Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville dere gjort i denne situasjonen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-07, 18:54   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva ville dere gjort i denne situasjonen?

En god venninne av meg har flyttet til et helt nytt sted pga jobb. De har bodd der siden juni, med sine tre jenter på 2, 4 og 7 år. På en lekeplass i nærheten sa plutselig to jenter i 10 års alderen til min venninne og mannen hennes at de måtte passe på barna sine, for det bor en pedofil i nærheten. De forklarte hvor han bodde, og det viser seg selvfølgelig å være naboen i huset ved siden av dem. Han er i 60-70 års alderen. Venninnen min snakker med den godt voksene damen i det andre nabohuset og hun tenker litt før hun svarer. Joda, mannen er dømt tre ganger for overgrep mot småjenter, siste gang i 1999.

Venninnen min er ganske fortvilet, han har jo sonet starffen sin, og det er slettes ikke sikkert han gjør noe slikt igjen. Men jeg forstår veldig godt at hun er bekymret. Hun fortalte at eldstejenta ble borte bak huset i sted, bare et øyeblikk, men mamman kjente panikken bre seg med en gang når hun ikke visste hvor jenta var. Sånn skal det jo helst ikke være i egen hage. Faren til barna klarer nesten ikke tenke klart oppe i dette, så hun følte dette tæret på hele familen og ikke minst trivselen. Jeg har jammen ikke noen gode råd å gi henne, har dere?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 18:59   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Jeg tror jeg hadde flyttet et annet sted.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:01   #3
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Stakkars, blir helt oppgitt. De hadde endelig fått seg det perfekte rekkehuset Men jeg er nok litt enig i at jeg ville flyttet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:02   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Flytte.

Enkelt og greit (og så vanskelig). Så lenge en ikke er trygg, så har en det ikke bra. Man skal skulle kunne være trygg i sitt eget hjem og nærområde.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:02   #5
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Om en ikke kan slappe av i sin egen hage, ja da hadde jeg flyttet.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:02   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Stakkars, blir helt oppgitt. De hadde endelig fått seg det perfekte rekkehuset Men jeg er nok litt enig i at jeg ville flyttet.

Det skjønner jeg, men det var plutselig ikke så perfekt lengre.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:04   #7
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Jeg ville nok også vurdert å flytte. Det er en håpløs situasjoen å ikke føle at barna er trygge i sin egen hage og eget nærmiljø.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:06   #8
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Jeg hadde flyttet, rett og slett. Med døtre i huset hadde jeg ikke hatt et rolig øyeblikk når de var ute å lekte. Det kan jo tenkes at mannen har fått god hjelp og nå er "ufarlig", men det hadde jeg ikke tatt sjansen på.

Det er sikkert veldig politisk ukorrekt å tenke slik jeg gjør, men avogtil må man veie ulike prinsipper mot hverandre, og barnas sikkerhet går foran alt. Uten at jeg er noen ekspert vil jeg tro at en mann som er dømt tre ganger har ganske stor sjanse for tilbakefall.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:06   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Jeg kunne ikke bodd et sted der jeg ikke var trygg for barna mine. Uansett hvor flott drømmehuset var.

Nå vet man jo aldri verken her eller der, men om jeg visste; ja da hadde jeg flyttet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:08   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Nå vet man jo aldri verken her eller der, men om jeg visste; ja da hadde jeg flyttet.

Dette er jeg helt enig i.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:11   #11
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Jeg hadde aldri vært i tvil. Vi hadde flyttet så fort som råd er. ja, så har han sonet straffen og det er mulig han er rehablitert, men jeg ville ikke latt mine barn være i nærheten for det.

Jeg har altfor sterkt i minne en gutt der jeg bodde som ble misbrukt og i dag er et vrak. Han har ikke noe verdig liv og prøver selvmord titt og ofte.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:13   #12
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Ser nå at jeg har en sinnsyk overskrift, kan modde ta vekk gjort?

Ble rett og slett så satt ut av telefonsamtalen med henne, og fikk meg ikke til å si "flytt!". De har balet med flytting og jobb en hel masse siste månedene, og nå dette.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:16   #13
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Jeg hadde flyttet med en gang!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:18   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Hm. Vanskelig. Jeg hadde nok forhørt meg med andre småjentefamilier i området først. Går ut fra at det bor andre der? Også hadde jeg forsøkt å finne ut litt mer om saken (hvem, hva, hvor).

Jeg hadde nok også vurdert flytting, men ikke helt halseløst. Det KAN jo være fotballtrener som klådde på 15-åringer i dusjen - ikke at det er noe bedre, men litt lettere å forebygge. Men jeg hadde definitivt holdt barna unna nabohagen uansett, om jeg skulle lært de å skrike høyt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:18   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.396
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Tenk om det skjer noe og man faktisk visste at det var en potensiell fare før det skjedde. Nei, det skulle jeg ikke kunne leve med.

Jeg hadde sjekket opp litt, ringt kommunen, hørt med andre rundt, kanskje han bare har vært på gutter?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:24   #16
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Jeg hadde sjekket opp i hvordan overgrepene skjedde. Er det lokking og slikt, kan barna "hjernevaskes" til å unngå mannen. Tar han unger med seg, så hadde jeg flyttet.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:26   #17
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Hadde jeg visst at min nærmeste nabo var pedofil, så hadde jeg ikke klart å bo der. Selv om han har sonet straffen sin, så er det ingen garanti for at han ikke gjør det igjen. Og dersom noe hadde skjedd, tror jeg aldri jeg hadde klart å tilgi meg selv for at jeg ble boende.

Men på den annen side så tror jeg nok det er mange pedofile rundt omkring, vi bare vet ikke om dem. Man kan risikere å møte på dem hvor som helst.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:33   #18
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Jeg aner ikke noe mer om omstendighetene. Skal ringe henne i morgen for å høre mer om hva de tenker å gjøre. Det å snakke med andre barnefamilier vil nok være lurt, det er ikke en allverdens stor plass dette, så dette er nok godt kjent i nærmiljøet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:37   #19
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Problemet med å flytte er at en vet aldri om det er pedofile der man flytter, og en skal ha en ganske unik økonomi om en skal flytte fra sted til sted, og på det neste stedet kan de kanskje bo OGSÅ kommer det en pedofil flyttende.

På dette stedet vet de hvertfall hvem de skal være obs på.

Ser jeg tenker helt motsatt av det andre gjør.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:55   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Jeg ville ha flyttet. Det er jeg helt sikker på.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no