Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tidligere huseiers post

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-13, 17:11   #41
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Sv: Tidligere huseiers post

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg kjenner jeg er skikkelig sjokkert over at folk kaster post.

Hva skal man gjøre da? Jeg gidder rett og slett ikke å sitte krysse over og skrive på "Returner til sender" på ørten brev hver dag! Vi gjorde det som sagt en god stund, men det ble ikke bedre, og nå er det flere som har flyttet ut nylig så nå kommer det jo bare enda mer post.
Nå skal det sies at jeg bor i England, og det er ikke det beste strøket vi bor i... Etter at en utenlandsk familie flyttet ut i en fei etter at politiet hadde vært på besøk fant huseieren masse post som ikke var deres i leiligheten de hadde bodd i...

Nå kaster vi forøvrig ikke post lenger, vi bare lar den hope seg opp så kan de som vil komme tilbake og hente posten sin om de veldig gjerne vil ha den.

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 17:32   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tidligere huseiers post

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg kjenner jeg er skikkelig sjokkert over at folk kaster post.

Jeg også!

En periode her fikk jeg "all" post til en mann på andre siden av feltet. Jeg samlet opp hver uke og leverte i hans kasse. Ringe posten og informerte om det flere ganger. Til slutt sluttet posten å komme feil.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 19:58   #43
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tidligere huseiers post

Opprinnelig lagt inn av TwinFusion, her.

Hva skal man gjøre da?

Ja, jeg synes jo ikke man skal kaste den i hvert fall. For meg er det som å kjøre på rødt lys. Sånt gjør man bare ikke.

Putte i en plastpose og levere på posten en dag i uka?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 20:24   #44
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tidligere huseiers post

Jeg har aldri og kommer aldri til å kaste posten. Men jeg tror ikke problemet forsvinner om jeg fortsetter å videresende posten.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 20:34   #45
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tidligere huseiers post

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Vi krysser over adressen og hiver i rød postkasse på nærbutikken. Det er egentlig posten sitt ansvar at dere ikke skal få andres post så hvis det kommer mye post så ville jeg ha snakket med dem igjen.

Husk å merke postkassen godt.

Nei er ikke posten sitt ansvar at du ikke får andres post når de ikke har meldt omadresering.
For da står de og dere på oversikten over hvem som bor der.så da hiver posten all post til dere.
Du må ringe postens kunde service eller sende de mail å forklare problemet.
Så må posten inn å manuelt ta de bort fra oversikten over hvem som bor i deres hus.
Og merk postkassen

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 21:45   #46
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tidligere huseiers post

Når jeg først har videresendt posten til tidligere eier gir jeg ham mulighet til å endre adresse. Det ser jeg på som en påminnelse. Når det så har fortsatt å komme reklame fra samme avsender tar jeg det som et tegn på at tidligere eier ikke er interessert. Slik post har jeg nok slumpet til å kaste. Ordinære brev har jeg ikke kastet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 23:01   #47
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tidligere huseiers post

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Nei er ikke posten sitt ansvar at du ikke får andres post når de ikke har meldt omadresering.
For da står de og dere på oversikten over hvem som bor der.så da hiver posten all post til dere.
Du må ringe postens kunde service eller sende de mail å forklare problemet.
Så må posten inn å manuelt ta de bort fra oversikten over hvem som bor i deres hus.
Og merk postkassen

Ja, de må selvsagt få vite om problemet. Og HI skriver jo at hun har kontaktet posten for en stund tilbake og at de sluttet å få feiladressert post en periode. Jeg mener da at man må kontakte posten på nytt og levere inn brevene som er kommet feil fordi det er deres ansvar at en ikke får andres post.

Jeg hadde aldri brukt penger på å omadressere andres post fordi de ikke gidder å melde adresseforandring selv. Jeg krysser over og hiver det i en rød postkasse. Enten sendes det tilbake dit det kom fra eller så må posten finne ut av det. Det er ikke mitt ansvar. Det er postens.

