Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påkjørsel av dyr

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du bare kjørt videre, om du kjørte ned et dyr?
Nei 41 77,36%
Ja 1 1,89%
Det kommer an på. (Spesifiser i tråden) 11 20,75%
Deltakere: 53. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-07, 13:46   #21
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Jeg ville meldt fra, men jeg visste ikke at man må betale? Hva er det da? Bot eller erstatning? Gjelder det for rådyr etc også? Hvis det koster 5 000 å melde fra, skjønner jeg godt at folk ikke gjør det. Ikke alle har råd til å slenge sånne penger ut av vinduet.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 13:48   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Jeg hadde virkelig ikke peiling på at man var erstatningsansvarlig hvis man kjørte på dyr. Så hvis en hund løper ut i veibanen rett foran bilen min, så må jeg betale for det?

Jeg ville synes det er helt grusomt å kjøre på et dyr. Klarer ikke å drepe en veps en gang. Men hvis det skulle skje så hadde jeg ikke klart å ta livet av et halvdødt dyr, men jeg vet at jeg hadde kommet til å ringe politiet slik at de kunne ordne det.

Dette er av de tingene jeg ikke orker å tenke så mye på, og så får jeg se hvordan jeg takler det hvis det skulle skje.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 13:48   #23
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Jeg svarte at det kommer an på. Men, jeg ser at du senere i tråden har spesifisert spm litt. Så egentlig burde jeg kanskje ha svart ja. Altså hvis jeg hadde kjørt på et vanlig stort dyr, husdyr, kjæledyr eller vilt så ville jeg stoppet og varslet.

Men, jeg har opplevd å kjøre over et ekorn som sprang videre inn i skogen. Jeg vet at jeg kjørte over det for jeg kjente det på hjulene - lå i 100 km/t med trafikk bak meg, så det var ikke akkurat enkelt å skulle stoppe opp. Det var en grusom følelse, men jeg så det som rimelig usannsynlig å skulle finne igjen det stakkars lille dyret.


Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Men, altså: Det skal være merket at det er sau i veibanen, om ikke har man ikke erstatningsansvar, og da kan man i hvertfall trygt ringe politiet og melde.

Hva? Skal være merket med sau i veibanen? Dette har jeg aldri hørt. Kjører du f.eks over Dovre så er det rimelig mye sau i veibanen, men jeg kan ikke huske å ha sett et eneste skilt.

Libra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 13:58   #24
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Er det sånn? Nyttig å vite.

Ja, i hvertfall i følge min bondevenn.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 13:59   #25
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Erstatningskrav gjelder forøvrig kun til bønder, siden de mister inntekt når de mister ett dyr. Man må ikke betale for å kjøre på vilt.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:01   #26
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Erstatningskrav gjelder forøvrig kun til bønder, siden de mister inntekt når de mister ett dyr. Man må ikke betale for å kjøre på vilt.

Erstatningskrav gjelder for rein også. Går vel under vilt det også, men det er noen som eier dyret og derved erstatningsplikt.

Libra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:03   #27
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Erstatningskrav gjelder for rein også. Går vel under vilt det også, men det er noen som eier dyret og derved erstatningsplikt.

Ja, man mister jo selvsagt inntekt av å miste en rein og.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:10   #28
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Sitat:

Sammenhold vil derfor ansvarsforholdet mellom bilfører og eier av dyret være slik at det foreligger et objektivt ansvar for bilfører for skader påført dyr. Dette ansvaret påhviler forsikringsselskapet i henhold til bilansvarsloven. Eier av dyret har en plikt etter beiteloven til å passe på dyrene sine, men når dyr blir påkjørt av bil vil ikke eieren ha erstatningsplikt overfor bileieren med mindre det foreligger en særlig risiko ved dyredriften. Når det gjelder forholdet til forsikringsselskapet og muligheten for å tape bonus og pådra seg egenandel hvis man kjører på et dyr, har forsikringsselskapene særlige regler om dette.

Sitat:


Gjennomgående er det slik at de største forsikringsselskapene ikke gir noe bonustap ved påkjørsel av beitedyr. IF skadeforsikring har sågar heller ikke noe egenandel ved slik påkjørsel.





__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:18   #29
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Jepp, sånn er det om du har skikkelig forsikring på bilen din, men her ute er det mange gamle biler som er strippet helt ned til ansvar og da må du betale selv.

Mange velger også å ta kostnaden selv fremfor å risikere bonustap på bilen. Var jo godt å lese at dette ikke skal være noe problem.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:20   #30
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

"Dette ansvaret påhviler forsikringsselskapet i henhold til bilansvarsloven."

Dette var jo et oppklarende og nyttig dokument.

