Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Malta - noen erfaringer og tips?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-16, 21:42   #1
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Malta - noen erfaringer og tips?

Vurderer Malta med småbarn - noe å satse på? Vet det ikke er så mye sandstrender, men blir uansett mest bassengliv for oss.

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 22:08   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Malta - noen erfaringer og tips?

Jeg har bare vært der en dag, på et cruise, men det de sa var at Malta besøker man tidlig på året. Mai er ideelt. Det er ikke tilrådelig å dra dit på seinsommeren, august/september for da risikerer du vannrasjonering. Grunnvannsstanden kan bli veldig lav på den tiden på året og da kommer dusjeforbudet. Ikke OK etter en dag på stranda.

Ellers, det er fantastisk vakkert der og jeg skal helt klart tilbake dit en gang!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 23:08   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Malta - noen erfaringer og tips?

Vi var på St.Julian i høstferien, og det er nok ikke et sted jeg vil anbefale å reise til med småbarn i allefall.
Vi likte oss veldig godt i hovedstaden Valletta, men tror kanskje ikke det er der man bor.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 00:14   #4
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Malta - noen erfaringer og tips?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Vi var på St.Julian i høstferien, og det er nok ikke et sted jeg vil anbefale å reise til med småbarn i allefall.
Vi likte oss veldig godt i hovedstaden Valletta, men tror kanskje ikke det er der man bor.

Kan jeg spørre om hvorfor du ikke anbefaler St.Julian?

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 09:41   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Malta - noen erfaringer og tips?

Mest fordi mitt inntrykk er at det er litt partysted. Trengt og kjedelig i sentrum, liten strand. Vi bodde i gangavstand men likevel langt nok unna på et flott hotell (Radisson Blu), men vi reiser nok ikke tilbake dit.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 11:42   #6
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Malta - noen erfaringer og tips?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Mest fordi mitt inntrykk er at det er litt partysted. Trengt og kjedelig i sentrum, liten strand. Vi bodde i gangavstand men likevel langt nok unna på et flott hotell (Radisson Blu), men vi reiser nok ikke tilbake dit.

Ok - takk for info!

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 17:51   #7
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Malta - noen erfaringer og tips?

Jeg er også enig i at det er mer et partysted/gamblingsted enn et familiested selv om jeg vet at flere har dratt dit med små barn og vært fornøyd, men da har de i hovedsak holdt seg på hotellområdet, og/eller i Valletta.

De kjekkeste stedene å bo/bade er nok i St. Julians/Sliema, men det er (var?) nokså greie hoteller i både Pembroke og Paceville. De fleste adganger til sjøen, foruten via beach clubs, er via berg (eller det andre ordet man bruker for slike som jeg absolutt ikke kommer på nå). For barnefamilier tror jeg imidlertid jeg hadde satset på hotellet som ligger ved Golden Bay (Mellieha eller hvor det nå er). Der er det en fin sandstrand, og nokså lunt.

Ellers finnes det mange fine utflukter (Blue Grotto, Pop Eye Village, Cosimo, diverse historiske steder/templer rundt omkring på øya og ikke minst i Valletta), men personlig tenker jeg at ungene nok har mer glede av dette når de er litt eldre og forstår mer (utenom de 3 første stedene).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 00:15   #8
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Malta - noen erfaringer og tips?

Flott - takk for info! Tar gjerne imot mer😊👍🏼

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 10:31   #9
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Malta - noen erfaringer og tips?

De har verdens beste pizza på Margot's inne i Valletta. Sprø, tynn og fluffy surdeigsbunn, herregud så god den var, vi spiste der to ganger bare fordi den var så fantastisk. Vi var der i høstferien og det var veldig behagelig.

Vi var der en uke, noe av det vi gjorde som vi likte best var en rundtur rundt øya med båt som tok oss inn til den blå lagunen (husk badetøy og håndklær). Og så er det masse steinaldermomumenter/byggverk der som vi syntes var veldig spennende å kikke på, det er flere reiseselskaper som setter opp guidede bussturer, men jeg tror faktisk vi tok rutebuss, det gikk helt fint. Det aller mest spennende var de underjordiske gravkamrene, Hypogeum, men der må man forhåndsbestille billetter, de slipper bare inn 60 personer om dagen for å bevare fargene i taket og på veggen. Byen Mdina midt på øya er vakker og hyggelig å gå rundt i, og veldig annerledes enn Valletta.

Ellers er jo Malteserordenen noe som preger øya, og stormesterens palass var visst ganske spennende (jeg gikk ikke inn, men husbond storkoste seg). Og the War Rooms! Malta hadde en viktig rolle under 2. verdenskrig, og krigen ble ledet derfra. De er velbevarte og spennende å besøke.

Vi reiste på kort varsel og endte på et digert hotell ganske rett utenfor Valletta. Vi er uansett ikke de store festløvene på ferie, så det passet oss godt å bo nær restaurantene i den hyggelige gamlebyen i Valletta og ikke de store turistmaskinene lenger ut.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no