Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville dere gjort i denne situasjonen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-07, 20:11   #21
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Ville flyttet, så lenge jeg ikke var trygg i min egen hage, med tanke på barna.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:19   #22
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg hadde sjekket opp i hvordan overgrepene skjedde. Er det lokking og slikt, kan barna "hjernevaskes" til å unngå mannen. Tar han unger med seg, så hadde jeg flyttet.

Det tenkte jeg først også, men så begynte jeg å tenke på at små barn kan fort glemme seg (med utsiktene til den isen mamma så urettferdig sa nei til), og samtidig ville jeg ikke bygget en slik utrygghet hos ungene mine (men kanskje det holder å si at den mannen er slem, og selv om han vil gi is eller godteri så er det fordi han vil gjøre slemme ting? ).

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:20   #23
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg hadde sjekket opp i hvordan overgrepene skjedde. Er det lokking og slikt, kan barna "hjernevaskes" til å unngå mannen. Tar han unger med seg, så hadde jeg flyttet.

Enig med Sitron - finn ut hva som skjedde. Mindreårige kan jo bety at han hadde seg med 16-åringer for alt vi vet, og det er jo litt annerledes enn å bortføre 2-åringer... (jeg så nå etterpå at du skrev småjenter. Men poenget er det samme - finn ut hva det dreier seg om først!)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:23   #24
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Jeg tror jeg hadde flyttet et annet sted.

Samme her. Man kan ikke ha det sånn at man begrenser livet til barna sine, og sitt eget heller for den del. Jeg tror jeg ville brukt alt for mye krefter på å være redd - hadde ikke orket det, så hadde flyttet et annet sted i denne byen.

  Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:31   #25
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg hadde nok også vurdert flytting, men ikke helt halseløst. Det KAN jo være fotballtrener som klådde på 15-åringer i dusjen - ikke at det er noe bedre, men litt lettere å forebygge. Men jeg hadde definitivt holdt barna unna nabohagen uansett, om jeg skulle lært de å skrike høyt.

Enig med Scarlett og Sitron. Kan være greit å sjekke opp først. Men tre ganger ... Og dømt ... Det er vanskelig å få domfellelse i slike saker (men hvis de han har forgrepet seg på er eldre er det lettere pga bedre vitneutsagn).

Men jeg tror faktisk jeg hadde flyttet til syvende og sist ... Jeg er småhysterisk fra før av, med en pedofil til nabo hadde jeg vel hadd min siste gode nattesøvn.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:32   #26
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Jeg hadde flyttet. Tror ikke pedofile kan rehabiliteres.

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:34   #27
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Vi har faktisk en som er dømt for slike overgrep i nabolaget. Jeg kjente ham for mange år siden og er på hils med ham nå. Mine barn selger avis på døra hos han. Jeg er ikke redd for ham. Han er dømt en gang.

Enig med Sitron. Ville ha hørt hvordan han gikk fram når han gjorde slike ting først og evnt. snakket med naboer og høre hva de tenker rundt dette. Men jeg syns jo det er et dårlig tegn at han har gjort dette flere ganger. Vil tro at gjentagelsesfaren er stor.... Huff litt av et dilemma....

Hvis dette preger hverdagen deres så mye at de ikke klarer å slappe av ja, da syns jeg de bør vurdere å flytte.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 21:38   #28
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.216
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Problemet med å flytte er at en vet aldri om det er pedofile der man flytter, og en skal ha en ganske unik økonomi om en skal flytte fra sted til sted, og på det neste stedet kan de kanskje bo OGSÅ kommer det en pedofil flyttende.

På dette stedet vet de hvertfall hvem de skal være obs på.

Ser jeg tenker helt motsatt av det andre gjør.



Vi har forresten en pedofil i nabolaget. Jeg priser meg lykkelig for at jeg er kjent med det, for meg så er det langt bedre enn å være uviten.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 21:49   #29
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Pedofile er overalt, jeg tror ikke det nytter å flytte fra dem.

