Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påkjørsel av dyr

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du bare kjørt videre, om du kjørte ned et dyr?
Nei 41 77,36%
Ja 1 1,89%
Det kommer an på. (Spesifiser i tråden) 11 20,75%
Deltakere: 53. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-07, 16:50   #101
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Resten av "dyr i veibanen-skiltene"

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Untitled-3 copy.jpg (27,2 KB, 0 visninger)
Filtype: jpg Untitled-4 copy.jpg (26,8 KB, 0 visninger)
Filtype: jpg Untitled-5 copy.jpg (26,5 KB, 0 visninger)
Filtype: jpg Untitled-7 copy.jpg (26,4 KB, 0 visninger)
Filtype: jpg Untitled-8 copy.jpg (24,6 KB, 0 visninger)
__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 16:52   #102
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Det finnes forøvrig skilt om skigåere, syklere og mennesker i veibanen og, men vi får vel håpe de som trenger skilt for å kjøre som folk ikke trenger disse overalt hvor det er syklister, skigåere og mennesker.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 17:05   #103
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Det var det saueskiltet jeg tenkte på ja, men jeg synes ikke det ligner sau. Så skiltet flere steder når vi kjørte E39 opp vestlandet i sommer i alle fall, selv om det var mest kyr som virra i veibanen.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 20:27   #104
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Det kom 2 karer gående etter og kakket dyret i hodet med en øks, det måtte jo gjøres, men jeg grein resten av dagen.

Skjer det noe med unger og dyr blir jeg helt ødelagt.

  Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 21:36   #105
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Saueskilt:


sånn ser ikke gammel skiltene opp som er langs eks kystriksveien

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 21:50   #106
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.645
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Jeg stemte det siste.
Jeg kjørte på en skjære i sommer. Det var skikkelig ekkelt, jeg så den ligge igjen på veien da jeg kikket i sladrespeilet.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 10:28   #107
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er jo bra. Jeg kjører sjelden i mer enn 60, det er ikke så mange 80-soner her, iallfall ikke der det er sauer. Faktisk har jeg aldri sett et saueskilt heller. Tror ikke de finnes her i Stavanger/Sandnes, heldigvis.

Hvis du ikke har vært utenfor byene så har du nok ikke sett dem. Det står flere oppover Hunndalen mot Sirdal.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Har ikke skjedd ennå, men jeg tror ikke jeg hadde hatt samvittighet til å bare gå videre. Men jeg håper at min mann er med meg om jeg finner et skadet dyr, for han er "flinkere" enn meg til å ta kverken på dem. Han har tatt kverken på endel skadede fugler og mus opp gjennom årene (vi hadde katt før) mens jeg satt i sofaen og grein og prøvde å tenke på noe annet.

Det ville vært mer humant å ta liv av katten først som sist (= 1 liv), enn å la den mishandle x antall dyr, ergo - hvis du er så utrolig dyrekjær - burde du la være å ha et rovdyr i hus. Mer humant mot naboene ville det ha vært også.

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Som nevnt tidligere, har ikke sett mange slike skilt...faktisk usikker på om jeg har sett noen.

Det kan være at du lider av det de fleste sjåfører lider av: en manglende evne til å ta inn informasjonen som man presenteres for langs veien. Hvor ofte skjer det ikke at man på langkjøring ikke har anelse om hva fartsgrensen er, fordi man ikke ser eller oppfatter skiltene langs veien. Jeg mener å ha hørt at en gjennomsnittsbilist ikke oppfatter og tar inn over seg mer enn ca. 20% av skiltene h*n kjører forbi.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no