Jeg følger vel normalt veitrafikkloven, men må si at jeg prinsipielt er mer på linje med en skotsk venn av meg. Der han bor er det mye sau. Han reagerte med vantro da jeg fortalte at man i Norge må erstatte en sau man kjører på, og mente at hvis han kjørte på en, ville han først og fremst ha tenkt etter om han kjente noen slaktere i nærheten som kunne hjelpe ham med å få den puttet i fryseren.

Ben "anyone for haggis?" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:31   #31
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.917
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

... Jeg føler meg helt overbevist om at uansett hva slags dyr jeg hadde kjørt ned hadde min første impuls vært å ringe politi, eller eier, om jeg visste hvem det var. Man gjør jo det selv om det kanskje er sure penger? Gjør man ikke?

Jo, det syns jeg. Det er en erstatning bonden både har rett på og trenger. Er ikke akkurat SPer selv, men har ikke sett så mange sauebønder med penger til en sydentur i året...

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Men, altså: Det skal være merket at det er sau i veibanen, om ikke har man ikke erstatningsansvar, og da kan man i hvertfall trygt ringe politiet og melde.

Ennå en ny ting å lære av FP

Når det er fare for at "noe" kan hoppe ut av veien skal man senke farten, skal man ikke? Er det merket for elg, sauer eller reinsdyr så er man jo varslet om at de kan hoppe ut når somhelst. Treffer man et dyr gjør det større skade på deg og bilen også jo høyere hastighet du har.

Jeg trodde at fartsgrensene var en øvre grense under optimale forhold og vi har strengt tatt plikt til å senke farten om vi tror det kan komme dyr i veien (den var moraliserende den).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:33   #32
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Jeg er forsatt ikke helt med på at det er pliktig å merke områdene hvor det kan være sau. Jeg vet at det merkes der f.eks elg har elgtråkk som går over veibanen. Men, jeg kjenner ikke til at manglende skilt gir fritak for erstatningsplikt ved f.eks påkjørsel av sau.

Libra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:38   #33
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg følger vel normalt veitrafikkloven, men må si at jeg prinsipielt er mer på linje med en skotsk venn av meg. Der han bor er det mye sau. Han reagerte med vantro da jeg fortalte at man i Norge må erstatte en sau man kjører på, og mente at hvis han kjørte på en, ville han først og fremst ha tenkt etter om han kjente noen slaktere i nærheten som kunne hjelpe ham med å få den puttet i fryseren.

Nå er vel ikke skottene direkte kjent for sin raushet.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:40   #34
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg er forsatt ikke helt med på at det er pliktig å merke områdene hvor det kan være sau. Jeg vet at det merkes der f.eks elg har elgtråkk som går over veibanen. Men, jeg kjenner ikke til at manglende skilt gir fritak for erstatningsplikt ved f.eks påkjørsel av sau.

Som sagt har jeg dette fra min venn som er bonde. Han sier at om man setter dyrene sine på beite i traffikerte områder er man pliktig til å sette opp skilt om dette. Gjør man ikke dette kan man heller ikke regne med å få erstatning siden folk ikke er advart til å kjøre etter forholdene.

Men han kan jo sevsagt ta feil.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:48   #35
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Her er forresten en tabell som viser hva man må ut med:

Sitat:

Hva gjelder hos forsikringsselskapene?

Nedenfor har vi på bakgrunn av forespørsel til ulike forsikringsselskap satt opp en oversikt over hvordan de behandler saker der bil har kjørt på beitedyr og der en bruker kaskoforsikringen for å dekke skaden.

IF: Ingen bonustap, Ingen egenandel
Gjensidige: Ingen bonustap, Kr 4.000 i egenandel.
Vesta: Ingen bonustap Kr 4.000-6.000 i egenandel.
Enter: Ingen bonustap, Kr 2.000 i egenandel.
Tennant: 15% ved første skade 30% ellers i bonustap, Kr 5.000 i egenandel.
Trygg-Hansa: Bonustap individuelt – avhengig av skyldspørsmål, Kr 4.000-7.500 i egenandel

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 16:13   #36
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Jeg tror jeg aldri har sett saueskilt. Kyr, hjort og sånt, ja, men sau?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 16:15   #37
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Det har jeg - mange ganger.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 16:18   #38
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Jeg har sett mange saueskilt, spesielt i Sirdalen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 16:25   #39
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Sikkert bare bøndene oppi Sunnfjord som ikke gidder.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 17:53   #40
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påkjørsel av dyr

Jeg ville aldri ha forlatt et skadet dyr. Uansett maatte jeg sjekke om dyret hadde det bra. Naar det gjelder sauer, er det en uting at de ligger i veibanen i 80-kmsone om det er merket eller ikke. De birde vaert gjertdet inne.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no