Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-14, 23:28   #1
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Jeg surfer på flybilletter til Alicante i sommer, og sen som jeg er så er Norwegian og Sas blitt ganske dyre. Og på Dohop så er jo de første 5 alternativene med Ryanair på en eller annen måte og halv pris ifht de før nevnte selskapene.

Jeg er veldig fordomsfull og tenker det er verdt noen tusen å ikke bli så irritert over dårlig service etc.

Så hva syns du er mest pain med Ryanair contra andre selskap?

På den positive siden, så greier jeg å snike inn noen dagers stopp i London med Ryanair alternativet, men jeg er fortsatt ikke sikker på at det er verdt det.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 23:35   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Går helt fint. Det verste er å komme gjennom bestillingen og alle tingene som de forsøker å prakke på deg. Så er det køståing om bord i flyet og at flyet landet i "Paris" og ikke Paris (og "Alicante" og ikke Alicante). Det er underholdning om bird, de selger el.sigaretter og skrapelodd. Dessuten er det fanfare hvis flyet er i rute.

Vi flyr ned siste halvdel av juli, dog med Norwegian.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 23:44   #3
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Hva i alle dager er "Alicante"? Vet ikke helt om jeg vil dit. Vi drar i midten av juli til slutten av juli ...

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 23:45   #4
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Altså flyplassnavnet er ALC, det må jo være hovedflyplassen? London alternativet er Stanstead, men det er ok.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 23:46   #5
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Jeg har ikke lagt merke til at det er noe dårligere service på Ryanair enn andre flyselskap jeg bruker. Det eneste som er litt irriterende er at man ikke får tildelt sete men må være litt foran i køen for å sitte sammen om man er mange. Wizzair har også dette systemet, men det går som regel greit, vi har aldri opplevd å ikke få plass ved siden av hverandre.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 00:00   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

ALC høres riktig ut, så da er det ordentlig Alicante!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 00:02   #7
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Jeg synes Ryanair er helt greit så lenge man leser seg nøye gjennom alt som har ned bestilling å gjøre og holder seg innenfor bagadjereglene. Det jeg irriterer meg mest over er køståingen for å komme seg ombord, jeg skjønner ikke at det er så himla vanskelig å gi folk nummererte plasser om de vil betale for det.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 00:48   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Jeg syntes betjeningen var fryktelig sure og gretne da jeg reiste fra Haugesund til London og tilbake for en del år siden. Har ikke reist med dem siden, og kommer nok heller ikke til å gjøre det. Jeg orker ikke sånne styrete greier.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 07:34   #9
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Jeg synes det er hauset opp noe veldig hvor gru-husomt det er å fly med Ryanair. De er rigide, men så lenger man holder seg til reglene, og ikke tenker at "men det gjør jo ingenting om jeg har med en veske for mye, ikke har printet ut boardingkortet, osv, osv.", så går det bra. Jeg har flydd Ryanair helt siden starten, og har ikke opplevd noe negativt. Jeg har f.eks. på de 16 årene jeg har flydd med dem, ikke opplevd en eneste forsinkelse. Bagasjen har aldri blitt borte heller. Jeg synes det er greit å velge bort Ryanair fordi man er skeptisk til arbeidsbetingelsene, men at servicen og komforten er så elendig, er jeg ikke enig i.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 07:35   #10
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Jeg er enig i at køståinga er kjip, men nå kan man jo få forhåndskjøpt seter. Eller man kan kjøpe prioritert boarding. Vi gjør aldri det. Velger heller å henge i køen og kjede oss.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 07:38   #11
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

;Vi fikk bestemte plasser på boardingkortet i vinterferien. I tillegg kan du betale for å komme først på flyet .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 07:39   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Opprinnelig lagt inn av Ciela, her.

;Vi fikk bestemte plasser på boardingkortet i vinterferien. .

Men da betalte du vel ekstra for det?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 07:50   #13
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes Ryanair er helt greit så lenge man leser seg nøye gjennom alt som har ned bestilling å gjøre og holder seg innenfor bagadjereglene. Det jeg irriterer meg mest over er køståingen for å komme seg ombord, jeg skjønner ikke at det er så himla vanskelig å gi folk nummererte plasser om de vil betale for det.

Jeg har flytt Ryanair et par ganger i jobbsammenheng, og bestiller alltid sete. Jeg tror det er mulig på de første fire radene. Det koster ikke mye ekstra (30-40 kr?), og jeg er alltid overrasket over at ikke flere gjør det, men velger å henge i den lange køen. Setene 1 d-f har litt mer space enn resten, så det er et tips. Ellers er det vel ikke mulig å legge setene bakover hos Ryanair, om det er viktig i avveiningen din.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 07:59   #14
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Jeg synes Ryanair har bredere seter enn mange andre flyselskap. Det var spesielt viktig for meg før, da jeg var mye mer overvektig. Hos Ryanair slapp jeg stort sett å skvise meg ned i setet.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 08:08   #15
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Alicante-ruten lander faktisk i Alicante, ja. Det verste jeg har opplevd med Ryan var da de flyttet hjemreisen vår fra Glasgow fra 12 på formiddagen til 6.20 på morgenen. Og man må møte opp to timer før flyet går. Og da lå flyplassen i "Glasgow" AKA 2 timer unna. Men jeg har flydd med dem mange ganger som det har gått helt greit også, så det er ikke bare tull med dem. Du er dog lite sikret mot å bli utsatt for utsettelser, avgangsforskyvelser og sånne ting. De er ikke akkurat på tilbudssiden når det gjelder å ivareta passasjerens behov.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 08:15   #16
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Jeg har kun flydd en gang med Ryanair, og det virket som om de stengte toalettene for å spare penger (til tømming og dopapir?) Det var "Oslo" (Rygge) til Roma, så jeg ville ikke gjort det med barn.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 08:21   #17
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Ikke fælt i det hele tatt. Og jeg har gjort det mange ganger. Med og uten barn.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 08:21   #18
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Jeg har aldri opplevd stengte toaletter. Ikke har jeg opplevd forinkelser eller avgangsutsettelser heller. Også er kaffen de selger på flyet overraskende god. :dødsviktig:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 08:22   #19
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Jeg har flydd med Ryanair en gang, og gjør det ikke igjen. Nå har jeg flyskrekk i utgangspunktet og trenger at ting rundt flyreisen går rolig for seg, at jeg møter proffe og tillitvekkende personale. Syns at hele greia var stressende, det var et voldsomt mas når vi kom inn i flyet for at alle skulle forte seg å sette seg ned slik at vi kom oss avgårde. I tillegg opplevde jeg personalet om bord som lite proffe, det var mye skravling og fjas mellom de under hele flyreisen og jeg følte meg som om jeg var på en videregående skole.. Piloten sto og drakk kaffe og fjaset sammen med flyvertinnene før flyet skulle ta av og det hele var rett og slett altfor avslappet for at flyskrekken min skulle være komfortabel. Jeg gjør det ikke igjen.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 08:23   #20
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har aldri opplevd stengte toaletter. Ikke har jeg opplevd forinkelser eller avgangsutsettelser heller. Også er kaffen de selger på flyet overraskende god. :dødsviktig:

Hmh. De jeg reiste med reiser ofte med Ryanair til Roma, og mente, på mine spørsmål, at det "alltid" var slik på den ruten. Jaja.

Man kommer frem, det er billig på alle måter, men jeg er ikke imponert over personalpolitikken deres. Men nå ser det ut som om Norwegian lar seg inspirere også.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no