurat dagligkost, selv for spikeys som fjordman.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 18:20   #282
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det som for meg er sterkt ansvarsøkende ved abb er at han selv ar beskrevet hvordan han helt bevisst og planmessig har prioritert å sette seg i stand til å drepe mennesker. Han har bevisst ønsket å bygge ned sin menneskelighet. Når han så lykkes så er jeg enig i at resultatet er at han er syk. Men at det overskygges av at han selv meget bevisst har valgt å bli syk.

Det er selvsagt en interessant problemstilling. Men det kommer jo også an på om han var psykotisk da han planla å umenneskeliggjøre seg, som du sier. Om det var en del av vrangforestillingsverdenen hans, det også.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 11:23   #283
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.242
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Her står det mer om bakgrunnen for konklusjonen. Dette må da være lekkasje av taushetsbelagt materiale?

http://www.dagbladet.no/2011/12/04/n...e=Dagbladet.no

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 12:02   #284
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Er vel politiet som lekker som en sil tenker jeg, det er ofte der ting kommer fra har jeg inntrykk av. *full av fordommer*

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 12:14   #285
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

For å snu det på hodet litt, hvis ikke det hadde vært lekkasjer så hadde vi heller ikke kunnet diskutere diagnosen. Psykiaterne har etter mitt skjønn brutt en sedvane/regel som sier at de ikke skal intervjue pasienten sammen, noe de har gjort, nettopp for å sikre korrektheten ved diagnosen. I tillegg så har ABB fått en så lav poengskåre på en rating som psykiatere bruker som tilsvarer at han egentlig ikke kunne gjøre noe selv.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...t-6712735.html

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 12:55   #286
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.387
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Jeg ser de også har fått kritikk for å ikke ta kontakt med eksperter på høyreekstreme miljøer, hadde de kunnet mer om det hadde de ikke karakterisert mange av ordene han bruker som neologismer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 21:04   #287
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Her står det mer om bakgrunnen for konklusjonen. Dette må da være lekkasje av taushetsbelagt materiale?

http://www.dagbladet.no/2011/12/04/n...e=Dagbladet.no

De sakkyndige sier jo at dette er taushetsbelagt.

Men uansett. Når jeg leste dette så skjønner jeg jo litt mer at de konkluderer slik de gjør.

Dog står det et viktig spørsmål tilbake. Man får ikke slippe straff, ihvertfall ikke i hovedsak, om man er ruspåvirket når man gjør noe galt. Dette til tross for at vi vet med all sikkerhet at rus flytter grenser for hva folk vil finne på å gjøre. Såvidt jeg skjønner så er poenget at rusen er noe man frivillig har påført seg.

Jeg mener, oppriktig og av hele mitt hjerte at dersom man finner at abb på samme måte som en rusbruker påfører seg rus, har påført seg selv en tilstand som han er fullstendig klar over at forlater det normale, så bør han straffes på lik linje med en som er bevisst.

Hva jeg mener at dette skal bety i praksis er jeg ikke like sikker på. Han må jo få helsehjelp han som alle andre såklart. Det blir vel mest snakk om å pålegge ham ansvar, sånn sett. Men dersom man kan si at man med vilje har satt seg i en sinnstilstand så bør man være ansvarlig fullt ut for hva som skjer i den sinnstilstanden.

Også tillater jeg meg å syns synd på mora hans. Hun har vel kanskje fortvilet over at han ble en fascistisk, arbeidsløs slabbedask. Nå må hun leve resten av livet med at det hun så var sønnen på vei til å grave seg ned i sinnssykdom med så store konsekvenser. Som hun ikke greide å fange opp. Jeg syns virkelig synd på henne som skal leve med alle tankene.

  Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:21   #288
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Er vel politiet som lekker som en sil tenker jeg, det er ofte der ting kommer fra har jeg inntrykk av. *full av fordommer*

Vel, forsvarsadvkater og bistandsadvokater har vel ikke akkurat stien sin ren bestandig de heller....

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 19:06   #289
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Nå seier dei på Dagsrevyen at tre av sju medlem i kommisjonen som skal godkjenne den rettspsykiatriske rapporten har sterke innvendingar.

Det blir veldig spennande å følgje utviklinga i denne saken.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no