Finn ut hva saken gjelder, og ta kontakt med barnehage, helsestasjon, skole, velforening og naboer. Hva slags forhåndsregler tar de?

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 08:33   #30
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Jeg hadde flyttet. Hadde ikke følt meg trygg i det hele tatt. Jeg hadde heller ikke hatt samvittighet til å selge et hus til en famillie med 3 små jenter, når jeg visste at det bodde en dømt pedofil i nabohuset. Jeg hadde ihvertfall gitt beskjed. Jeg tenker som så; han er DØMT 3 ganger. Tenk på alle de gangene han har sluppet unna med sine ugjerninger......

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 08:39   #31
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Jeg ville nok også ha flyttet, men denne mannen er nok mindre farlig enn mange andre, nettopp fordi man vet om ham.

Å skremme barna, er ikke alltid det beste. Det kan lett bli noe som barn driver og morer seg med. Tør du å ringe på "pedo-døren" osv.

Selv med all verden logikk om at ukjente overgripere er mindre farlig enn en kjent en, så hadde jeg nok mistet gleden av hjemmet mitt. Ungene hadde jo ikke akkurat fått springe naken i bakhagen for å si det slik.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 08:39   #32
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Jeg hadde undersøkt hvordan overgrepene skjedd og hvordan de ble oppdaget. Så hadde jeg tatt en alvorlig prat med jentene om mannen. Jeg vil heller vite om en pedofil i nabolaget, enn å ikke vite. Flytting ville blitt vurdert avhengig av hvordan overgrepene skjedde.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 08:45   #33
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Problemet med å flytte er at en vet aldri om det er pedofile der man flytter, og en skal ha en ganske unik økonomi om en skal flytte fra sted til sted, og på det neste stedet kan de kanskje bo OGSÅ kommer det en pedofil flyttende.

På dette stedet vet de hvertfall hvem de skal være obs på.

Ser jeg tenker helt motsatt av det andre gjør.

Jeg er helt på linje med deg, Turi. Hvis man flytter, kan det bo (ukjente) pedofile der, det kan komme en pedofil flyttende etter hvert eller det kan gå rykter om at en person er pedofil uten at vedkommende er det. Man vet aldri. Selvsagt kan man ikke gå å være redd i sin egen hage, men som Turi sier her, her vet man hva man har å passe seg for. Så jeg hadde neppe flyttet.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 08:52   #34
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Synes nesten det er rart at de som bodde der før ikke har nevnt noe? Så lenge alle andre naboer vet det, så visste jo helt sikkert de som de kjøpte huset av også. Veldig dårlig og ikke oppgi sånne ting. Så lenge det er konkrete saker hvor han er dømt, og ikke er bare rykter, så er det forferdelig dårlig å holde tilbake sånne opplysninger når de selger til en barnefamilie. Hadde de barn de som bodde der før?

Bare husker fra søsteren min gikk på husjakt og hadde to små gutter. Det var et sted hvor de sa at en av naboene var dømt for overgrep mot barn. Da var ikke huset så aktuelt, og de som skulle selge huset sa rett ut at de hadde ikke samvittighet til å selge huset til en barnefamilie uten å fortelle det. En finner jo ut av det uansett når en flytter inn. Forferdelig trist at det finnes sånne mennesker.

Ville nok ikke bodd der da nei, uansett hvor perfekt rekkehuset er.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 08:56   #35
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.645
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Jeg ville selvsagt flyttet med det samme.
Ufattelig kjip situasjon!

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 13:41   #36
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg hadde flyttet. Tror ikke pedofile kan rehabiliteres.

Nei, det tror virkelig ikke jeg heller, og spesielt ikke en som er dømt 3 ganger for slik faenskap!

Det er rett og slett for ille at folk skal føle seg tvunget til å flytte fordi en slik gris bor i nabolaget.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 13:42   #37
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?

Nå har jeg hatt en lengre samtale med venninnen min igjen. Hun har fått en felles bekjent i politiet til å sjekke ut nærmere, dette er jo strengt tatt ikke lov, men tror nok jeg ville gjort det samme i hennes sted. Det er uansett en annen diskusjon.

