Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sensor i klær til barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-16, 12:38   #21
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er skikkelig dustete. Men det syns jo mange om appen som kan overvåke barnet via mobilen i staren også. Nå syns mange at den bare er såååå praktisk.

Gjør de virkelig det altså? Jeg tenker at det skal være svært tungtveiende grunner til at man skal overvåke ungene sine via mobilen ass. Det er bare ikke greit at vi voksne overtar og kontrollerer stadig flere av arenaer der barna burde fått fritt spillerom. Æsj. Jeg blir sur over slikt også lurer jeg på om folk har fortrengt sin egen barndom. De fleste av oss hadde det langt friere enn våre barn har det, og det er var selvsagt ikke bare av det gode, men det er viktig for barna våre å føle på friheten og autonomien også. Det er sørgelig få områder de har igjen om vi skal kontrollere hvor de er når vi ikke er sammen med dem, eller hvor mye de beveger seg når vi sender dem utendørs.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 12:44   #22
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men det syns jo mange om appen som kan overvåke barnet via mobilen i staren også. Nå syns mange at den bare er såååå praktisk.

Svigerinna mi overvåker mannen sin med en sånn app. Jeg ble helt sånn da jeg fikk høre det, men det var visst for å kunne tracke hvor i trafikken han var, slik at hun kunne taime middagen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 12:45   #23
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

-Klippet navlestrengen? Her kommer fotlenken som vokser med barnet! Nå kun 399,-

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 12:47   #24
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Svigerinna mi overvåker mannen sin med en sånn app. Jeg ble helt sånn da jeg fikk høre det, men det var visst for å kunne tracke hvor i trafikken han var, slik at hun kunne taime middagen.

Geeez... Ikke alle som får oppleve autonomi og frihet i voksenlivet sitt heller da, skjønner jeg .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 12:50   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.373
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Gjør de virkelig det altså? Jeg tenker at det skal være svært tungtveiende grunner til at man skal overvåke ungene sine via mobilen ass.

Ja, det er jo flere på forumet her som snakker varmt om det, og syns det praktisk. Jeg husker da det først kom var trådene skeptiske, men etterhvert har fler og fler sagt at du bruker det, uten at jeg greier å huske hvem og akkurat hvor mange, altså.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Svigerinna mi overvåker mannen sin med en sånn app. Jeg ble helt sånn da jeg fikk høre det, men det var visst for å kunne tracke hvor i trafikken han var, slik at hun kunne taime middagen.

Jaja, de er nå i det minste voksne, tenker jeg.

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

-Klippet navlestrengen? Her kommer fotlenken som vokser med barnet! Nå kun 399,-


__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 12:53   #26
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jaja, de er nå i det minste voksne, tenker jeg.


Ja, by all means. Det er jo viktig at middagen settes på bordet samme sekund som mannen kommer inn døra, i ren Pleasantville-ånd. "Where's My Dinner?"

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 12:55   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.373
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Åh, Pleasantville.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 13:05   #28
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Dusteidè.

Og eg kjenner faktisk ingen som overvåkar barna sine med sånn appar heller.
Det einaste tilfellet eg veit om er ein kollega som brukte "Find my iphone" til å lokalisere dottera då ho var rødruss. Det var ein smule på kanten syns eg, i og med at ho faktisk var myndig.

Forrige gang eg oppgradert iOS på iPad'en fekk eg plutselig automatisk inn ein app som heiter "Finn vennene mine". Har ikkje satt meg inn i det, men ser ut til at det er ein sånn GPS-sporings sak som sikkert også kan brukast til å overvåke barna. Men dei kan jo berre skru av GPS'en på telefonen dersom dei ikkje vil at foreldra skal vite kor dei er. Så det er definitivt falsk tryggleik!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 13:20   #29
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.


Forrige gang eg oppgradert iOS på iPad'en fekk eg plutselig automatisk inn ein app som heiter "Finn vennene mine". Har ikkje satt meg inn i det, men ser ut til at det er ein sånn GPS-sporings sak som sikkert også kan brukast til å overvåke barna.

Det er stemmer, har man satt opp icloud-kontoene sine i familie (som er praktisk for å f.eks. dele apper, filmer og musikk) så kan man i teorien tracke alle som er medlem av familien. Vi har skrudd av trackingfunksjonen på telefonene til ungene, for ikke snakk om at vi skal kunne overvåke dem. Det får holde at vi i de fleste tilfellene får tak i dem på telefon. Dvs. de gangene de har husket å skru på ringelyd og har telefonen i nærheten. Som jo ikke er alltid.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 13:21   #30
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

De jeg vet om som bruker GPS på barna sine er foreldre med diagnosebarn. Da ser jeg nytten i noen tilfeller. Dette er da snakk om barn som kan finne på å stikke av og er svært impulsive. Ellers har jeg aldri hørt om noen som bruker sånt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 17:21   #31
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Jeg kjenner ingen som tracker ungene via app. Jeg viste knapt det var mulig.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 17:29   #32
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sensor i klær til barn

Hos oss er vi heller pragmatiske når det gjelder bruk av locations. Både vi voksne og barna synes det er greit å se hvor vi er på kartet enn å sende meldinger eller ringe for å vite hvor i løypa vi er. Bruker vi det ofte? Neisj, ikke egentlig, men vi alle synes det er veldig greit å ha. Vi synes også det er uproblematisk når det brukes slik vi gjør det. Ingen skjulte agendaer og ingen forfølging av barna

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no