Det er ulovlig å kaste andres post og det samme gjelder å åpne den.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 23:10   #48
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Tidligere huseiers post

Vi pleide en periode å få posten til en som bodde i et hyttefelt nær oss. De første gangene puttet jeg posten i kassa til vedkommende. Etter en stund festet jeg på post-it lapp med forklaring hvor personen bodde, hvor postkassa var osv. men posten fortsatte å komme til oss. Som nevnt tidligere i denne tråden er vi siste på ruta og fikk all post som var "til overs". Skrev da en meget sur/spydig lapp til posten som jeg festet på brevet. Fikk aldri denne mannens post igjen.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 23:12   #49
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tidligere huseiers post

Våre nye huseiere gav klar beskjed at all post som kom til dem ville i pælma rett i søpla. Sjarmerende; vi flyttet et par hundrede meter ned til naboveien.

Spesielt da skolen i England som storesøster går på nå rett før jul sende en diger infopakke med Parent's Handbook og kles/pakkesliste og masse returskjema og hva_har_du. Hva er det som får folk til å kaste en håndadressert diger konvolutt, adressert til et barn fra en skole i utlandet og som du kjenner inneholder hefter og bøker og sånt, rett i bosset uten å gi beskjed? (Jeg fikk se en utgave etterpå nemlig, og det lyser "viktig" av den forsendelsen altså.) Skolen hadde ikke fått med seg adresseendringen...

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 23:26   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tidligere huseiers post

Charming.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 23:27   #51
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Tidligere huseiers post

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Våre nye huseiere gav klar beskjed at all post som kom til dem ville i pælma rett i søpla. Sjarmerende; vi flyttet et par hundrede meter ned til naboveien.

Spesielt da skolen i England som storesøster går på nå rett før jul sende en diger infopakke med Parent's Handbook og kles/pakkesliste og masse returskjema og hva_har_du. Hva er det som får folk til å kaste en håndadressert diger konvolutt, adressert til et barn fra en skole i utlandet og som du kjenner inneholder hefter og bøker og sånt, rett i bosset uten å gi beskjed? (Jeg fikk se en utgave etterpå nemlig, og det lyser "viktig" av den forsendelsen altså.) Skolen hadde ikke fått med seg adresseendringen...


Det er jo derfor det er så viktig å melde adresseendring og å sørge for at posten blir videresendt en periode.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 23:30   #52
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tidligere huseiers post

Men Postens adresseendringstjeneste fungerer bare sånn passe (ganske dårlig, til tider), og det kan også skje glipper hos avsender som gjør at de ikke får med seg endringer man faktisk har varslet om. Så da er det jo greit å være såpass "citizen" at man bidrar litt til å gjøre verden hyggeligere. Kraist.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 23:33   #53
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tidligere huseiers post

Jepp. Det hadde vi jo selvsagt, og skolen fikk mail da vi flyttet. Men av en eller annen grunn sendte sekretæren der det likevel til den gamle adressen. Sånt kan jo skje; man har ikke kontroll på avsender.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 23:39   #54
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.442
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tidligere huseiers post

Man hiver absolutt ikke andres post (dog med mulig unntak for reklame).

Jeg stryker ut, skriver på at det er feil adresse, og dumper med jevne mellomrom posten i en rød kasse.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 10:28   #55
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tidligere huseiers post

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men Postens adresseendringstjeneste fungerer bare sånn passe (ganske dårlig, til tider), og det kan også skje glipper hos avsender som gjør at de ikke får med seg endringer man faktisk har varslet om. Så da er det jo greit å være såpass "citizen" at man bidrar litt til å gjøre verden hyggeligere. Kraist.

Ja, det er ofte den ikke virker. En nabo flyttet i høst, huset står tomt (skal selges). Jeg har i hele høst videresendt posten til dem pga adresseendring ikke virket.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 10:30   #56
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.640
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tidligere huseiers post

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, det er ofte den ikke virker. En nabo flyttet i høst, huset står tomt (skal selges). Jeg har i hele høst videresendt posten til dem pga adresseendring ikke virket.

Det "dummeste" man kan gjøre er jo å videresende. Flere avsendere skriver jo også at: videresendes ikke ved varig adresseendring.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 13:07   #57
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tidligere huseiers post

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det "dummeste" man kan gjøre er jo å videresende. Flere avsendere skriver jo også at: videresendes ikke ved varig adresseendring.

Det ble gjort for at de skulle få den. Så ringte hun selv de aktuelle og gav ny adresse. Så problemet ble løst greit.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no