Mannen har forgrepet seg på eldre jenter, ungdomsskole alder, så hennes jenter er nok litt små enda. Han har tydligvis jobbet med barn og unge når dette skjedde. Det hun sa nå var at hun følte at alt var mer oversiktelig etter at hun fikk disse opplysningene. Men hun hadde også tenkt at han kan jo ha forgrepet seg på yngre jenter også, det er bare det at de overgrepene er vanskligere å oppdage. Det nevnte vel noen her inne igår også.

Jeg har også fått tenkt litt, og bestemte meg for å forsiktig ymte frempå at flytting kan være et alternativ. Hun sa de alt hadde snakket om det, men ville gjøre litt mer undersøkelser i nærmiljøet før de tok et så drastisk steg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 13:44   #38
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Synes nesten det er rart at de som bodde der før ikke har nevnt noe? Så lenge alle andre naboer vet det, så visste jo helt sikkert de som de kjøpte huset av også. Veldig dårlig og ikke oppgi sånne ting. Så lenge det er konkrete saker hvor han er dømt, og ikke er bare rykter, så er det forferdelig dårlig å holde tilbake sånne opplysninger når de selger til en barnefamilie. Hadde de barn de som bodde der før?

Bare husker fra søsteren min gikk på husjakt og hadde to små gutter. Det var et sted hvor de sa at en av naboene var dømt for overgrep mot barn. Da var ikke huset så aktuelt, og de som skulle selge huset sa rett ut at de hadde ikke samvittighet til å selge huset til en barnefamilie uten å fortelle det. En finner jo ut av det uansett når en flytter inn. Forferdelig trist at det finnes sånne mennesker.

Ville nok ikke bodd der da nei, uansett hvor perfekt rekkehuset er.

Det temaet har vi snakket om ja, og det var et voksent par som solgte. Vet ikke om de har plikt til å opplyse om det, men de har hvertfall ikke nevnt det med et ord.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 13:58   #39
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Pedofile er overalt, jeg tror ikke det nytter å flytte fra dem.

Finn ut hva saken gjelder, og ta kontakt med barnehage, helsestasjon, skole, velforening og naboer. Hva slags forhåndsregler tar de?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Problemet med å flytte er at en vet aldri om det er pedofile der man flytter, og en skal ha en ganske unik økonomi om en skal flytte fra sted til sted, og på det neste stedet kan de kanskje bo OGSÅ kommer det en pedofil flyttende.

På dette stedet vet de hvertfall hvem de skal være obs på.

Ser jeg tenker helt motsatt av det andre gjør.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg hadde sjekket opp i hvordan overgrepene skjedde. Er det lokking og slikt, kan barna "hjernevaskes" til å unngå mannen. Tar han unger med seg, så hadde jeg flyttet.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Hm. Vanskelig. Jeg hadde nok forhørt meg med andre småjentefamilier i området først. Går ut fra at det bor andre der? Også hadde jeg forsøkt å finne ut litt mer om saken (hvem, hva, hvor).

Jeg hadde nok også vurdert flytting, men ikke helt halseløst. Det KAN jo være fotballtrener som klådde på 15-åringer i dusjen - ikke at det er noe bedre, men litt lettere å forebygge. Men jeg hadde definitivt holdt barna unna nabohagen uansett, om jeg skulle lært de å skrike høyt.

Enig med mange her at jeg hadde nok undersøkt litt nærmere før jeg hadde solgt og flyttet.

Jeg hadde vurdert å gått og snakket med fyren jeg altså, noe á la: "Det går rykter i nabolaget om deg som gir meg bekymring. Om du ikke vil snakke om det så er det jo greit, men nå har du en sjans til å komme med din versjon". Det er forunderlig hvor ofte folk svarer ærlig når man spør rett ut. Man kan jo faktisk få et svar som beroliger også, sykt nok som det er, at han går på eldre jenter etc, eller navn til kontaktperson i politiet etc som kan eventuelt gi flere opplysninger.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:21   #40
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?

Jeg hadde nok også gjort som esme.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no